הללויה: מנגנון הנעילה של התל-אופן סוף סוף משתנה למנגנון חדש

מנגנון הנעילה של תל־אופן מפנה את מקומו, סוף סוף, למנגנון חדש, בלי כבלים ומוטות

תל אופן. צילום: Shutterstock
תל אופן. צילום: Shutterstock
5 בדצמבר 2016

מן הידועות היא שמנגנון הנעילה המסורבל של תל־אופן יכול להוציא גם את היאפי התל אביבי הנינוח ביותר מכליו, בייחוד אם הוא מאחר לעבודה. עכשיו, מבטיחים בעירייה, העצבים המיותרים יהפכו לנחלת העבר. מנגנון השחרור והנעילה הידוע לשמצה של אופני התל־אופן – עם הכבל, המוט הידני והכפתור הקפריזי – מוחלף בימים אלה במנגנון חדיש ומתקדם יותר בשם קליק לוק. כדי לשחרר את האופניים לא צריך לעבור יותר בתחנה אלא רק לגעת עם המפתח בעמוד העגינה (למנויים שנתיים), וכדי להחזיר אותם הותקנו ווים חדשים על זוגות האופניים, המתחברים היישר לתוך עמודי העגינה ללא צורך בהתעסקות בכבלים.

שדרוג נוסף שמביא איתו המנגנון החדש נוגע לתקשורת בין עמודי העגינה לתחנות העגינה, שעד היום עבד על תקשורת אלחוטית שנמצאה לא יעילה כל כך באוויר רווי התקשורת של תל אביב, ומוחלפת כעת בתקשורת בעזרת כבלים שאמורה לשפר את התשדורת מהעמודים לתחנות ולהפך.

ההסבה למנגנון החדש בוצעה עד עכשיו בכ־30 תחנות, ובחברת FSM, המפעילה את שירות התל־אופן בשביל עיריית תל אביב, מקווים לסיים את תהליך ההסבה כולו עד סוף השנה האזרחית.

שירות תל־אופן, שמציע כ־2,000 זוגות אופניים בכ־207 תחנות ברחבי העיר, חווה בשנה־שנתיים האחרונות ירידה משמעותית בכמות הלקוחות שהתבטאה גם בצניחה ברווחים, הרבה בגלל השימוש ההולך וגובר באופניים חשמליים בעיר. בחברת FSM מחפשים כעת את הדרך להיכנס גם לשוק המתפוצץ הזה. עד אז, מקווים שם, שדרוג המנגנון והמשך ההרחבה של היצע התחנות יוכלו למשוך משתמשים חדשים שבכל זאת רוצים קצת לנענע את הירכיים.