לזה יש כסף: תקציב העירייה לשנת 2022 – 7.7 מיליארד שקל

הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)
הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)

עיריית תל אביב-יפו אישרה אתמול את התקציב השנתי שלה, שמשקף עלייה של יותר ממיליארד שקלים ומבצר את מעמדה כעירייה העשירה בארץ. יותר ממחצית התקציב תוקדש לחינוך, רווחה, קהילה, תרבות ופנאי. ומה עם משבר התחבורה ומשבר הדיור?

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אתמול (שני) את הצעת התקציב שלה לשנת 2022. הצעת התקציב הרגיל מסתכמת לסך של 5.840 מיליארד ₪ (גידול של 330 מיליון בהשוואה לתקציב 2021), ואליו מצטרפת הצעת תקציב הפיתוח לשנת 2022, המסתכמת ב- 1.93 מיליארד ₪ (לעומת תקציב של כ-1.15 מיליארד ב-2021), נגזרת מתכנית חמש שנתית מעודכנת הכוללת פיתוח תשתיות, הקמת מבני ציבור, תרבות, חינוך וספורט, כך שבסך הכל יעמוד התקציב העירוני על המספר הנאה 7.77 מיליארד שקלים.

אף מילה על משבר התחבורה? רון חולדאי חונך את הדור הבא של תל אופן (צילום: כפיר סיוון)
אף מילה על משבר התחבורה? רון חולדאי חונך את הדור הבא של תל אופן (צילום: כפיר סיוון)

מהצעת התקציב עולה כי למרות שלל ההטבות שהעניקה העירייה לעסקים ולמוסדות במהלך משבר הקורונה בשנתיים החולפות, מצבה הכלכלי של העירייה ממשיך להתבסס ומאפשר לה, לפחות על הנייר, להרחיב את השירותים לתושבי העיר ולשדרג את איכותם. בעירייה מתהדרים בכך שתוכנית העבודה לשנת 2022 נבנתה תוך ריסון תקציבי ואחריות ציבורית, ומתייחסת  לאתגרי העיר והעירייה בפרויקטים נקודתיים ורב שנתיים עם ובלי קשר למגפה.

בין היתר מתגאים בעירייה בעלייה בתקציב מינהל החינוך (1.49 מיליארד שקל בסך הכל), בתקציב מינהל השירותים החברתיים (697 מיליון שקל בסך הכל), בתקציב מינהל קהילה (כ-452 מיליון שקל) ובתקציב חטיבת התפעול, איכות החיים והסביבה (1.2 מיליארד שקלים), ובסך הכל יותר ממחצית התקציב הרגיל תוקדש לענייני חינוך, רווחה, קהילה, תרבות ופנאי.

תחנת אלנבי. הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)
תחנת אלנבי. הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)

פירוט התקציב המלא טרם התפרסם באתר העירייה, ויהיה מסקרן לראות כיצד תוקצבו תחומי התחבורה והדיור, מהגורמים המרכזיים למשבר הכולל שעובר על תל אביב בשנים האחרונות ומהגורמים המרכזיים להפיכתה לעיר היקרה בעולם. בישיבת אישור התקציב הדגיש ראש העיר רון חולדאי בחגיגיות את מחויבותו לקידום פרויקטים נוספים של דיור בר השגה ותכנון מסיבי של דירות קטנות, כמו גם קידום האפשרויות לצמצום השימוש ברכב הפרטי, אבל בין ההצהרות החגיגיות למציאות בשטח עשויים להתגלות הבדלים מסוימים. וד"ש מהתחנה המרכזית.