תנו לחיות לחיות נגד "הישרדות": "מפגן קיצוני של התעללות"

הפרומו לפרק שישודר מחר חושף כי המתמודדים ייאלצו לאכול עטלפים משופדים ועוברי ברווז. מנכ"לית העמותה דורשת מרשת 13 לגנוז את הפרק לאלתר

משימת האוכל ב"הישרדות"
משימת האוכל ב"הישרדות"
20 ביולי 2020

הפרומו של "הישרדות" לפרק שישודר מחר מעורר סערה גדולה: מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות, יעל ארקין, שיגרה הבוקר (שני) מכתב למנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, ובו היא מבקשת לגנוז את הפרק לאלתר. הפרומו נפתח עם קלוז אפ על עטלף משופד, והמנחה גיא זוארץ מספר למתמודדים בחגיגיות כי הם עומדים לאכול עטלף בניחוח פירות ועובר ברווז. הפרומו מעצים את תחושת הגועל של המתמודדים שמנסים להתמודד עם "המשימה שתדביק אתכם למסך".

"בפרומו נראות גופותיהם של עטלפים כשהן משופדות ומוכנות לאכילה, על ידי חברי השבטים בתוכנית, ומוזכרים בו בעלי חיים נוספים שלא ניצלו, לצערם, מהתופת, והפכו למאכל עבור המשתתפים בתוכנית במסגרת משימה", כתבה ארקין.

ארקין הוסיפה כי מדובר ב"מפגן קיצוני של אלימות והתעללות בבעלי חיים, שאין לו כל מקום בפריים טיים במדינת ישראל של שנת 2020". היא כינתה את המשימה "אכזרית" וקבלה על כך ששידורה "עלול לייצר בקרב הקהל את התחושה שהדבר מותר – מה שמהווה עבירה ברורה על חוק צער בעלי חיים".

מנכ"לית העמותה התייחסה גם למקורותיה המשוערים של מגפת הקורונה ושאלה: "האם ראוי שתכנית כזו – בה נראים המתמודדים נדרשים לאכול את גופותיהם של עטלפים, עוברי ברווז וזוועות נוספות – תשודר בעיצומה של ההתמודדות העולמית עם מגיפת הקורונה, שיש האומרים שהחלה מאכילה של בעלי חיים דומים?".

מהפקת "הישרדות" נמסר: "התוכנית 'הישרדות' מציגה לעיתים במשימות ודרכים נוספות, תרבויות שונות בהתאם למקום בו מצולמת העונה. העונה הנוכחית צולמה בפיליפינים, שם המאכלים המוצגים במשימה מקובלים למאכל. למתמודדים בתוכנית הבחירה אם להשתתף במשימה על פי צו מצפונם".