התוכנית נחשפת: בואו לראות ולהבין את העתיד של תל אביב-יפו

תל אביב של העתיד (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
תל אביב של העתיד (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

תערוכה נודדת של עיריית ת"א-יפו תנגיש לציבור בחודשיים הקרובים את תוכנית המתאר המתעדכנת שתתווה את מדיניות התכנון בעיר לטווח הארוך, ותשפיע באופן דרמטי על חיי התושבים. אתם יודעים מה זה אומר: הזדמנות אחרונה להתנגדויות והסתייגויות

תל אביב משתנה לכם מול העיניים? זה עוד כלום לעומת מה שהולך לקרות פה בעשורים הבאים, בהנחה שיסתדרו כל ענייני הדמוקרטיה והעיר תמשיך להשתייך לרשימת ערי העולם הנחשקות. תוכנית המתאר המעודכנת של עיריית תל אביב-יפו (תא/5500) מתקרבת להפקדתה בוועדה המחוזית ואמורה להתוות את את מדיניות התכנון ארוכת הטווח בכל רחבי העיר, ולהשפיע משמעותית על מגוון היבטים של חיי האדם בעיר (מגורים, תעסוקה, התניידות, שטחים פתוחים, מסחר, מבני ציבור, אקלים ועוד).

החזון המתואר בתוכנית המתאר המעודכנת מתאר עתיד אורבני שמבוסס על עקרונות העיר הנגישה, התחדשות עירונית, שיפור הליכתיות ומימוש פוטנציאל הפיתוח סביב צירי תחבורה מרכזיים. עם הפקדת התוכנית היא תפורסם במלואה, ויינתן פרק זמן שבמהלכו יוכל הציבור להגיש התייחסויות, הסתייגויות והתנגדויות לתכנון המוצע. ואיך תדעו אם יש לכם התנגדויות והתייחסויות? טוב ששאלתם. התשובה היא שבמהלך החודשיים הקרובים תציג העירייה לציבור את מרכיבי התוכנית בתערוכה נודדת שתעבור בין שמונה מוקדים בעיר, ותנגיש לציבור מידע ואפשרו להעמיק את ההיכרות עם התוכנית והאופן שבו תשפיע על האזור.

יום אחד בני, כל זה יהיה שלך. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)
יום אחד בני, כל זה יהיה שלך. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)

מוקדי התערוכות – מיקומים אחרונים:

מזרח העיר צפון: מרכז קהילתי יוסי בנאי החדיש ברמת ישראל יארח את התערוכה בין יום א' ה-11.6 ליום ה' ה-15.6 ותהיה פתוחה בשעות הפעילות של המרכז.
מפגשי השיח יתקיימו ביום ג', 13.6, ויעסקו באזור שממזרח לאיילון ומצפון לדרך ההגנה: שכונות יד אליהו, אורות, תל חיים, רמת הטייסים, רמת ישראל, ביצרון, נחלת יצחק. (דם המכבים 22)

מזרח העיר דרום:  אל המרכז קהילתי בנוה אליעזר תגיע התערוכה בין ה-18.6 ל-22.6, ומפגש השיח יתקיים ביום ג' ה-20.6, ויעסוק באזור שממזרח לאיילון ומדרום לדרך ההגנה: שכונות כפר שלם, התקווה, נוה צה"ל, עזרא והארגזים, לבנה וידידיה. (שד' ששת הימים 6)

יפו: המרכז הערבי-יהודי של יפו יארח את התערוכה החל מה-25.6 ועד ה-29.6, ומפגשי השיח יתקיימו ביום ג', 27.6, ויעסקו בכל אזור יפו ושכונותיה. ההשתפות בהרשמה מראש בלבד. (קדם 109)

מרכז העיר: בית ליבלינג הנהדר יארח תערוכה משודרגת בחודש יולי, במסגרתה תוצג עבודתה של האמנית מאיה שמיילוב, המשקפת את התחושות שיאספו מהקהל במוקדים השונים. (אידלסון 29)

הזדמנות נוספת להגיש הסתייגויות. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)
הזדמנות נוספת להגיש הסתייגויות. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)

מה פספסתם ולא ידעתם:

מרכז העיר: התערוכה התקיימה בין התאריכים יום א' 7.5 – יום ה' 11.5, בשעות הפעילות של קאנטרי ארלוזרוב. מפגשי השיח התקיימו ביום ג', 9.5,
המפגשים עסקו באזור ממזרח לאבן גבירול ומדרום לירקון: שכונות מונטיפיורי, שרונה, הצפון החדש אזור כיכר המדינה, בבלי, צמרות אילון. (ארלוזרוב 97)

צפון העיר מערב: התערוכה הגיעה למרכז קהילתי צוקי אביב בין יום א' 21.5 – יום ד' 24.5, בשעות הפעילות של המרכז. מפגשי השיח התקיימו ביום ג', 23.5 ויעסקו ברובע 1: שכונות גלילות, צוקי אביב, רמת אביב ג, אפקה, נווה אביבים, נופי ים, אזור שדה דב, רמת אביב, ל', אזור האוניברסיטה, כוכב הצפון. (שמואל שניצר 6)

צפון העיר מזרח: מרכז קהילתי בית פרנקפורט אירח את התערוכה בין יום א' 28.5 – יום ה' 1.6 במהלך שעות הפעילות של המרכז. מפגשי השיח התקיימו ביום ג', 30.5. ויעסקו ברובע 2: שכונות מעוז אביב, הדר יוסף, נאות אפקה א' וב', תל ברוך, רביבים, נוה דן, רמת החיל, עתידים, נוה שרת, צהלה, גני צהלה, המשתלה, קרית שאול. (קיציס 23)

דרום העיר: התערוכה נחתה במרכז קהילתי שפירא בין יום א' ה-4.6 ליום ה' ה-8.6 והייתה פתוחה לציבור בשעות הפעילות של המרכז. מפגשי השיח התקיימו ביום ג' 6.6 ויעסקו בשכונות שפירא, פלורנטין, קרית שלום, נווה עופר, נווה שאנן. (ישראל מסלנט 27)

תראי, צוץ, עיר משלנו. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)
תראי, צוץ, עיר משלנו. תערוכת תוכנית המתאר של תל אביב (צילום: כפיר סיוון)

>> עוד פרטים על תוכנית המתאר המתעדכנת ועל התערוכה באתר העירייה