תקופת בחירות: כך תבחרו את הגן הנכון עבור הילדים שלכם

צאו להתרשם, אחדו כוחות עם הורים אחרים ואל תחששו לערער. כך תרשמו לגנים ותישארו בחיים

גני ילדים. shutterstock
גני ילדים. shutterstock
29 בינואר 2015

כשמגיעה הביתה המעטפה שמודיעה על פתיחת ההרשמה לגני ילדים, ההתרגשות רבה.

בדף המידע שבמעטפה תמצאו את כל הפרטים הנחוצים לכם, לדעת פקידי העירייה, בשביל לרשום את ילדכם לגן המתאים. באתר העירייה תמצאו גם מועדים לסיור בגנים הרלוונטיים, סיור שיעזור לכם להחליט לאן תרצו לרשום את הילד. אבל מיטיבי קרוא אולי ישימו לב למשפט אחד באתר שהופך את כל תהליך ההחלטה של ההורים לכמעט חסר משמעות. "שימו לב, הרכב הגיל בגנים (טרום טרום, טרום, חובה) נקבע אחרי תקופת הרישום ובהתאם לרישום בפועל". כלומר, טרם הוחלטה בעירייה חלוקת הגנים לגילים השונים, וההחלטה תתקבל בהמשך על סמך נתונים שידועים רק לעירייה. במילים פשוטות – אם אתם הורים לילד בן ארבע שעולה לגן טרום חובה, לא תדעו איזה מהגנים המוצעים באזורכם רלוונטי לילד ואיזה לא.

מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לשפר את הסיכויים לרשום את הילד לגן מתאים, מוצלח ומטפח?

[tmwdfpad]

עבודות שטח

לכו לסיור בגנים. אולי לא תדעו אם הגן מיועד לגיל הילד או לא, אבל תוכלו להתרשם מהגננת ומהסייעת (בהנחה שלא יתחלפו בחודשים הקרובים) ולפחות להחליט אם יש גן שבשום אופן לא תרצו לשלוח אליו את הילד שלכם. שאלת מפתח, בעיקר להורים לילדים שעולים לטרום־טרום חובה, יכולה להיות "מה קורה אם צריך להחליף בגדים לילד שפספס". מהתשובה כבר תדעו אם מדובר בדמות חינוכית שלא מפחדת ללכלך את הידיים או בטיפוס קר לב שמוכן להשאיר ילד רטוב, מלוכלך ומבויש עד שההורים יגיעו להחליף לו.

נסו להתאגד עם הורים אחרים לילדים מהשנתון שגרים בסביבה. אם תירשמו כקבוצת גיל גדולה לגן מסוים שמצא חן בעיניכם, תגדילו את הסיכוי שלכם להשתבץ אליו.

בישיבה. תמונה: shutterstock
בישיבה. תמונה: shutterstock

אל תפחדו להיות קרציות

ערערו על שיבוץ שלא מוצא חן בעיניכם באמצעות מכתב שבו תפרטו את הנסיבות האישיות שבגללן אתם מבקשים לערער. זכרו, גם אם שביעות הרצון שלכם לא במקום הראשון בסדר העדיפויות, במחלקת הרישום עובדים אנשים ולא רובוטים, ואם יש להם אפשרות הם נענים לבקשות סבירות.

אם הערעור הראשון יידחה, ערערו שוב. האפשרות ששלב הערעור הראשון הוא רק מסננת שמטרתה לנפות החוצה את רכי הלב וחסרי הנחישות אינה מופרכת. אל תפחדו לערער שנית, והפעם כתבו את כל הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך בעירייה.

אל תתאבדו על זה

אם שום דבר לא עזר, נסו לשמור על ראש פתוח. כבר פגשנו גננות ותיקות ומהוללות שהתעייפו ונשחקו כל כך והתקופה שבה הן היו מופת חינוכי נגמרה מזמן וגננות חדשות בשנה הראשונה לעבודה, שהיו מלאות מוטיבציה ואהבה לילדים. ראינו גנים חדשים ויפים שלא סיפקו סביבה נעימה וגנים ישנים ומתפרקים שהיו מופת לחינוך מטפח. שיבוץ לגנים הוא הצעד הראשון בשורה ארוכה של החלטות לגבי הילדים שלכם שמישהו אחר יעשה במקומכם. לא תמיד התוצאה תהיה גרועה.

 

בונים את העתיד. תמונה: shutterstock
בונים את העתיד. תמונה: shutterstock