תל אביב באה להרים: איך תוכלו לעזור לחיילים ולתושבי הדרום?

אקספו תל אביב, ממשיכים באריזות. צילום: קרן טל, הטוויטר של KerenTal6
אקספו תל אביב, ממשיכים באריזות. צילום: קרן טל, הטוויטר של KerenTal6

עם ישראל ממשיך להראות את ההירתמות, והחמ״לים האזרחיים שנפתחו בימים האחרונים מתפקדים בשיא הכוח - איפה אתם תוכלו לסייע ולתת מעצמכם היום למען החיזוק העורפי והמורל הלאומי? אספנו עבורכם כמה מקומות לחיזוק העזרה

11 באוקטובר 2023

חמ"ל עם אחד

כל ארגוני המחאה מסייעים לתושבי הדרום וקו הלחימה. כל הבקשות, כל התרומות, כל ההתנדבויות – הכל נמצא בטופס אחד.  כל מי שזקוק לעזרה ואו מעוניין לתרום לטובת תושבי הדרום והחיילים? זה המקום, גם מחו"ל. בטופס קיים חמ"ל נעדרים אזרחי, סיוע ותמיכה נפשית, הצטרפות למערך המתנדבים ביניהם חילוצים, הסעות, אירוח משפחות, בקשות לוגיסטיות ליחידות הלוחמות בסדיר ובמילואים, בייביסיטר ופעילויות חינוכיות ועוד. במידה ובקשתכם לא מפורטת באתר, אנא כיתבו ב"צור קשר" ונדאג שתקבלו סיוע בהקדם מהארגון הרלוונטי.

ציפורלה מרימה

ציפורלה יוצאת בפרויקט "מורל ואנרגיה", במסגרתו הם מכינים ערכות מוטיבציה לחיילים והחיילות שיעודדו אותם ויעשו להם טוב על הלב. לצורך כך חברי ציפורלה מזמינים אתכם להגיע לסטודיו שלהם עם ממתקים, חטיפי אנרגיה וחטיפים יבשים. בנוסף אם תרצו תוכלו לצרף לערכות גם ציורים, מכתבים אישיים, או רק כמה מילות עידוד והערכה. אפשר להגיע עם הילדים, במקום תהיה פינת יצירה. האיסוף יתבצע ביום חמישי (12.10), בין 10:00-17:00 באבן גבירול 106. במקום קיים מרחב מוגן.

 

חמ״ל ״תבואו תבואו״ נווה צדק

קהילת נווה צדק פותחת חמ״ל בשם "תבואו תבואו" לגיוס תרומות וכספים עבור חיילי הדרום והעוטף. החוסרים הקריטיים כרגע הם: פנסי ראש, סוללות אצבע AAA, לדרמן, ביגוד חם, חליפות סערה, חולצות טקסטיות, חם צוואר, מדי ב׳, חוסם עורקים, מזרני שטח, מטען נייד. שימו לב שאין צורך בתרומות של אוכל והגיינה. שבזי 9 (בנווה צדק, נו). לתרומות ופרטים ניתן ללחוץ כאן.

WalkMe פותחת את משרדייה לתרומות

WalkMe פותחים את משרדיהם כל יום בין השעות 10:00-14:00 לאיסוף תרומות לחיילים: מוצרי טיפוח כמו שמפו, מברשת שיניים ומשחה, סבון מוצק, סכיני גילוח, קרם הגנה, נייר טואלט, מזון יבש, שימורים כמו טונה, תירס, לחם, קרקרים, חטיפי אנרגיה, אגוזים, פירות יבשים, ביגוד, ציוד אישי כדוגמת פנס ראש עם סוללת, שקי שינה, מטענים ניידים, בלוני גז, שמיכות ומזרונים, תאורה, תירים ועוד. האיסוף יתבצע ממשרדי WalkMe, ולטר מוזס 1.

תפילה משותפת של דתיים ולהט"בים

אירוע התפילה בבית הנפש היהודי נועדה לתת רוח לחיילי צה"ל, ואם תפילה זה הקטע שלכם – ואין לכם שום רצון להפרדה – אנחנו בעדכם. האירוע הזה הוא פרי יוזמתם של אמרי קלמן, המוביל את הרשימה השווה למועצת העיר ופעיל להט"בי מוכר, והרב דודי ארנפלד, מנהל מרכז נפש יהודי בבר כוכבא. במהלך האירוע ישולבו קטעי תפילה וקטעי שירה, על ידי מנחי האירוע ומשתתפים. האירוע פתוח לכל ללא הפרדה כלשהי מנשים ו/או להט״ב. הוא יתקיים ביום רביעי, 18:00 בבית נפש יהודי, בר כוכבא 54 א'.

על המשמר. יפו בשביתה הכללית של ערביי ישראל, מאי 2021 (צילום: גדעון מרקוביץ\AFP\גטי אימג'ס)
על המשמר. יפו בשביתה הכללית של ערביי ישראל, מאי 2021 (צילום: גדעון מרקוביץ\AFP\גטי אימג'ס)

הצטרפות למשמר היהודי-ערבי

בואו לקחת חלק במשמר לשותפות יהודית-ערבית. המשמר הוא יוזמה מקומית שנולדה בתל אביב-יפו כדי למנוע התיכנות של אירועים אלימים בערים מעורבות. כדי להפעיל את המשמר יש צורך במתנדבות ובמתנדבים. כל אחד ואחת יכולים לסייע במשהו – לתרום ציוד ומזון, לענות לשיחות והודעות בקו סיוע, למיין ולארוז תרומות, להסיע ציוד ומתנדבים, לצאת לשטח, או אפילו לעזור מהבית על ידי פעילות ברשתות החברתיות. ביחד נוכיח שגם בשעת משבר תיתכן שותפות אמת וערבות הדדית יהודית-ערבית. יחד נוכל להרגיע את הרוחות, לעמוד בקשר עם הרשויות ולפעול נגד כל ניסיון אלימות בעיר. להצטרפות ניתן להירשם בטופס או להכנס לקבוצת הוואצפ.

ומשהו קטן ללב: סטיקרים להעלאת המורל בכל הארץ

המשפט ״הופכים עליהם, טובים אותם״ אולי לא כל כך ברור למי שלא מכיר, אבל בימים האחרונים הוא הפך להיות הסלוגן הלא רשמי של המלחמה. לפחות בטוויטר, ולפחות בזכות אהובנו מתן חלק. מקורו של הביטוי, כפי שחלק הסביר בעצמו, הוא ממגרשי הכדורגל, וכעת הוא מגיע עד לכדי הדפסת אלפי סטיקרים לשליחה לחיילים על מנת העלאת המורל.