אירועי השבוע בתל אביב יפו, 7-13.5

עוד שבוע של אירועים בתל אביב, והפעם אפשר ללכת להופעה של עמיר לב בתמונע, לזוז באירוע אתנה לספורט נשי, לראות את ההצגה החדשה "חתולה על גג פח לוהט" של תיאטרון בית ליסין, או לציין 20 שנה למותו של דוד אבידן

7 במאי 2015

חמישי, 7.5

עמיר לב

תיאטרון תמונע, 21:30, 85 ש"ח (למחזיקי כרטיס דיגיתל 49 ש"ח)

עמיר לב. צילום: דניאל צ'ציק
עמיר לב. צילום: דניאל צ'ציק

הזמר בעל הקול החרוך במופע חדש לכבוד אלבומו השביעי, "נוגע בדרכון". לב, שמוכר בזכות שיריו המינימליסטיים, האג'נדה החברתית ונגינת הגיטרה המורכבת שלו, הוא אחד היוצרים הבולטים בישראל מאז שנות ה90. בהופעה יבצע לב שירים מהאלבום החדש ושירים מאלבומיו הקודמים, כמו "נוסע וחוזר", "אריה ורותי" ו"אוקטובר".

שישי, 8.5

אתנה הולכות רחוק 2015

ספורטק תל אביב, 8:00-13:00, כניסה חופשית

אתנה

אירוע הספורט הנשי הגדול בישראל הכולל מתחמים של ספורט וחיים אקטיביים, בין היתר מתחם איגודי הספורט – אתנה ספורט, מתחם אימונים פונקציונאליים – אתנה קרוס, מסלול מכשולים אתגרי – אתנה צ'אלנג' (בהרשמה מראש), מתחם תנועה וקצב וכן צעדת נשים לאורך 5 ק"מ בפארק הירקון.

שישי Live בנמל יפו

נמל יפו, מ-10:00, כניסה חופשית

גברבנד_S

אביב-קיץ 2015 בנמל יפו- מדי שישי יתקיים הפנינג על קו החוף, בו יתקיימו הופעות חיות של הרכבים מוכרים וצעירים מרחבי הארץ. היום תתקיים הופעה של Lost Highways, גברבנד והאורח המיוחד ירמי קפלן. בנוסף יהיו במקום שוק מעצבים אורבני בו ישתתפו מעצבים צעירים ולוהטים, ו-Food trucks של מיטב השפים שיציעו אוכל ויאטנמי, אמריקאי, ישראלי ועוד.

שבת, 9.5

בלונים

תיאטרון החנות, העלייה 31, 11:00, 40 ש"ח

בלונים

הצגה ויזואלית ללא מילים ובשילוב אמנויות: אנימציה, וידאו ארט, בובות, צלליות ובעיקר המון בלונים. מאת  אלינור אגם בן דוד ובביצועה. החל מגיל 7 חודשים.

ראשון, 10.5

חתולה על גג פח לוהט

אודיטוריום קלצ'קין – מוזיאון ארץ ישראל, 20:30, 200 ש"ח

חתולה על גג פח לוהט

יום ההולדת של ביג-דדי מתחיל כאירוע מיוחד. שני בניו האהובים מגיעים מרחוק. גופר, האח הבכור, מגיע עם אשתו והילדים, ובריק, האח הצעיר מגיע עם בת זוגו מגי. מעל פני השטח מתחילים להתעורר משברים משפחתיים: מצבו הבריאותי של האב מתדרדר, דבר הנשמר בסוד בכדי למנוע מאבק עתידי על הירושה ובעיקר מצבו הנפשי של בריק, ששוקע בדיכאון בגלל מות חברו הטוב. דרמה פיוטית על תשוקה אסורה, משפחה חזקה והיכולת לחזור לחיים באמצעות אהבה חסרת גבולות.

מאת טנסי וויליאמס, בימוי: גלעד קמחי. משתתפים: מיה דגן, נמרוד ברגמן, אבי אוריה, ליאת גורן, יעל לבנטל, שמעון מימרן ועוד

שני, 11.5

אבידניום 20

לבונטין 7, 22:30, כניסה חופשית.

דוד אבידן
ערב בעקבות 20 שנה למותו של דוד אבידן. משתתפים: נסים קלדרון, איתמר רוטשילד, רועי צ'יקי ערד, ירונה כספי, אלון לוטרינגר, חגי ליניק, עובד אפרת, מיקה עינב, אמיר סומר, בועז ריינשרייבר, יובל לוין ועוד

שלישי, 12.5

פסטיבל דוקאביב – הסרט "על כורחך"

סינמטק תל אביב, 18:30, 44 ש"ח (למחזיקי כרטיס דיגיתל 25 ש"ח)

על כורחך

גיל ואסתר אלכסנדר, בני זוג מהקיבוץ הדתי מעלה גלבוע, מתמודדים עם התאבדותם של שניים מבניהם בצבא. הם נתקלים בגינוי חריף מצד קהילתם, שרואה בהתאבדות בושה וחטא ומצפה מהם לשתוק.

בני הזוג מסרבים לקבל את הגזירה: הם יוצאים למסע ציבורי כדי להחדיר את המושג "התאבדות" לתוך השיח הדתי.

בנימין, בנם הצעיר של גיל ואסתר, מסרב לקבל את דרכם של הוריו: נאמן לצו הסביבה, הוא מבקש מהם להתגייס ליחידה קרבית, בא בטענות לגבי הדרך בה הם התמודדו עם מות אחיו ומבקש לשנות את אופן הנצחתם. בקשתו של בנימין מעמידה את גיל ואסתר בדילמה קשה, וגורמת להם לחשבון נפש על דרכם.

רביעי, 13.5

זה לא אישי – עמית קבסה

גלריה חזי כהן, וולפסון 54, 10:30-19:00

עמית קבסה

תערוכת יחיד של עמית קבסה. קבסה מציג ציורים בפורמט גדול שיצר בשנה האחרונה, בעודו בוחן קומפוזיציות חדשות, פתוחות יותר, בשונה מציוריו בעבר שהתמקדו בנרטיב המשפחתי. קבסה מצמצם את הדימויים בעבודותיו לכדי צורות אמורפיות ומופשטות המזכירות עצמים ביולוגיים.