אירועי השבוע בתל אביב יפו, 14-20.5

עוד שבוע של אירועים בתל אביב נפתח, והשבוע תוכלו לבלות עם מדענים באירוע מדע על הבר, לראות את המופע Post it, לסייר בין בתים בפסטיבל בתים מבפנים או ללמוד למה לא כדאי לזרוק מזון בפסטיבל מזון ומחשבה בנמל תל אביב

14 במאי 2015

חמישי, 14.5

מדע על הבר 2015

ברים ברחבי תל אביב, לחצו כאן לרשימה המלאה, 20:30

Photo by: Shutterstock
Photo by: Shutterstock

58 מדענים, 57 ברים, שלושה רקדנים, שני כנרים, זמרת סופרן אחת ומספר לא ידוע של כוסות ויסקי. מדעני מכון ויצמן למדע ישרטטו בתל-אביב את קווי המתאר של חזית המדע העולמית.

האם ייתכנו מציאויות מקבילות? האם יש ביקום חומר אפל ואנרגיה אפלה? האם קיימים חיים מחוץ לכדור-הארץ? האם אפשר ליצור מוח מלאכותי? האם אפשר ללמוד תוך כדי שינה? מה הקשר בין מדע לאמנות? לאופרה? לריקוד מודרני? אלה רק מעט מהשאלות שמדעני המכון ידונו בהן עם הבליינים בברים.

שישי, 15.5

דני, גידי וחברים

היכל התרבות, 14:00

גידי גוב

דני סנדרסון וגידי גוב מארחים את מזי כהן, אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק. החמישה נפגשים למופע מוסיקלי מיוחד במינו ויוצרים מארג נפלא של שירים כגון: "נתתי לה חיי", "יו-יה", "תשע בכיכר", "שיר המכולת" ואחרים.

שבת, 16.5

בתים מבפנים – הסיור "פחים מבפנים"

נקודת מפגש: גינת לוינסקי, רחוב לוינסקי פינת שדרות הר ציון, 17:00

פחים כתומים

סיוון רובין מהמרכז לחינוך סביבתי בחירייה תוביל סיור שמטרתו לחטט, תרתי משמע, בפחי האשפה ובהשלכות הסביבתיות-חברתיות של אורח חיינו. לאורך המסלול תתעכב רובין על תכולת הפחים ועל המתרחש סביבם ותבחן את השאריות שלנו כמוצג אנתרופולוגי. במקום מנגנון ההדחקה של הפסולת – "שגר ושכח" – תציע רובין אפשרות "להתבונן לפסולת בעיניים" ולגלות דרכה מי אנחנו כחברה, כקהילה וכפרטים.

הסיור יימשך כשעה וחצי ויסתיים בשדרות רוטשילד. 

ראשון, 17.5

החיפוש

לב תל אביב, 12:00, 16:40, 21:40

עובדת במחלקה לזכויות אדם באיחוד האירופאי מסייעת לילד שהוריו נהרגו בצ'צ'ניה להשתקם. בינתיים, אחותו מחפשת אותו בכל כוחה בין המוני הפליטים. וקוליה, טירון חדש בצבא הרוסי, מוצא את עצמו מתקשה להסתגל לחיי היום יום של המלחמה.

במאי מישל הזנוויצוס, שחקנים: ברניס בז'ו, אנט בנינג, מקסים אמליאנוב, עבדול קארים ממוצייב

שני, 18.5

Post-It

מרכז סוזן דלל, 20:00, 90 – 150 ש"ח

POST IT_H

מופע תיאטרון-מחול של עדי פז בהשתתפות עדיה ברקוביץ, העוסק בפוסט-טראומה בעקבות פגיעה מינית. הארוע ילווה בפאנל על "איך ממשיכים הלאה?" בהנחיית השחקנית שרית וינו אלעד ומוזמנות נוספות. האירוע מתקיים בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. ההכנסות מהמופע יועברו לטובת המרכז לסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

שלישי, 19.5

אירוע פרס דן דוד

מזא"ה 9- בית הצעירים של עיריית תל אביב-יפו, 20:00

Maze-9g-2

אירוע שולחנות עגולים בנוכחות חתני פרס דן דוד לשנת 2015. פרס דן דוד מוענק לאנשים שהגיעו למצוינות ותרומה לאנושות במדעי הרוח, באמנות, במדעי הטבע ובעסקים. משתתפים: פרופ' פיטר ר. בראון ופרופ' אלסנדרו פורטלי, מר ג'ימי ווילס, מייסד ויקיפדיה, ד"ר סירוס צ'וטיה, פרופ' דיויד האוסלר, ופרופ' מייקל ס. ווטרמן. המפגש יתנהל כשיחה פתוחה על מהפיכת המידע והשפעתה על האנושות. את הערב תנחה ד"ר ליעד מודריק.

רביעי, 20.5

שביל הרפלקסולוגיה

ראול ולנברג 30, רמת החי"ל, 16:30, כניסה חופשית

שביל הרפלקסולוגיה, צילום: מליסה כוכבי
שביל הרפלקסולוגיה, צילום: מליסה כוכבי

שביל הרפלקסולוגיה הוא שביל הליכה על חלוקי נחל חלקים ובולטים שהצעידה עליו מביאה להרפיה ומדמה טיפול רפלקסולוגיה. על פי עקרונות הרפלקסולוגיה, קיים קשר בין בריאות לבין נקודות ספציפיות בכפות הרגליים. עיסוי הנקודות הללו משחרר חסימות, משפר את זרימת הדם ומעודד ריפוי עצמי.

שביל הרפלקסולוגיה מחולק לקטעים. גודל, סוג, זווית וצורת האבנים בכל קטע מכוונים לחלק שונה בגוף. הליכה איטית על השביל מעסה את הנקודות ומקלה על שרירים כואבים, היא משחררת ומנקה רעלים ומאזנת את מערכת החיסון. מומלץ ללכת על השביל כעשרים דקות ביום. כדי לשפר את לחץ הדם ואת זרימת הדם בגוף וכן את היציבה, מקלה על כאבים ותעזור לסובלים מסכרת. השביל הוקם ביוזמתה של הרפלקסולוגית הבכירה מישל אן.

פסטיבל מזון ומחשבה

שוק הנמל, 17:00, כניסה חופשית

פסטיבל מזון ומחשבה. צילום: שרית גופן
פסטיבל מזון ומחשבה. צילום: שרית גופן

פסטיבל בשוק הנמל בנמל תל אביב למען העלאת מודעות לנושא בזבוז המזון בישראל. במקום יתקיימו הרצאות בנושא מאת מומחים בתחום המזון והקיימות, יעמדו דוכנים שימכרו מוצרים שונים הקשורים בתחום ויתקיים אירוע בישול המוני. בין המשתתפים בפסטיבל: מיקי חיימוביץ', אפרת אנזל, אורי שביט, אורי מאיר צ'יזיק, ז'אנה גור, הדאיי עפאים, הראל זכאים ועוד.