תל אביב, תתעוררי: איך לשרוד את הבחירות החוזרות ולהישאר שפויים

הפיד לא משקף כלום, תקוות נועדו להתנפץ והייאוש הוא ממש לא פתרון. 5 דברים שצריך לזכור לפני הקאמבק של הבחירות לכנסת

קלפי. צילום: Getty Images
קלפי. צילום: Getty Images

קודם כל, תבחרו

קודם כל, לפני הכל, תל אביב צריכה להתעורר. רק 63 אחוז מבעלי זכות ההצבעה בעיר טרחו להגיע אל הקלפי בתחילת החודש שעבר, לעומת כמעט 70 אחוז בחישוב הארצי, פער ששווה מנדט נוסף פלוס-מינוס לכוחות הדמוקרטיים שמייצגים את העיר. כמעט מחצית מהמצביעים בעיר הלכו עם הגנצים, מרצ והעבודה גם יחד השיגו פחות מ-20 אחוז מהקולות. הנתונים האלה מוכרחים להשתנות אם מדינת תל אביב רוצה להילחם על מקומה העתידי במדינת ישראל (וד"ש מגדעון סער שרוצה לסגור לכם את העיר בשבת).

אל תקשיבו לפרשנים

הדבר השני שצריך לקרות זה שנפסיק לחלוטין ולאלתר להתייחס לפרשנים הפוליטים ולכתבים הפרלמנטרים. אם יש משהו שחצי השנה האחרונה הוכיחה, זה שאיש מהם אינו יודע כלום ושכל ספין מסחרר אותם כמו טייפון. הטקסטים שלהם, אם תקראו אותם לאחור, הם אסופת מד"ב ופנטזיה שכל קשר בינה ובין המציאות מקרי לחלוטין. הם מקשקשים מהרהורי ליבם ומתדרוכי הלוחשים על אוזניהם ואין שום סיבה להשחית זמן ושיח ציבורי על הספקולציות שלהם.

תפסיקו לריב בפייסבוק

אולי הכי חשוב: עזבו את הרשתות החברתיות. אם נותרה בכן טיפה אנרגיה לפעילות פוליטית, השקיעו אותה היכן שהיא יכולה באמת לשנות משהו. עם הזמן והמשאבים הנפשיים שאנחנו מבזבזים בוויכוחי סרק מעל גבי הפיד, מקום שבו איש לא זז מדעתו סנטימטר מאז 2011, אפשר היה להקים מפלגה שתכבוש את העולם כולו. הפיד אינו משקף דבר מלבד את בבואתכם. אני אומר את זה בעיקר לעצמי, כמובן. עזוב את הטוויטר, ירון. כל הלייקים בפידוספירה לא יעזרו לנו.

אל תטפחו תקוות

למדנו משתי מערכות הבחירות האחרונות שלא צועקים "יש" לפני הגול, למדנו שהציבור נוטה חזק ימינה, למדנו שמפלגות האופוזיציה לא יודעות לעבוד יחד גם אם חייהן תלויים בכך. מפלגות המרכז-שמאל קיבלו הזדמנות נוספת לתקן את רצף השגיאות המטורלל שלהן מהקמפיין הקודם, אבל אם לא יעשו צעדים ברורים בכיוון כבר בחודש הקרוב, אין סיבה להניח שהתוצאות יהיו שונות. אנחנו אוהבים לומר עכשיו ש"הכל מטומטם", אבל בואו נודה לפחות שה"הכל" הזה כולל גם אותנו.

אל תוותרו

להתייאש זה לא סקסי. ראש הממשלה הוא ברווז צולע שלא הצליח להרכיב קואליציה אחרי ניצחון גדול של הימין, והוא מגיע אל הבחירות חלש ומבוהל מאימת הדין, נטול חזון והבטחות לעתיד טוב יותר. יש לו רק פייק ניוז והסתה להציע. רק ייאוש. אם אתם מתייאשים – הוא מנצח. ותל אביב מפסידה. תל אביב, לא נמאס לך להפסיד?