למה נטפליקס רוצה שתדעו שהסרט הבינוני שלה מצליח?

ענקית הסטרימינג, שכמעט אף פעם לא חושפת את נתוני הצפייה שלה, חוגגת את הצלחת "תעלומת רצח". מה עומד מאחורי המהלך?

ג'ניפר אניסטון ואדם סנדלר ב"תעלומת רצח"
ג'ניפר אניסטון ואדם סנדלר ב"תעלומת רצח"
24 ביוני 2019

מאז שעלה לספרייה של נטפליקס לפני עשרה ימים, "תעלומת רצח" (בכיכובם של ג'ניפר אניסטון ואדם סנדלר) פילס את דרכו במהירות למעמד פטרוזיליה: או שאוהבים אותו, או ששונאים אותו. מעין שעטנז של קומדיה, תעלומת רצח ומשחק "הרמז" בערב שישי עם המשפחה. נראה שמשהו שם בכל זאת עבד, כי נטפליקס – שכמעט אף פעם לא חושפת נתוני צפייה – יצאה בהכרזה מלאת סיפוק עצמי: "תעלומת רצח" הביא כמעט 31 מיליון צפיות בשלושת הימים הראשונים – נתוני הפתיחה הכי טובים של סרט בנטפליקס אי פעם.

צריך להדגיש זאת שוב: נטפליקס קמצנית מאד בכל הנוגע לנתונים פנימיים, ופועלת באופן הפוך מהנהוג בהוליווד. זה הגיוני – נטפליקס היא פלטפורמה נטולת פרסומות והיא לא ממש צריכה להוכיח את עצמה בפני גופים חיצוניים. אז מה השתנה הפעם?

 

מגזין פורצ'ן מציע כמה סיבות לכך. הראשונה היא השלמת רצף של להיטים כבדים שיצאו השנה, בהם "קופסת הציפורים" ו"כשהם רואים אותנו" על חמישיית סנטרל פארק – שהייתה הסדרה הכי נצפית בארצות הברית בשבועיים הראשונים שלה, לפי הכרזה של נטפליקס.

התחרותיות הזאת מופנית כמובן לעבר היריבות של נטפליקס – HBO, הולו ועוד מעט גם דיסני פלוס. נטפליקס צריכה להראות ששלה גדול יותר לא רק לצופים, אלא גם ליוצרים ולמשתתפים. היא כאילו אומרת להם, תראו – היה לי פה להיט שהוליווד יכולה רק לקנא בו. פועל יוצא מכך הוא משיכה של שחקנים גדולים ומוכרים (ולכן גם הכריזה בינואר כי תגדיל את ההשקעה בתוכן מקורי).

 

למעשה, ההחלטה לחשוף את נתוני "תעלומת רצח" היא פחות כלכלית ויותר תרבותית. המטרה העיקרית לא הייתה למשוך מנויים נוספים, אלא להראות שגם הסרטים שלה יכולים להצליח בהוליווד. עכשו רק נותר לראות אם היא תתמיד בתחרות מול המסכים הגדולים, או תפזול גם לעבר קוויבי, המתחרה החדשה בשוק התוכן.

 

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, מה רואים היום?