טיול בשכונה: סיורים שכונתיים לתושבי תל אביב

בחודשים הקרובים יתקיימו בשכונות התל אביביות סיורים מיוחדים להכרת השכונה. בסיורים אפשר ללמוד על ההיסטוריה של השכונה, על הייחודיות שלה ועל עתידה. כל הסיורים ללא תשלום לתושבי השכונות

23 במרץ 2015

הסיורים נמשכים כשעה וחצי ומיועדים לתושבי השכונה ללא עלות, אך מותנים בהרשמה מראש. לפרטים והרשמה: טלפון 03-5166188, מייל tourism@tel-aviv.gov.il או באתר התיירות של תל אביב

התקווה

27.3, מעוז אביב, מדריכה: נועה רגב

מכירים מקרוב פרויקטים שונים להם שותפים תושבי שכונת מעוז אביב, שהופכים את השכונה לשכונה בת קיימא ומייצרים קהילה. הסיור עובר בכמה תחנות ברחבי השכונה להיכרות עם חלק מהפרויקטים: פרויקט קומפוסטציה שכונתית להצבת קומפוסטרים לאיסוף זבל אורגני, ביקור בתחנת החלוקה של הקו-אופ האורגני הפועל בשכונה, ביקור בגינה הקהילתית וסיור בשטחי הבר המשוקמים של "השדה והיער שלנו" – פרויקט קהילתי לשיקום שטחי הבר בשכונה.

17.4, בבלי, מדריכה: שפרה נוסבאום

מסיירים בשכונה ירוקה הטובלת בשטחים פתוחים ושומעים על גלגולה משיכון עובדים לשכונת מגורים מבוקשת. בסיור עומדים על השינויים העתידיים שהשכונה ניצבת בפניהם ועל הווי החיים המאפיין את השכונה.

24.4, נווה עופר, מדריך: דורון צים

שכונת נווה עופר, שמוכרת יותר בשם אבו כביר הוקמה באמצע המאה ה-19 וטומנת בחובה אתרים היסטורים המספרים את סיפור ההתיישבות הערבית והיהודית באזור. כאן עברה הדרך הראשית לכיוון הנגב וירושלים וניתן לראות את חשיבות השכונה לפי המבנים השוכנים בתחומה – בית סאלים קאסר, סביל אבו נבט, הכנסייה הרוסית טביתא קומי ועוד.

דורון ביצרון

1.5, נווה שאנן, מדריכה: כרמלה אוהב ציון

מתחילים את הסיור מתחנת החשמל הראשונה של תל אביב. שומעים איך ולמה הוקמה השכונה, קווי המתאר שלה, מבנים מיוחדים וסביבותיה. נכנסים לשכונה, שומעים על אירועים ביטחוניים ומסחריים. פוסעים לכוון 'הרציפים' הידועים של התחנה המרכזית וצופים אל בית ה'באר' המפואר מתקופת היות האזור פרדס. מגיעים ל'קולנוע מרכז' המפורסם וסיום בגינת לוינסקי ובה נפרט את התכנון העתידי של השכונה.

8.5, יפו ד' – גבעת התמרים, מדריכה: שפרה נוסבאום

שכונה הממוקמת בדרומה של העיר, מוכיחה שגם שכונה קטנה יכולה לעשות שינויים גדולים. בסיור, שומעים על המהפך שעברה השכונה לאורך השנים, על מעורבות התושבים כאלמנט המרכזי בחיזוקה של השכונה והפיכתה לאזור מגורים מבוקש על ידי יזמי הנדל"ן.