פטריוטים או פראיירים? תל אביב שוב שיאנית המילואים בצה"ל

בניגוד לדימוי התקשורתי שלה, תל אביב מובילה את מצעד המילואימניקים השנתי של ישראל כבר שנה שלישית ברציפות עם 44,869 משרתי מילואים. המספר האמיתי של הנושאים בנטל כנראה גבוה אפילו יותר

שוב מחזיקים בשיא הארצי. קמפיין הוקרה למילואימניקים של תל אביב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
שוב מחזיקים בשיא הארצי. קמפיין הוקרה למילואימניקים של תל אביב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

קמפיין חוצות חדש של עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף צה"ל, מצדיע למילואימניקיות ולמילואימניקים תושבות ותושבי העיר מעל גבי מאות שלטי חוצות, באנרים ושלטים אלקטרוניים ברחבי העיר – וכל זה כדי לחגוג את העובדה שהעיר שוב מובילה את מצעד המילואימניקים הארצי עם 44,869 גברים ונשים ששירתו במילואים השנה.

קצת מספרים: כ-22 אחוזים מהמילואימניקים בעיר הינן מילואימניקיות; ממוצע שירות המילואים הפעיל השנה של תושבי העיר עומד על  12.86 ימים; כעשרה אחוזים ממשרתי המילואים הם מתנדבים; הגיל הממוצע של המשרתים הוא 31.

מטרת הקמפיין, על פי העירייה, היא "להוקיר תודה למשרתות ומשרתים מערך המילואים, על הפועל והתרומה של כל אחת ואחד למען ביטחון המדינה". העירייה מעניקה בשנים האחרונות הנחה בשיעור של חמישה אחוזים בארנונה באופן יזום למשרתי מילואים תושבי העיר, מבלי שהם נדרשים להגיש בקשה ובהתאם לקובץ משרתי המילואים שהתקבל ממשרד הביטחון.

22 אחוז מילואימניקיות. קמפיין ההוקרה של העירייה למילואימניקים (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
22 אחוז מילואימניקיות. קמפיין ההוקרה של העירייה למילואימניקים (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

המספרים כנראה גבוהים אף יותר כשלוקחים בחשבון צעירים המתגוררים בעיר אך אינם רשומים בה, ושירות המילואים שלהם נרשם לטובת עיר אחרת. השיא התל אביבי, כבשנים קודמות, עומד כמובן בסתירה מוחלטת לדימוי התקשורתי שהודבק לתושבי העיר, ונותר רק לתהות את מי הדימוי השקרי הזה משרת.

 "ערכי הליבה של העיר הם תרומה לציבור, סולידריות ונשיאה בנטל", אמר ראש העיר רון חולדאי, "ולכן לא מפתיע שכבר שנה שלישית ברציפות אנחנו מקום ראשון בארץ במספר משרתי המילואים. אני גאה בהתגייסות של התושבים ומודה לכל המשרתים על תרומתם לחיזוק החוסן הלאומי. אי אפשר שלא להתרשם מהמסירות, המחויבות ואהבת הארץ שלהם".