תפריטי חורף איטלקיים ועוד חדשות קולינריות

תפריט חורף פחמימתי ומנחם ב"סרדיניה", מסעדה יוונית חדשה בחוף הצוק, ועוד חדשות קולינריות

ספגטי סילסיצה בסרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו
ספגטי סילסיצה בסרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו

מאמאס אנד פאפאס

אם יצאתם לבלות בעשור האחרון, בוודאי יצא לכם להגיע לאחד הברים או המסעדות שהקים או שהיה שותף בהם אורי רז – סושיאל קלאב, 223, הפיאצה והגסטרו פאב. רז הגיע לארץ אחרי כמעט עשור בניו יורק, שבה הקים את מסעדת מוקה בטרייבקה. עכשיו רכש רז את Papa's האיטלקית שבשוק הכרמל. "שמתי עין על המסעדה כבר לפני די הרבה זמן, וכל הזמן חיכיתי שיגיע הרגע. אני מאוד אוהב את המיקום הזה בקצה השוק, את הוותק של המסעדה שעוד קודם הייתה פיצרייה בשם ביג מאמא, ויש לדעתי מקום למסעדה איטלקית בגובה העיניים עם תנור אבן לפיצות. אני ממש לא רוצה לחדש אלא להגיש אוכל איטלקי בסיסי. בארץ כל אחד מנסה לחדש, אני רוצה לחזור למקורות. בגלל זה השארנו את אותה זיקה איטלקית ואותו שם, שהוא מצוין בעיניי. רק שיפצנו באופן קליל ורעננו את התפריט".

התפריט מחלוק לארבעה שלבים של ארוחה איטלקית וכולל סלטים איטלקיים (34־42 ש"ח), ברוסקטות עם ריקוטה ביתית, גרבלקס או עגל (39־47 ש"ח), מנות ראשונות של סלקים וגבינות צאן או ארנצ'יני חביב הקהל (34־56 ש"ח) ופסטות שמיוצרות במקום כמו בולונז עם קרם פרש וכן ריזוטו ארטישוק או ניוקי פטריות וערמונים (49־92 ש"ח). במנות העיקריות: סקלופיני עגל, המבורגר או טיבון טלה (68־118 ש"ח) וכמובן פיצות (49־59 ש"ח). אף שהתפריט שומר על חלוקה מסורתית למנות לפי שלבי הארוחה, אפשר לקפוץ לפה גם בשביל פיצה וכוס יין. "זה מקום מאוד שמח וכיפי", מסכם רז. ולקינוח, יש שירות חדש שכדאי שכל מסעדות העיר יבחינו בו – הזמנת מקום דרך הווטסאפ (במספר 9080904־054). בכל זאת כבר 2016.

Papa's

פאפא'ס. צילום: אנטולי מיכאלו
פאפא'ס. צילום: אנטולי מיכאלו

מתלבש על צפון תל אביב

השף המתלבש מתלבש על צפון תל אביב. גיא פרץ – השף שחולש כמעט על כל המוסדות הקולינריים הנחשבים והמלונות של אשדוד ודרום הארץ (המפורסמת שבהם מסעדת אנדיב) וידוע באוסף מפואר של 2,000 חליפות שף – פותח מסעדה כשרה בסגנון יווני ים תיכוני בלובי מלון ווסט בחוף הצוק.

אגיסטארי, שנקראת כך על שם אי דייגים ביוון, תיפתח לקהל הרחב בשבוע הבא ותגיש מנות חלביות וקינוחי שמנת. הסועדים מוזמנים לפתוח את הארוחה במזטים: איקרה ובצלים קצוצים (26 ש"ח), פלחי סלק וגבינה כחולה (28 ש"ח) וסרדינים כבושים, לימון כבוש, פלפל חריף וקרם ירוקים (36 ש"ח). מנות ראשונות – קריספי טונה אדומה עם ספייסי מיונז ואיולי ווסאבי (76 ש"ח), ארטישוקים צלויים עם בצל ירוק, שום קונפי, לימונים כבושים ופרמזן (54 ש"ח) וגם פיש טאקו – נתחי דג קוד בטמפורה, סלט כרוב חריף, ליים וטבסקו בטאקו קראנץ' (72 ש"ח). בעיקריות מיקס דגי ים בטיגון עמוק עם רוטב אריסה ושום שיפקה (98 ש"ח), קוסקוס ביתי עם קציצות דג מוסר ברוטב לימון וצלפים, ירקות שורש צלויים, סרדינים, שקדים קלויים ואריסה (132 ש"ח).

פרץ מבין ללבם של הישראלים חובבי האוכל הקראנצ'י, הפריך, המטוגן והמתובל, ומתמצא היטב בנבכי הבישול הצפון אפריקאי. אחרי הקמה של יותר מ־200 מסעדות, נראה שפרץ הביא עוד שחקנית חיזוק לנבחרת הכשרה בעיר.

אגיסטארי

אגיסטארי. צילום: דניאל לילה
אגיסטארי. צילום: דניאל לילה

תחת שמי יפו

בימים שבהם אתם יושבים במשרד, מביטים בטיפות הגשם שהצטברו על החלון ותוהים לעצמכם "איך בזבזתי את כל ימי המחלה שלי, ולמה לעזאזל אני לא בטוסקנה עכשיו?", הרשו לנו לספר לכם על קרן אור קטנה שמחכה לכם ביפו: במסעדת סרדיניה בכיכר קדומים, החליטו השפים אייל סבן וברק בז'רנו להגיש תפריט חורף חדש שכולו שיר הלל למנות איטלקיות חורפיות במיוחד. בתפריט תמצאו ברוסקטות מפולנטה פריכה, אחת עם פטריות פורטובלו ושמפיניון ואחת עם סלסת עגבניות ושום (38 ש"ח), ספגטי סלסיצ'ה עם בשר נקניקיית בקר פיקנטית, פטריות, שום, צ'ילי ואורגנו (62 ש"ח), לזניה ים ברוטב עגבניות עם שרימפס, קלמרי, מולים, שום קונפי וצ'ילי (68 ש"ח), ריזוטו זעפרן ומוסר ים בעשבי תיבול ופירורי לחם מתובלים (69 ש"ח), ובגזרת הקינוחים קרמה די ארנצ'יה – קרם תפוזים, בצק עלים פריך, קליפות תפוז מסוכרות ושבבי קרמל (36 ש"ח). והשוס? בימי שני בערב מוזיקה חיה עם גיטרה ספרדית קלאסית ובימי רביעי ערב ג'אז. עזבו טוסקנה, קחו מונית ליפו.

סרדיניה

ספגטי סילסיצה בסרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו
ספגטי סילסיצה בסרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו

הקאובויז מהעמקים

הקאובויז מעמק יזרעאל מגיעים למרכז. אמיר טלמור ורמי גינת, הבעלים של האטליז ומסעדת הבשרים עטורי השבחים לימוזין ברמת ישי ובעלי חוות הבקר בעמק יזרעאל, פותחים סניפים להמבורגרייה שלהם, בורגר סאלון, ברמת השרון ובראשון לציון. הטוויסטים המיוחדים של בורגר סאלון הם קציצת המבורגר עם נתחי אסאדו בשרניים מעל הקציצה, קציצה ממולאת משולש גבינה מומס, קציצת סלמון, קציצת פרגית, המבורגר הודו נטול שומן ואפילו קציצת המבורגר טבעונית במרקם בשרני (37־67 ש"ח). האם בקרוב יוכלו גם התל אביבים לנגוס בהמבורגר מבשר בקר שרולה מקומי טרי בלחמנייה ביתית, קרוב לבית? אנחנו מקווים שכן.

בורגר סאלון

בורגר סאלון. צילום: דותן הלוי
בורגר סאלון. צילום: דותן הלוי