האזרחים להצלה: איך תוכלו לסייע לחיילים ולתושבי הדרום?

"נלחמים מהעורף - מבשלים מהלב". צילום: שרון בן דוד
"נלחמים מהעורף - מבשלים מהלב". צילום: שרון בן דוד

לא נחים לרגע אחד: תל אביב נרתמת למערך העזרה הארצי ופותחת מידי יום מוקדי סיוע שונים להתנדבות ולתרומות, והתושבים נרתמים בהמוניהם. ביום השלישי ברציפות, אלו כל הדרכים בהם תוכלו להתנדב ולסייע לתושבי הדרום ולחיילים

10 באוקטובר 2023

מערך חירום לשינוע צרכים לוגיסטיים לחזית ולעורף

מארגני יוזמות אזרחיות שמעוניים לתרום בשינוע של סחורות ומוצרים לנקודות כינוס, לאוכלוסיה אזרחית או לבסיסי צה״ל – צרו קשר עם המערך ההתנדבותי של גטראק. גטראק מחפשים מתנדבים למערך: בעלי משאיות, נהגים, אנשי לוגיסטיקה. גטראק כאן לכל משימת הפצה או שינוע יבשתי, אנחנו מקשרים בין אלפי נהגי משאיות הפזורים ברחבי הארץ לספקי סחורות ולאנשים הזקוקים להן. צרו קשר עם צוות החירום שלנו במוקד הזמין, בווצאפ או במייל: טלפון מוקד המערך – 0723974190. ווצאפ – 0504951951. מייל- Office@getruck.com.

הדרכה מ״לוקחים אחריות״ עם פסיכולוג קליני להורים ונוער

מה תפקיד ההורה בשעת מלחמה בכל הנוגע למסכים וסרטונים קשים? הנוער שלנו הולך ונפגע מהסרטונים המזעזעים והמצב הבטחוני, ולא כל ההורים יודעים מה לעשות. כדי לתת להורים ומתבגרים כלים להתמודד יחד ארגנו (״לוקחים אחריות״) הדרכה מיוחדת להורים וילדים. היום (10.10) בשעה 19:00 תתקיים שיחה בזום עם ד"ר ירון סלע פסיכולוג קליני חוקר מדיה בכיר. ההרשמה בלינק כאן.

עיריית תל אביב מעמידה את רכבי אוטותל לטובת המצב

בעלי ובעלות רישיון נהיגה שרוצים לסייע בשינוע של תרומות, מצרכים וארגזי סיוע בתוך תל אביב, מוזמנים להצטרף לקבוצת הוואצפ ולתת יד למערך עם רכבי אוטותל.

נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)
נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)

עמותת בוגרי אגוז מגייסת תרומות ללוחמים שבשטח

עמותת בוגרי אגוז מגייסת תרומות ללוחמים שבשטח. נקודת האיסוף היא במרחב החברתי שבכיכר אתרים. איזה ציוד להביא? כמה דברים בסיסיים ספציפיים שממש נחוצים כרגע: אוכל-מבושל/יבש, אטמים (גומי/ספוג), חולצות, תחתונים וגרביים. מעבר לזה זקוקים לביגוד: חם צוואר, גרביים, תחתונים, גופיות תרמיות, ביגוד טרמי, כפפות, גטקסים ופליזים. ציוד שצריך: פנסי ראש, מטענים ניידים, סוללות, מיתרים/חוטים לשפצור, סכינים יפניים, מזרוני שטח, סיגריות, פקלי קפה, בלוני גז, מצתים. ציוד הגיינה: שמפו, מברשות שיניים, משחות שיניים, מגבונים, אלתוש, אלכוג׳ל, מקלות אוזניים, מי פה, נייר טואלט, סכיני גילוח, קרם הגנה, משחות נגד שפשפת, טלק, כדורים נגד כאבי ראש. ציוד אוכל: אוכל יבש, מנות חמות, פחיות טונה, פחיות שתייה, בקבוקי מים, קפה, חטפי אנרגיה/חלבון. האיסוף בכיכר אתרים ת״א לכתובת מלאה ולתיאום אפשר לפנות לשחף – 0523858536, או לעומר 0546783432.

מערך תרומת חפצים לחיילים באקספו

מרכז איסוף תרומות משמעותי של "אחים לנשק" שהחל בהאנגר 11, אבל פונה בעקבות הוראות פיקוד העורף וכלל מערך ההתנדבות והסיוע עובר לאקספו. חוסרים שכרגע קיימים: גרביים צבאיות, תחתוני בוקסר, חולצות צבאיות, מטענים ניידים וסוללות לפנסים. נא להגיע החל מהשעה 14:30.

Image
במרכז הסיוע שהקימו ארגוני המחאה בגני התערוכה בתל אביב. קרדיט: איציק בן לוי

חמ״ל מסעדת האחים

מסעדת האחים מארגנת מארזי מזון עבור תושבי הדרום והחיילים. כרגע המצב הוא שיש יותר מידי מנות ופחות מידי פיות רעבים. מי שנמצא בקשר עם אחרים בחזית יכול להשאיר פרטים. יצרו קשר מהחמ"ל וידאגו להם לארוחה חמה במשלוח לכל אזורי הארץ האפשריים. הטופס הזמנה מתייחס ארוחות צהריים וערב להיום (10.10) ומחר (11.10), אבל אם צריך ארוחת בוקר או אוכל ילדים, אל תהססו לכתוב ולבקש גם. זה הזמן שלכם למצוא את הרעבים, ואם גרתם פעם בתל אביב, אתם כנראה מאומנים.

מערך תרומות בנחמה וחצי

הצד השמאלי של הנחמה יוקדש החל מהשעה 10:00 לתרומות לחיילים ותושבי העוטף, ומי שרק אפשר. הציוד שיש להביא לארגזי התרומה הוא תחבושות וטמפונים, מגבונים, דאודורנט, נייר טואלט, שמפו, סבון, מברשת שיניים ומשחה, מגבות, מזון יבש, שתייה, חטיפים, סיגריות, שימורים, מטענים ניידים, גרביים צבאיות, בוקסרים, שלוקרים, בגדים וכל דבר מנחם שעולה על רוחכם. הצד הימני של הנחמה ייפתח ביום חמישי (12.10) להעלאת המורל, קפה טוב ונחמה.

"נחמה וחצי". צילום: עדי פועה וענבל קורמן
"נחמה וחצי". צילום: עדי פועה וענבל קורמן

מאגר אירוח תושבי דרום של יד2

יד2 הקימה מערך לאיסוף נתונים ובניית מאגר של אנשים שיכולים לארח דרומים שעזבו את הבית. במידה ויש לכם מקום או דירה פנויה, אפשר להירשם בטופס ולהציע את ביתכם.

ואם אני זקוק לסיוע?

כאן יש טופס הרשמה לכל מי שזקוק לסיוע. בין אם זה עזרה נפשית, שינוע מצרכים, איתור נעדרים, סיוע רפואי או שיצאת למילואים וזקוק לעזרה עם הכלב, בייביסטר ועוד. אנא פנו בלינק הבא וייעשו מרב המאמצים כדי לעזור להם.