אירועי השבוע בתל אביב יפו, 11-17.6

עוד שבוע של אירועים נפתח בתל אביב, והשבוע תוכלו לתפוס את סופו של שבוע הספר, ללכת לפתיחת מרכז הצעירים החדש ביפו, ללמוד על הכרישים ביחד עם הילדים או לראות את התערוכה החדשה בגלריה זימאק

11 ביוני 2015

חמישי, 11.6

שבוע הספר

כיכר רבין, ה' 00:00-18:00, שבת – מצאת השבת ועד 00:00

שבוע הספר 2015 בתל אביב. צילום: יולי גורודינסקי
שבוע הספר 2015 בתל אביב. צילום: יולי גורודינסקי

הזדמנות אחרונה לחגוג ביריד שבוע הספר העברי בתל אביב, שיתקיים בכיכר רבין, בתאריכים 3-13 ביוני. ביריד יימכרו במחירים מוזלים מגוון ספרים של כל הוצאות הספרים בארץ, ויתקיימו אירועים נלווים לכל המשפחה.

בנוסף לדוכני הספרים המסורתיים יציע היריד מגוון אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה, ביניהם הצגות על פי ספרות מופת ישראלית לילדים ונוער, פעילויות יצירה ומופעים מוסיקליים.

על במת הילדים יציגו מדי ערב שני מופעים, בשעות 18:15, ו-19:15, הצגות ילדים ומופעים של להקת צעירי תל אביב. עוד במתחם ספרייה ניידת עם מאות ספרי קריאה, מחצלות ופופים לקריאה באוויר הפתוח, פיסול בבצק סוכר ואנימטור שיצייר חלומות.

בנוסף יוצב ביריד בכיכר השנה לראשונה "קיר ציטטות נעלם" – גריד עשוי עץ ופלסטיק של מדפים קטנים, עליהם מונחים לוחות עץ קטנים נשלפים. על לוחות העץ מופיעות ציטטות של סופרים, משוררים והוגים גרמניים ועבריים בארבע שפות (עברית ערבית אנגלית וגרמנית), והציבור יוזמן לקחת אותם ולשמור לעצמו, עד ל"היעלמות" הקיר.

יריד תעסוקה לצעירים

בית הצעירים של עיריית תל אביב-יפו, רח' יפת 83, 17:30-21:30, כניסה חופשית

מרכז הצעירים ביפו

במסגרת היריד יתקיימו מפגשי ייעוץ בנושאי קריירה ותעסוקה, סדנאות מקצועיות, הרצאות מפי בכירים בתעשייה ופגישות עם מגוון מעסיקים למשרות מגוונות. לקראת היריד ניתן לקבוע ייעוץ אישי לכתיבת קורות חיים.

הכניסיני תחת כנפך

בית ביאליק, 20:00, 45 ש"ח

הכניסיני תחת כנפך

שנתיים לאחר מותו של ביאליק, אורזת אלמנתו מניה את חפציו והמעוררים בה זכרונות וגורמים לה לבחון מחדש את חייהם המשותפים ואת הבחירות שעשו. סיפור חייהם של הזוג מעניק משמעויות חדשות לכמה מיצירותיו הידועות של ביאליק.

בהשתתפות ענת פדרשניידר, כתיבה: דליה כהן קנוהל, בימוי ועיבוד: ליאת פישמן לני

שישי, 12.6

מצעד הגאווה

12.6, 12:00-19:00, יוצא מגן מאיר, פרטים נוספים

מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון
מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון

מצעד הגאווה 2015 הוא הגדול ביותר בהיסטוריה של העיר. במצעד, שנערך על ידי עיריית תל אביב, ישתתפו תשע משאיות, 120 אלף משתתפים, כולל כ-25 אלף תיירים מחו"ל. במצעד תשתתף הזמרת האוסטרית קונצ'יטה וורסט, זוכת אירווזיון 2014. עוד ישתתפו: אוריאל יקותיאל, גילה גולדשטיין, אמיר פיי גוטמן ועוד. במתחם צ'ארלס קלור יתקיים מתחם לכל המשפחה עם הפעלות, הופעות, דוכנים ומוצרים שונים.

שבת, 13.6

עולם הכרישים

גני התערוכה, 20:00-09:00

עולם הכרישים

תערוכה המציגה מעקב של שנים אחר האבולוציה של הכרישים, ומפגישה את המבקרים עם הטורף הוותיק והמסקרן של הים. בתערוכה מוצגים עשרות דגמים של כרישים, מאובנים ודגמי שיניים ומיצגי מולטימדיה. בתערוכה לא יוצגו כרישים חיים.

ראשון, 14.6

עור

תיאטרון תמונע, 20:00, 75 ש"ח

עור_H

"עור", יצירתה החדשה של נעה דר, מתרחשת בטווח שבין פנים הגוף ושטחי המגע שלו עם החוץ. הגוף מונח במרכזה של מעבדה חקרנית שחודרת בעד שכבותיו השונות, החומרים והמרקמים אותם הוא מכיל. העור מתפקד כאן כגבול החוצץ ביננו לבין החוץ ומסמן את קצה הטריטוריה שלנו. פעולות הניסוי, הבדיקה והפירוק שמהן מורכבת העבודה – מבקשות לחשוף את קצוות היכולת של תכולות הגוף לנכוח ולהשתנות.

שני, 15.6

מופע למען משלחות הסיוע בנפאל

בארבי, 20:30, 60-100 ש"ח

אלישע בנאי וארבעים השודדים. צילום: אופיר בן שמעון
אלישע בנאי וארבעים השודדים. צילום: אופיר בן שמעון

מופע התרמה למען משלחות הסיוע שיצאו לחלץ בנפאל בעקבות רעידת האדמה במדינה באפריל 2015. משתתפים: אלון אולארצ’יק, מיקי גבריאלוב, רביד כחלני, מרסדס בנד, יוסי מזרחי, רותם בר-אור, דידי ארז, באטרינג טריו, אייזאה, בני מנשה, אלישע בנאי וארבעים השודדים, Echo & Tito.

שלישי, 16.6

איפה אלה-קרי ומה קרה לנוריקו-סאן

סינמטק תל אביב, 19:00

"נוריקו-סאן, הילדה מיפן"
"נוריקו-סאן, הילדה מיפן"

מסע בלשי של הבמאית דבורית שרגל בעקבות סדרת הספרים "ילדי העולם" שיצרה הצלמת אנה ריבקין-בריק וכתבה לאה גולדברג. הסרט מתחקה אחר גיבוריהם הנעלמים של הספרים האהובים: אלה-קרי הילדה מלפלנד, נוריקו-סאן הילדה מיפן, דירק הילד מהולנד והגיבורים הישראלים מהקיבוץ והמדבר. האם היו באמת? איפה הם היום?

רביעי, 17.6

לא מזכירים חבל…

גלריה זימאק, רח' ה' באייר 69, 9:30-20:00

לא מזכירים חבל

תערוכת יחיד של האמנית אורית אקטע-הילדסהיים, היוצרת ציורים היפר-ריאליסטיים וכמו-מדיטטיביים, הבנויים מעשרות שכבות צבע ומתעדים חבלים, מסמרים ותחרה כמעט בלתי נראית. החבלים שמציירת אקטע-הילדסהיים משמשים כמעין דיוקנאות עצמיים, המציעים לצופה לבחון את מסע חייה של האמנית.