הילדים החדשים בבלוק: תל אביב תתחדש בארבעה בתי ספר יסודיים

ארבעה בתי ספר יסודיים חדשים ייבנו ברחבי העיר בשנה הקרובה

בית ספר
בית ספר
29 בינואר 2015

כמות הילדים בתל אביב־יפו גדלה בהתמדה, ונראה שהביקוש לחינוך בעיר גובר על ההיצע. כיום פועלים ברחבי העיר כ־60 בתי ספר יסודיים של החינוך הרגיל ועוד 15 של החינוך המיוחד, שבהם לומדים כ־26 אלף תלמידים, גידול של קרוב ל־1,000 תלמידים משנת הלימודים הקודמת. הצפי הוא שהמספר ימשיך לגדול, בעיקר עקב מעבר של משפחות צעירות רבות לתל אביב. בעשרה בתי ספר פועלת חטיבה צעירה, שבמסגרתה לומדים תלמידי גן חובה לצדם של תלמידי כיתות א' אך בשל הצפיפות בכיתות נאלצו שני מוסדות חינוך – תל נורדאו במרכז העיר ואילנות ברמת אביב, לוותר השנה על הפורמט. בתל אביב לומדים כ־30 תלמידים בכיתה בממוצע, ובשנת הלימודים 2002־2003 עמד הממוצע על 23.

לפני כשבועיים הגישה הוועדה לבחינת הצפיפות את המלצתה למשרד החינוך, ולפיה יש להגביל את מספר התלמידים המקסימלי בכיתה ל־32 במקום הרף העליון העומד על 40 תלמידים כיום. כדי לענות על דרישות משרד החינוך, תוך התמודדות עם הגידול המתמיד בצפיפות, העירייה מקימה ארבעה בתי ספר יסודיים ברחבי העיר, שיתווספו לבית הספר היסודי יהודה המכבי שנפתח בתחילת השנה ומכיל כ־18 כיתות לימוד.

בשכונת כוכב הצפון שבעבר הירקון נבנה בית הספר כוכב הצפון, שישתרע על שטח של 8.5 דונם, יכיל 12 כיתות לימוד, חדרי מדעים, ספרייה ואולם ספורט וצפוי לתת מענה לילדי השכונה. בית ספר נוסף יוקם בצפון הישן, ברחוב הר נבו הסמוך לרחובות ז'בוטינסקי ובזל, נוסף לבית הספר לחינוך מיוחד מצדה הפועל כיום באותו הרחוב. גם במרכז העיר מוקם בימים אלה בית ספר חדש, שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים במתחם השוק הסיטונאי. בית הספר צפוי להשתרע על שטח של 2,600 מ"ר ולשרת את ילדי השכונה. באזור ייבנו גם תשעה גני ילדים.

בחודש יוני האחרון הרסה העירייה את גינת דרויאנוב שבשכונת פלורנטין כדי להרחיב את מבנה בית הספר הסמוך, שהוקם בשנות ה־60 ואכלס בשנים האחרונות סדנאות אמנים וגלריות. על פי התכנון, במקום המבנה הישן יוקם בית ספר חדש על שטח של 3,200 מ"ר, כאשר עם סיום בנייתו בחודש דצמבר 2015 יכיל 18 כיתות לימוד בנוסף לשלוש כיתות גן. פרויקטים נוספים שעומדים על הפרק כוללים הוספת חמש כיתות לימוד בבית הספר לטבע והרחבה של בית הספר אלחריזי באמצעות תוספת של שש כיתות חדשות.