אירועי השבוע בתל אביב יפו, 21-27.5

עוד שבוע של אירועים בתל אביב מתחיל, והפעם תוכלו לחגוג את חג השבועות עם הילדים וגם בתיקון ליל שבועות, ללכת לתערוכה החדשה של מוזיאון תל אביב לאמנות, לראות את הסרט הקלאסי "החותם השביעי" ועוד

21 במאי 2015

חמישי, 21.5

יום המגוון הביולוגי הבינלאומי

גג דיזנגוף סנטר, 16:00-18:30, כניסה חופשית

מציינים את יום המגוון הבינלאומי ברחבי העולה במטרה להגביר את המודעות לשמירה על המגוון הביולוגי. במהלך ההפנינג יפעלו תחנות של החברה להגנת הטבע שבהן אפשר ללמוד על חיי הדבורים, על הגינה ההידרופונית, על מתקני האכלה לציפורים ועוד.

הדיבוק – חוני המעגל

מוזיאון בית העיר, 20:30, כניסה חופשית

הדיבוק_H

אופרת רוק ע"י חוני המעגל, קבוצת סמרטוט ולהקת אנרגיה חולנית. גרסה אמנותית חדשה, שמתכוונת ליצור רב שיח תרבותי-פולחני בין דתות, בחיפוש אחר מכנה משותף ביניהן. בהצגה מוטיבים פולחניים-פגאניים המוטמעים במסורת היהודית, הנוצרית והמוסלמית. מן הכאוס צפה ועולה יצירה הרמונית, הומוגנית ומונומנטלית של קיטש ומוות.

שישי, 22.5

יזהר אשדות- 20 שנה להארד רוק קפה

זאפה תל אביב, 20:45, 144 ש"ח

יזהר אשדות במופע מיוחד לציון 20 שנה להופעת האנפלאגד המיתולוגית בהארד רוק קפה תל אביב, שסימלה רגע מכונן בקריירה שלו כזמר וכמופיע. הופעה אקוסטית מיוחדת בהשתתפות פיטר רוט, בה ישחזר אשדות את האנרגיה ואת הראשוניות באותה הופעה אקוסטית ראשונה, בה גילה שאין לו צורך להסתתר מאחורי הרוקנרול על מנת להגיש את שיריו ישירות ללב הקהל.

שבת, 23.5

צהר לשבועות – תיקון ליל שבועות בצוותא

צוותא, אבן גבירול 30, 23.5, החל מ-22:30

רות קלדרון. צילום: איליה מלניקוב
רות קלדרון. צילום: איליה מלניקוב

גיגת לימוד שהיא פרי שיתוף פעולה בין הבמה לשיח ישראלי-יהודי בצוותא לבין פעילות ארגון רבני צהר. לילה זה הפך למסורת המאפשרת מידי שנה מפגש של שיח מעמיק על תרבות ועל זהות ישראלית-יהודית. "צהר לשבועות בצוותא", מציף תכנים הנוגעים לחג ממקורות קדומים ועכשוויים, ונוגע בממשק החברתי, ההלכתי, התרבותי, והאנושי המאפיין את חיינו בישראל. התיקון מתקיים במקביל בארבעת האולמות של צוותא ובנוסף יפעל בית המדרש חי בו ניתן לפגוש את המרצים באופן ישיר, לשאול, להרחיב וללמוד בקבוצות.

בין המשתתפים: אלופה (מיל') אורנה ברביבאי, בן דרור ימיני, בת גלים ואופיר שעאר, גברי ברגיל, דנה ספקטור, הרב יובל שרלו, יורם טהרלב, מוקי צור, ד"ר מיכה גודמן, ח"כ ד"ר עליזה לביא, ד"ר רות קלדרון ורבים נוספים. לפרטים נוספים

לכל תיקוני שבועות בתל אביב

ראשון, 24.5

לחץ פיזי מתון

תיאטרון תמונע, 20:00, 40-55 ש"ח

לחץ פיזי מתון

קצין בכיר בדיקטטורה ללא שם מחזיק נערה יתומה במרתף ביתו. הקצין אוהב את הנערה, אך משתמש בה לצרכיו המיניים. מסתבר שחלק גדול מהדמויות יודעות על המקרה ולא עושות דבר. המחזה בוחן את גבולות הרוע האנושי.

מאת מארי איירין פורנז, בימוי: אלירן כספי. משתתפים: מורן ברדע, דניאל גרטמן, איציק מנשהרוב, דיוויד לוינסקי וטל מיכלוביץ

שני, 25.5

שבועות בפארק החורשות

פארק החורשות, 25.5, 10:30-16:00, כניסה חופשית

 

שבועות
שבועות

חוגגים שבועות בפארק החורשות בדרום תל אביב. בין היתר יתקיימו מגלשות מים, הופעה של אורי ואביעד, יער הפרפרים, הכנת גבינות, מסלול אופני באגי, סדנה להכנת זרים ועוד.

שלישי, 26.5

החותם השביעי

סינמטק תל אביב, 19:00

סרטו הקלאסי של אינגמר ברגמן על אביר בן המאה ה-14 ששב לביתו ממסעי הצלב ובליבו הרהורי כפירה. בדרכו הוא נתקל בדמויות ומצבים שונים ומשונים, בכולם הוא מוצא כזב ויומרנות.שחקנים: מקס פון סידוב, גונאר ביורנסטרנד

רביעי, 27.5

מקום זה

מוזיאון תל אביב, 10:00-18:00

מקום זה

תערוכה קבוצתית המאגדת שניים עשר מסעות של צלמים שונים ברחבי ישראל והגדה המערבית. במסעם חקרו את אזורי העימות ואת החיים בהם, בעיקר בין השנים 2009-2012, וכל אחד מהם מציג מקטע שונה בסיפור שמתמקד לרוב בסכסוך ובאלימות. התמונות מעוררות דיון לא רק בסכסוך, אלא גם באמנות ובמקומה בתוכו.