תערוכת "שונים ביחד" – ילדים יוצרים נגד גזענות

תערוכה חדשה בנמל יפו מציגה עבודות של ילדים ממגוון מגזרים וגילאים. הנושא המוביל - קבלת האחר ועידוד שיוויון

עבודה משותפת של תלמידי עמל טכנולוגי תל אביב, מתוך "שונים ביחד"
עבודה משותפת של תלמידי עמל טכנולוגי תל אביב, מתוך "שונים ביחד"
19 במרץ 2015

אם אפשר להתייחס לתקופת הבחירות כתמונת מראה חברתית מדויקת, הרי שהמצב בקאנטים. תערוכת "שונים ביחד" שתיפתח הערב (19.3) בנמל יפו ותציג עבודות של תלמידים ישראלים בנושא קבלת האחר, מקווה ללמד גם את המבוגרים שיעור הכרחי על מה שחשוב באמת.

מדובר בשלוחה של פרויקט למען קבלת האחר ונגד גזענות שהחל בעיר סרסוטה שבפלורידה לפני 9 שנים, תחת השם Embracing our Differences. היום משתתפים בו תלמידים מ-80 מדינות בעולם. הרב מאיר אזרי, ראש מרכזי דניאל ליהדות מתקדמת, הוא שיזם את הפרויקט בישראל,  המתקיים בשיתוף עיריית תל אביב-יפו. באירוע הפתיחה ישתתף ראש העיר חולדאי ותשיר זוכת דה ווייס לינה מחול.

37 העבודות הנבחרות, אותם יצרו תלמידים מעשרים בתי ספר באזור תל אביב והמרכז, יוצגו בנמל יפו בשבועיים הקרובים. המשתתפים הם תלמידי יסודי עד תיכון, ערבים לצד יהודים, ילדי מהגרים ועובדים זרים. "אפשר לומר שזו שנת פיילוט. זה מאד מרגש", אומר ד"ר לי פרלמן, שיחד עם האמן פרופ' פיליפ רנצר והאמנית דגנית ברסט מרכיב את צוות השופטים. "בעיניי נורא חשוב שיש תערוכה כזאת דווקא עכשיו, שמוצגת במרחב ציבורי מרכזי. השיח בחברה הישראלית בכלל וסביב הבחירות בפרט הוא שיח לא כל כך סובלני. כל מאמץ חינוכי, אם באוריינטציה אמנותית ואם בפעילות קהילתית, הוא חשוב. סובלנות ושוויון לא מתרחשים בוואקום, צריך לעבוד קשה בשביל להשיג אותם".

עבודה של מיה אלדר, תלמידת כיתה י"א בקמפוס קרית שרת בחולון, מתוך "שונים ביחד"
עבודה של מיה אלדר, תלמידת כיתה י"א בקמפוס קרית שרת בחולון, מתוך "שונים ביחד"

איך בחרתם את העבודות שיוצגו?

"קיבלנו הרבה יצירות מעניינות שנתנו פרשנויות שונות לנושא סובלנות ושוויון. הצוות עבר על כל היצירות בניסיון להעריך את הרעיון האמנותי שהצעיר בחר לייצג ואת האופן שבו הצליח לעשות זאת. רצינו לתת במה וייצוג רחב ככל האפשר, ובחרנו עבודות שמשקפות מגוון שפות אמנותיות של תלמידים מאוכלוסיות ומסגרות שונות. מנעד הגילאים מוסיף לתערוכה דקויות. בפעם הבאה נרצה לפתוח את ההשתתפות לתלמידים מכל הארץ".

"שונים ביחד", 19.3־11.4, 19:45, נמל יפו. הכניסה חופשית