מפגשים על מדע ואמנות: סדרה חדשה בגלריית המדרשה – הירקון 19

בימי שני מתקיימת בגלריית המדרשה - הירקון 19 סדרת מפגשים חדשה בעריכת אבי לובין בנושא מדע ואמנות. הכניסה חופשית

4 בפברואר 2015

את הסדרה ערך האוצר ומרכז הלימודים העיוניים בתוכנית ללימודי המשך באמנות של המדרשה. בכל מפגש יתארח אמן ישראלי אחד (או שניים שמשתפים פעולה ביניהם). כל אמן יציג כמה מעבודותיו שקשורות ליחסים בין מדע לאמנות וידבר בין היתר על הפרקטיקה שלו. דרך שיחות אלה יבדקו המפגשים תפיסות שונות של היחסים בין אמנות למדע.

תכנית המפגשים:

מפגש ראשון

מעין שלף וערן הדס – יום שני, 9.2 בשעה 20:00

מעין שלף וערן הדס יציגו פרויקט משותף שיצרו ביחד עם גל אשל: פרנקי הרובוטית הדוקומנטרית. לאחר מכן ישוחחו על פרויקטים אחרים נפרדים שלהם שקשורים ביחסים בין מדע ואמנות, בהם התערוכה "חיים אחרים" שאצרה שלף במוזיאון המדע בירושלים, ופרויקט Mind Your Poem שהדס הוא בין יוצריו.

ערן הדס ומעיין שלף. צילום: יח"צ
ערן הדס ומעיין שלף. צילום: יח"צ

מפגש שני

דגנית ברסט – יום שני 16.2 בשעה 20:00

דגנית ברסט תשוחח עם אבי לובין על מפלצות, על שדים ועל היחסים בין מדע, מיסטיקה ואמנות. השיחה עם ברסט תתמקד באופן שבו עבודותיה עוסקת במדע דרך מושגים כמו "המזימה של הטבע" או "השד של מקסוול", החל ממחווה שעשתה ב-1975 לעבודתו של ברוס נאומן "האמן האמיתי עוזר לעולם באמצעות גילוי אמיתות מסתוריות", דרך "חקירות לוך נס" משנות ה-80, ועד לעבודותיה האחרונות.

מפגש שלישי

אביטל גבע ועתר גבע – יום שני 22.2 בשעה 20:00

עתר גבע יציג כמה פרויקטים עכשוויים של החממה האקולוגית בעין שמר, כולל שיתוף פעולה שאנשיה עושים בימים אלה עם MIT. לאחר מכן עתר יקיים שיחה עם אביטל גבע, על החיבור בין אמנות למדע בחממה, על הסיבות לשיתופי פעולה בין אמנים למדענים, על שילובם של אמנים במדע ושל מדענים באמנות ועל מקומה של האמנות בחממה של עין שמר.

סדרה אורי ניר חד פעימה

מפגש רביעי

אורי ניר – יום שני 2.3 בשעה 20:00

יציג עבודות שלו מתקופות שונות וישוחח לאחר מכן עם אבי לובין על ניסויים, על מעבדות ועל מדע מזוהם.

MIRI

מפגש חמישי

מירי סגל – יום שני 16.3 בשעה 20:00

מירי סגל משוחחת עם אבי לובין עורך הסדרה על כמה מעבודותיה, תוך התמקדות בשני רעיונות מרכזיים שחוזרים ומופיעים: העיסוק ברוחות רפאים והשפעת הטכנולוגיה על הצורה האנושית.