צועדים עם כל הקהילה: מצעד הגאווה 2015

מצעד הגאווה 2015 יתקיים בשישי, 12.6 ויהיה השיא של אירועי הגאווה השנתיים בתל אביב. הנה כל מה שרציתם לדעת על המצעד הגדול, כולל המסלול המלא וכל הרחובות שייחסמו ביום המצעד

מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון
מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון

שיאם של אירועי הגאווה 2015 בתל אביב יהיה כרגיל מצעד הגאווה המסורתי, והשנה הוא צפוי להיות גדול יותר ועמוס יותר בצועדים, ולהיות המצעד הגדול בתולדות ישראל. המצעד מתקיים השנה תחת הכותרת Tel Aviv loves all genders והוא בסימן תמיכה בקהילה הטרנסג'נדרית ותמיכה בחבריה ורצונם לחיים של שוויון וכבוד.

מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון
מצעד הגאווה 2014. צילום: כפיר סיון

המצעד יתחיל בגן מאיר ביום שישי 12.6 בשעה 9:00 בהפנינג שיכלול הופעות מוזיקה והופעות של מלכי ומלכות דראג. בשעה 12:00 יזניק ראש העיר רון חולדאי את המצעד. המצעד יעבור ברחובות בוגרשוב, הירקון, פרישמן והרברט סמואל. בטיילת יצטרפו למצעד משאיות עם די.ג'ייז של מיטב הליינים הגאים של תל אביב, והוא יימשך עד לגן צ'רלס קלור, בערך בשעה 14:30.

קונצ'יטה וורסט זוכה באירוויזיון. צילום: Getty Images
קונצ'יטה וורסט זוכה באירוויזיון. צילום: Getty Images

בתום המצעד ייערכו הופעות על הבמה המרכזית בהנחייתו של אוריאל יקותיאל, כולל הופעה של זוכת אירוויזיון 2014, קונצ'יטה וורסט.

מספר צירי תנועה ייסגרו לתנועת כלי רכב בשל המצעד:

מהשעה 8:00 ועד השעה 14:00 ייסגר לתנועת כלי רכב רחוב טשרניחובסקי, מרח' בוגרשוב עד רחוב זלמן שנאור.

מהשעה 11:00 ועד השעה 16:00 ייסגרו לתנועת כלי רכב לסירוגין הרחובות הבאים: בוגרשוב מרחוב המלך ג׳ורג׳ עד רחוב הירקון; הירקון מרחוב בוגרשוב עד רחוב פרישמן; פרישמן מרחוב הירקון עד רחוב הרברט סמואל; מרמורק מרחוב אבן גבירול עד שדרות רוטשילד; ארלוזורוב מרחוב אבן גבירול עד רחוב הירקון; הירקון משדרות רוקח עד גן הכובשים והרברט סמואל מרחוב של"ג עד שדרות ירושלים (לרבות כביש השירות). כמו כן ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות המובילים למצעד.

מהשעה 7:00 תיאסר חניית כלי רכב ברחובות טשרניחובסקי, בוגרשוב, בן יהודה והרברט סמואל; כלי רכב שיחנו ברחובות אלו ייגררו וניתן לשחררם מחניון הים, רח הירקון 11 מול הדולפינריום או מחניון רדינג, שדרות רוקח 5, מול גן הבנים. בשל המצעד יחולו שינויים נרחבים בקווי התחבורה הציבורית, ועל כך רצוי לברר מול חברות התחבורה הציבורית השונות.