את לי לילה: פסטיבל "מנורת לילה" בנווה שאנן

עשרות מיצבים, הופעות חיות, קולינריה ופעולות אמנותיות ברחבי שכונת נווה שאנן. זה הזמן להכיר את האיזור גם בלילה

צילום: באדיבות פסטיבל מנורת לילה
צילום: באדיבות פסטיבל מנורת לילה

המרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן יהפוך לקראת סוף דצמבר לפסטיבל ענק. בפעם השנייה יתקיים פסטיבל מנורת לילה- אירוע אמנות לילי במרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן. שמו של הפסטיבל נגזר ממיקומו על תוואי הרחובות של תוכנית "המנורה"- תוכנית בניין העיר המקורית של השכונה, שהתבססה על צורה של מנורה בת שמונה קנים, כשבמרכזם השמש- רחוב לוינסקי. התוכנית נקטעה בחלקה הדרומי כשהוקמה התחנה המרכזית החדשה.

פסטיבל "מנורת לילה", פרי יוזמתם של תושבי השכונה ואומנים ובמימון והפקת עיריית תל אביב-יפו, יכלול עשרות מיצבי אמנות ואור, מופעים, מסיבות, מחווה לחנוך לוין, קולינריה מקומית ועוד. חללים ציבוריים, מסחריים, גינות, פינות רחוב וחללים שונים על תוואי תכנית המנורה יארחו וישמשו ליוצרים מרחבים להגשמת מיצבים ומיצגי אור, הקרנות וידאו, מופעים ופעולות אמנותיות.

בתוכנית הפסטיבל:

בין עבודות האור שיוצגו בפסטיבל ניתן למצוא את חזיון האור "רעש לבן" של תום לאב ולולו פליי, שיגיב למטוסים המנמיכים טוס מעל השכונה בדרכם לנתב"ג. בעבודת הוידאו מפינג של יעל פרי וסלמה אלנסע, "עיר צחורה", ידיים נעלמות ועמלניות צובעות את בית משפחת נבולסי הנטוש באיגר 5. טל הויברגר ועידו רמון יפגישו בין אסטרואיד שזורח מחום הכניסה לאטמוספירה, לבין הבניין הידוע לשמצה בפין 1. הגר שפירא וקרן רווה יזמנו את העוברים והשבים למצפה הכוכבים שלהן באיגר 4, ועוד שלל אירועים נוספים.

תושבי השכונה יזמינו את מבקריה לבתי העסק, לטעום מטעמים מרחבי העולם שהביאו איתם תושבי השכונה הזרים ולפעילויות כמו סדנאות הסריגה האפריקניות של נשות קואופרטיב קוצ'ינטה (Kuchinate).

במסגרת הפסטיבל תתקיים מחווה למחזאי, הבמאי והמשורר יליד השכונה, חנוך לוין. ביום חמישי, 24.12, בשעה 20:00 יתקיים טקס הסרת הלוט מעל לוח ההנצחה שעל ביתו ברחוב ראש פינה 18. במסגרת הטקס יציגו השחקנים סיגל שהינו, רענן לוי וצפריר קורסיה את המופע "חנוך לוין מציץ לשכנים", שיכלול קטע מתוך מחזהו של חנוך לוין "פופר". המופע יוצג בסמוך לבית מספר פעמים במהלך הערב, ביום חמישי ובמוצ"ש.

לצד כל אלה יחגוג הפסטיבל גם את עולם המוזיקה הייחודי שמכילה השכונה בשני מתחמי מסיבות והופעות:

מתחם סאונדסיסטם – באתר בית הבאר יחגגו את המוזיקה מהיבשת השחורה- מקרן אפריקה במזרח ועד ג'מייקה במערב. יומיים של מסיבות עם מוזיקה חיה ומוקלטת של ישראלים ופליטים, וסאונדסיסטם ג'מייקני מסורתי מבית וואן-א-וואי סאונדסיסטם.

עטרה לישנה – התחנה המרכזית הישנה מסמלת, אולי יותר מכל, את הפריחה חסרת המעצורים של המוזיקה המזרחית בישראל. לסוף שבוע אחד תוחזר עטרה ליושנה כשהתחנה, שמאז שינתה את פניה, תהפוך למוקד של מוזיקה, שמחה ומסיבות על טהרת המוזיקה המזרחית. ביום חמישי תתקיים חאפלה מסורתית בחסות הניידת של תחנת הרדיו קול הקמפוס, ובמוצאי שבת- מסע מוזיקלי בהיסטוריה של השכונה, שיתחיל בקסטות הישנות של התחנה המרכזית עם דודי פטימר, ויסתיים בתקלוט של הליין הפרסי הצעיר אמבאסאד.

הפסטיבל ייפתח באירוע חגיגי ביום חמישי, 24.12, בשעה 20:30, בגינה הקהילתית בהגר"א 28.

במידה וירדו גשמים במועד הפסטיבל (26-24 בדצמבר), האירוע יידחה בשבועיים לתאריכים 9-7 בינואר.

פרטים מלאים בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל