אישיות השנה של מגזין TIME: הנשים שהתלוננו על הטרדות מיניות

המגזין ציין את תרומתו של ההשטאג MeToo# להכרה הבינלאומית בתופעה, אך הדגיש כי הוא רק חלק מהתמונה. "ועדיין, אין לה מנהיגה, ואין עליה דעה אחת אחידה", נכתב

מתוך הסרטון של מגזין טיים
מתוך הסרטון של מגזין טיים

מגזין TIME בחר לאישיות השנה בשוברות השתיקה (The Silence Breakers) – הנשים שהתלוננו על הטרדות ותקיפות מיניות, ובכך הביאו להכרה בינלאומית בתופעה השכיחה.

"כמו 'הבעיה שאין לה שם' – תחושת הדיכאון המדאיגה וההדחקה בקרב עקרות בית, שזיהתה בטי פרידן לפני יותר מ-50 שנה, הרגע הזה נולד מתוך תחושת אי-שקט מאד אמיתית ועוצמתית", נימק המגזין את הבחירה. "ועדיין, אין לה מנהיגה, ואין עליה דעה אחת אחידה".

המגזין ציין את תרומתו של ההשטאג MeToo#, "שסיפק מטריית סולידריות למיליוני נשים שחשפו את סיפוריהן. הוא חלק מהתמונה, אבל לא כולה". אמנם נראה כאילו המחאה התלהטה בין לילה, נכתב, אך מדובר בתהליך של שנים.

על השער מופיעות השחקנית אשלי ג'אד, הזמרת טיילור סוויפט ומהנדסת אובר לשעבר, סוזן פאולר – שכולן התלוננו על הטרדות מיניות. לצדן מופיעות שתי נשים שאינן מוכרות – איזבל פסקואל, אשה ממקסיקו שמתפרנסת מקטיף דובדבנים, ואדמנה אייוו, לוביסטית בארגון בסקרמנטו. הרשימה הרחבה כוללת שחקניות, עיתונאיות וגם נשים אנונימיות.

שער מגזין TIME (צילום מסך)
שער מגזין TIME (צילום מסך)

חדי העין ודאי יבחינו במרפק אנונימי בצדה הימני התחתון של התמונה, כאילו אשה שישית נחתכה ממנה. זו כמובן אינה טעות, ובטיים מסבירים: "הזרוע שייכת לעובדת בית חולים צעירה מטקסס – קורבן הטרדה מינית החוששת שהסגרת זהותה תשפיע לרעה על משפחתה". הופעתה היא אקט של סולדריות, והיא מייצגת את כל מי שאינן יכולות לגלות את זהותן.

עוד כתבות מעניינות:
גברברי הוליווד צריכים להבין שתיבת פנדורה נפתחה
חברות מערכת Time Out חושפות את התקיפות המיניות שחוו
בחן את עצמך: האם אתה מטריד מינית?

מדי שנה בוחר מגזין טיים את "אישיות השנה" (Person of the Year), ולאורך השנים עיטרו את שער המגזין הנחשב אישים רבים, בהם נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה, נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת, מרטין לותר קינג, ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ואף סולן U2, בונו.

זו אינה הפעם הראשונה שבה הפרס מוענק לקבוצת אנשים – בשנת 1960 זכו בו מדעני ארה"ב, וב-2011 הוא הוענק למוחה (תנועות מחאה ברחבי העולם). התואר אינו מוגבל למין האנושי, והוקדש מספר פעמים למקומות או המצאות, כמו המחשב (1982) וכדור הארץ הנתון בסכנה (1988).

בחירת המגזין היא לא תמיד מחווה של כבוד, אלא מגלמת בתוכה שיקולים של השפעה – חיובית או שלילית. לראיה, ב-1939 נבחר אדולף היטלר לאיש השנה של המגזין.