פיקוד העורף: מחר לא יתקיימו לימודים בתל אביב ובגוש דן

הבניין שנפגע מפגיעה ישירה בצפון הישן, 7.10.23 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
הבניין שנפגע מפגיעה ישירה בצפון הישן, 7.10.23 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

תל אביב נסגרת: בעקבות מתקפת הפתע של חמאס הורה פיקוד העורף על החלת מצב מיוחד בעורף, במסגרתו יאסרו למשך 48 שעות התקהלויות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח (ו-50 במבנה סגור ומוגן) ובוטלו הלימודים בכל מוסדות החינוך בתל אביב

7 באוקטובר 2023

בעקבות מתקפת הפתע של חמאס על ישראל הכריז פיקוד העורף על מצב מיוחד בעורף בהתאם לחוק ההתגוננות האזרחית, מצב שיוחל על כל היישובים ברדיוס של עד 80 ק"מ מעזה, ובכללם גם תל אביב וגוש דן כולו. ההכרזה תקפה למשך 48 שעות, כלומר עד ליום שני בבוקר.

במסגרת המצב המיוחד יבוטלו הפעילויות החינוכיות בכל מוסדות הלימוד, החל מגני הילדים והפעוטונים ועד לאוניברסיטאות, כולל בתי הספר היסודיים והתיכונים. בחמ"ל של עיריית ת"א-יפו פתחו טופס מיוחד עבור הורים וילדים במצוקה הזקוקים לייעוץ השירות הפסיכולוגי החינוכי.

בוקר של תדהמה בתל אביב. אזור נפילת הרקטה בצפון הישן, הבוקר
בוקר של תדהמה בתל אביב. אזור נפילת הרקטה בצפון הישן, הבוקר

לפי תקנות המצב המיוחד, לא יתקיימו גם פעילויות, התקהלויות ושירותים, למעט כאלה שניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. תקנה זו תגביל למינימום את פעילותן של רוב המסעדות, הברים, בתי הקפה, התיאטראות ובתי הקולנוע. גם חופי תל אביב יהיו סגורים לציבור.

על פי הנחיות פיקוד העורף, במקומות עבודה ברחבי העיר וגוש דן ניתן לקיים מחר פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. כל אירועי הקפות השניות שתוכננו בעיר ומשכו את כל תשומת הלב הציבורית עד הבוקר, מבוטלים גם הם כמובן.