לעצור את הגירוש

תל אביב, זה הזמן להגן על הילדים שלך

הילדה אליאנה בעת מעצרה, הבוקר בתל אביב. החוק לא מעניין את רשויות החוק (צילום באדיבות UCI)
הילדה אליאנה בעת מעצרה, הבוקר בתל אביב. החוק לא מעניין את רשויות החוק (צילום באדיבות UCI)

התעלמותה של רשות ההגירה והאוכלוסין מהוראות בית המשפט השבוע, והמשך מדיניות המעצרים הפושעת נגד ילדי תל אביב, לא משאירים לציבור ההומני בעיר ברירה: הגיע הזמן להגן על הילדים האלה בגופנו

7 בנובמבר 2019

זה קרה היום בעיר שלנו. אליאנה בת ה-7 יוצאת מביתה אל בית הספר, בשכונה בה היא מתגוררת, בעיר בה נולדה וגדלה. לפתע מזנקים עליה שוטרים, מכניסים אותה לניידת ולוקחים אותה אל בית הכלא כדי לגרש אותה מהמקום היחיד שהיא מכירה בעולם.

זה קרה היום בעיר שלנו ואתם המשכתם הלאה. אחריה נעצרו עוד מירון בן ה-12 ופאבור בן ה-8, גם הם בנפרד מהוריהם. הפשע הנורא שביצעו כדי להיעצר כך כעבריינים הוא להיוולד בישראל. גירושם של ילדי תל אביב הישראלים הוא נקודת שפל מוסרית של המדינה, כ-200 ילדים ישראלים שזוכים לטיפול של אויבי העם ומקבלים מהציבור הרחב אפס אמפתיה, כאילו גורלה של ישראל ועתידה תלוי בגירושם וכל עוצמתה של המדינה לא תעמוד לנו אם יורשה להם להישאר למרות היות הוריהם מהגרי עבודה. זאת בושה.

זה קרה היום בעיר שלנו וילדי בית ספר גבריאלי עמדו עם מוריהם והוריהם מאחורי שער בית הספר הנעול, ועמדו כחומת מגן אנושית מול שוטרי רשות ההגירה והאוכלוסין כדי למנוע מהם לעצור מי מחבריהם. מי שרואה את התמונות האלה ולבו אינו נקרע צריך להיבדק אצל קרדיולוג. 

זה קרה היום בעיר שלנו ואזרחים נורמטיבים רבים נאחזים כתגובה ב"נהלים" ו"תקנות", אבל המעצרים האלה מתרחשים בניגוד לנהלים ולתקנות, ובית המשפט אף נזף על כך באנשי רשות ההגירה בשבוע שעבר ושחרר שני ילדים תל אביבים עצורים אחרים. איכשהו יוצא ש"נהלים" ו"תקנות" זה משהו שעובד רק כשצריך לתרץ התנהלות תת-אנושית, אף פעם לא כשצריך לדרוס אותם כדי לממש את אותה התנהלות. איכשהו, כך מסתמן, רשויות החוק משתינות על החוק כשמתחשק להן: כי האמת, שבוודאי מאוד מעניינת את כל שומרי החוק העולצים לכלוא ולגרש ילדים, היא שרשות האוכלוסין כלל לא החלה ליישם את הנחיות משרד המשפטים ואת הוראות בין הדין לעררים. היא אינה רשאית כלל לעצור ילדים, ואינה רשאית להוציא צווי גירוש להם או למשפחותיהם. 

זה קרה היום בעיר שלנו ואסור לנו עמוד מנגד. זה אמור להיות טריוויאלי: ילדים ישראלים שנולדו וגדלו בעיר הזאת אינם אמורים לשבת בתא כלא. מחריד שבכלל צריך לומר את זה. מחריד שיש בינינו רבים כל כך שמצדיקים את המדיניות הזאת. מחריד שזה קורה כאן, בעיר ההומאנית ביותר בישראל, וכנראה שיש בשלטון מי שמכוון לכך שזה יקרה דווקא כאן ודווקא כך. תושבי תל אביב-יפו, ממש כמו תלמידי גבריאלי היום בצהריים, צריכים להגן על ילדי תל אביב-יפו בגופם.