יש עתיד: אמני הרחוב החדשים הכי טובים בתל אביב

בין כל הקקופוניה מסתתרים על קירות העיר כמה אמנים חדשים עם סגנון מובחן, הבנה של המדיום ושל הסביבה וקטע משלהם. בניגוד לדורות הקודמים של אמני הרחוב הם משתמשים ביד יותר חופשית והרבה צבע. צאו לחפש אותם

השראה מ"ארץ יצורי הפרא", עבודה של Frenemy
השראה מ"ארץ יצורי הפרא", עבודה של Frenemy
16 באוגוסט 2018

The misSk

גרפיטי היא סוגה אמנותית מיובאת, שלא צמחה פה. כל המושגים, השמות הגדולים, ההיסטוריה – הכל באנגלית. לאחרונה אפשר למצוא פה ושם אמנים שמביאים את האותיות העבריות לתוך מסורת הסטריט ארט המקומית. אחת האמנים הללו היא The misSk. הדמויות הצבעוניות שלה מלוות במה שנדמה במבט ראשון כמו פתגמים ביידיש, אבל אלה למעשה שורות משירים של מועצת חכמי הפופ, בהם וויטני יוסטון, אייר סופליי, הספייס גירלז וריהאנה.

ותק ברחוב:
חמש שנים, בעיקר בשנתיים האחרונות.
מקור השם: (The miss(Ed) k(ey – היא מעידה על עצמה שהיא מאבדת מפתחות ומפספסת מקשים.
תוכלו למצוא עבודות שלה ב: פלורנטין, מדרחוב נחלת בנימין.

שרדר

אחד מאמני הרחוב הבולטים בשנתיים האחרונות. העבודות ששרדר מציב ברחובות מתחפשות לרוב לחלק אינטגרלי מהמרחב האורבני, בהן שלטים שמכווינים לחקירה של ביבי ושרה או שלט הדגדגן שעשה לא מעט רעש בשנה שעברה, והן פוליטיות באופן מובהק.

ותק ברחוב: שלוש שנים.
מקור השם: חבריו הדביקו לו את השם של ראש ארגון הפשיעה היפני מ"צבי הנינג'ה" אחרי שגילו שיש לו שורשיים משפחתיים יפניים.
תוכלו למצוא עבודות שלו ב: שדרות רוטשילד, תחנת רכבת מרכז, כיכר רבין.

 

Minks

ינשוף, שור, חתול, עכבר, סנאי – לחיות הרחוב של מינקס יש מבט עצוב בעיניים ולפעמים פלסטר או שניים, אבל הצבעים שמחים וזוהרים. המראה המצועצע הוא כסות לעולם מיסטי יותר שאליו היא מכוונת. "אני מודעת למורכבות שקיימת בעולם שלנו", אומרת מינקס. "יש איזשהו באלאנס שבלעדיו כלום לא יכול להתקיים. יין ויאנג. חושך ואור. אש ומים".

ותק ברחוב: חמש שנים.
מקור השם: עיוות של minx – שובבה או מחוצפת.
תוכלו למצוא עבודות שלה ב: פלורנטין, מדרחוב נחלת בנימין, יפו, ארצות הברית וברלין.

דמיאן טאב

כשהדיי ג'וב שלך הוא אנימטור רק הגיוני שגם ציור "רגיל" יהיה מלא בתנועה. ובאמת, הרבה מהדמויות של דמיאן טאב מורידות איזו קליפה תוך כדי סיבוב וחושפות אלינו את הבפנים שלהן, שהוא חייזרי, מכני או פשוט אחר.

ותק ברחוב: חמש שנים. "נדלק על העניין" כשעבר לתל אביב מבת ים.
מקור השם: קיצור של השם האמיתי, דמיאן טבק.
תוכלו למצוא עבודות שלו ב: פלורנטין, יהודה הלוי, מדרחוב נחלת בנימין, ראשון לציון.

Frenemy

כלבי רובוט, חלזונות ענק עם עין אחת, ילד בועה שרואים את הגולגולת שלו – העבודות הצבעוניות של פרנמי היו יכולות להרגיש בבית ההזייתי של קרטון נטוורק.

ותק ברחוב: פרנמי, יליד אוסטין בטקסס, מצייר ברחובות תל אביב בשנתיים האחרונות. הוא התחיל כאמן גרפיטי ב־2001 ועבר לדמויות ב־2009.
מקור השם: "בחרתי בשילוב בין חבר לאויב כי חלק מהאנשים שונאים גרפיטי וחלק אוהבים. אני והדמויות שלי כאלה מבחינתם".
תוכלו למצוא עבודות שלו ב: פלורנטין, מדרחוב נחלת בנימין, ארצות הברית, תאילנד, קמבודיה, וייטנאם, קוריאה, הונג קונג, מלזיה, הולנד ואוסטריה.