מוזיקה בנמל: פסטיבל דוקמיוזיק בנמל תל אביב

גם השנה יתקיים במסגרת פסטיבל דוקאביב אירוע המוזיקה "דוקמיוזיק" בנמל תל אביב. בפסטיבל יוקרנו סרטי מוזיקה נבחרים מהפסטיבל בהקרנות חופשיות לקהל הרחב תחת כיפת השמיים בליווי של די.ג'ייז נבחרים

קורט קוביין. צילום: Getty Images
קורט קוביין. צילום: Getty Images
4 במאי 2015

תוכנית הקרנת הסרטים:

מר דינמיט: נסיקתו של ג'יימס בראון

 יום א' 10.05, 20:30

ג'יימס בראון היה הרבה יותר מזמר ענק. היה לו תפקיד מרכזי בתנועה לשוויון זכויות לשחורים בארה"ב, והדמות הגדולה מהחיים שיצר לעצמו על הבמה ובהופעות טלוויזיוניות העניקה לקהל את ההשראה לזעוק ביחד איתו "אני שחור ואני גאה בזה". בראון, שמספרים עליו כי נולד ללא רוח חיים והוחיה ע"י דודתו, גדל בעוני נורא, מגיל 9 עבד כמצחצח נעליים ובגיל 15 נתפס בגניבה ונשלח למאסר. את ההצלחה האדירה שלו הוא חייב לכישרונו הגדול ולנחישות שדחפה אותו להופיע גם במקומות שבהם התייחסו אליו כאל "צבעוני" נחות. על רקע פסקול משובח ממיטב הופעותיו, מספרים חברים ומוזיקאים על בראון, שהיה מקצוען אבל עריץ לגבי הסאונד המהפכני שיצר – ועל הכריזמה שהביאה את מרטין לותר קינג לגייס אותו למאבק.

בימוי: Alex Gibney
ארצות הברית 2014, 120 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

על עמדת הדיג'יי: ישיב כהן

FRESH DRESSED

 יום ב' 11.05, 20:30

ממש כמו המוזיקה, גם האופנה שלהם סימלה שהם "לא נכנעים לכללים". כשאמריקה הלבנה זיהתה הצלחה עם חליפות עסקים מחויטות, ההיפ הופ הוכיח שגם עם נעלי אדידס, עם שרוכים רחבים וצבעים בוהקים, מכנסיים שגדולים עליהם בשלוש מידות וז'קטים שעליהם כל סמלי הכנופיות מהשכונה – אפשר לכבוש את העולם. סיפורה של מהפכה אופנתית שנדדה מהרחוב אל תצוגות האופנה היוקרתיות, הציפה את החנויות במותגים של ראפרים ודי-ג'ייז ונחתה בחבטה עמומה בחזרה אל קרקע המציאות. עם קניה ווסט, פארל ויליאמס, נז ג'ונס ורבים אחרים.

בימוי: Sacha Jenkins

ארצות הברית 2014, 82 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

על עמדת הדיג'יי: מיכאל כהן

808

יום ג' 12.05, 20:30

ה-"808" נולדה בדיוק ברגע הנכון, ברגע שבו דור של מוזיקאים צעירים חיפשו צליל חדש, אחר, ומצאו את ההשראה בחיבור חד-פעמי בין טכנולוגיה לדמיון. ה-"808", מכונת תופים אלקטרונית, שנשמעה פחות כמו תוף ויותר כמו מצעד של נמלים, סיפקה למוזיקאים, מעבדים ומפיקים צליל עתידני, צליל שהגיע מעולם אחר והפך לסימן ההיכר של האייטיז. מרווין גיי, "ג'נסיס", "הביסטי בויז", "פאבליק אנמי" ורבים אחרים מצאו ב-"808" אפשרויות חדשות, והפכו את מה שנועד להיות כלי עזר בהקלטות אולפן לכלי נגינה שאפשר את התפתחותם של סגנונות חדשים. מוזיקיאים וגיקים מדברים על ה-"808" בעיניים בורקות, וממציא המכונה, "מיסטר K" היפני, מגלה את הסוד הקטן והמפתיע בקרביה.

בימוי: Alexander Dunn

בריטניה 2015, 107 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

על עמדת הדיג'יי: אמיר אגוזי

COBAIN: MONTAGE OF HECK

יום ד' 13.05, 20:30

קורט קוביין, הסולן, הגיטריסט והכותב של להקת "נירוונה" ממשיך להיות מושא להערצה ולהיקסמות של חובבי מוזיקה בכל העולם. הסרט הוא מסע סוער, חושפני ונוקב בדרך החתחתים שהיו חייו הקצרים והטרגיים של קוביין, מנהיג הלהקה המצליחה. יומניו האישיים, הציורים שצייר, התמונות שצילם, קטעי וידאו ביתי והקלטות מספרים בגוף ראשון את סיפורה של אגדת הרוק הגדולה האחרונה.

בימוי: Brett Morgen

ארצות הברית 2015, 132 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

על עמדת הדיג'יי: ניצן פינקו