האירועים שאסור לפספס בפסטיבל "אוהבים אמנות, עושים אמנות"

פסטיבל "אוהבים אמנות, עושים אמנות" חוזר - ואתם תוכלו סוף סוף לראות מה אמנים עושים כל היום בין הצבע, המצלמות והאסיסטנטים החתיכים. מדריך הסדנאות והאירועים המומלצים

סיורי אמנות בתחנה המרכזית
סיורי אמנות בתחנה המרכזית
11 בספטמבר 2016

קשה למצוא בן אדם שיעיד על עצמו שהוא "לא אוהב אמנות". אפשר לא להבין אמנות, אפשר לעשות כאילו אתם מבינים באמנות ופשוט להנהן, אבל לא לאהוב אמנות זה קצת כמו להגיד שאתם לא אוהבים גורי כלבלבים (אנשים עלולים לחשוב שאתם קרי לב). אבל אף על פי שכולם מחבבים למדי יצירות (ויוצרים), לא תמיד קל לפגוש באמנות חדשה ומקורית, כזאת שעוד לא נכנסה בשערי המוזיאונים הממוסדים. לכן כאשר מתקיימים אירועים שאמורים להנגיש את התחום האליטיסטי לפעמים לקהל הרחב, יש היענות לא קטנה כלל. סדרת אירועים שתתקיים במהלך סוף השבוע הבא בתל אביב, "אוהבים אמנות, עושים אמנות", צפויה לספק את שני הצדדים: להציג אמנות בלתי אמצעית לקהל הרחב, שיוזמן להשתתף באירועים ובסדנאות ולהגיע לסטודיואים פתוחים של אמנים; ולזכות את האמנים בחשיפה במגרש הביתי שלהם. "אוהבים אמנות" יכלול סדרת אירועים מיוחדת וגם סטודיואים פתוחים. אלו הם המקומות שכדאי להגיע אליהם, והכל בחינם.

אמנות בלבונטין 7

מיצגי סאונד בשיתוף הקהל פרויקט מסקרן שייערך בבר לבונטין 7 ושיתמקד כולו באמנות הסאונד. ביום חמישי ושבת החל מ־20:00 ובשישי החל מ־16:00 ייערך "לחשושים בחלל", מיצג רדיו בגלים קצרים שבמסגרתו ישתתפו שמונה אמני סאונד אשר יתפזרו על פני החלל.
כל אחד מהם יתפקד כמעין תחנת רדיו עצמאית. הקהל יסתובב בחלל החרישי, יחובר למשדר רדיו משלו וישמע את המוזיקה דרך רדיו ואוזניות, כך שבעצם הוא יוכל לבחור ערוץ בו הוא ישמע כל אחד מהאמנים. במציגים: ערן זקס, פוטוסוניק, רמי גבאי, דניאל דווידובסקי, אסיף צחר, Choke, עדי רותם ודניאל מאיר. ביום שבת בשעה 20:00 יופיעו אמני וידאו לייב, שיערכו עבודת וידיאו בזמן אמת בדיאלוג עם מוזיקאים שילוו את התמונה באלתור קולי. במציגים: נבט יצחק, סטן בראקהג׳ ואסיף צחר. מומלץ לא רק לחובבי האמנות.

לבונטין 7, חמישי־שבת (15.9־17.9), חמישי ושבת החל מ־20:00, שישי החל מ־16:00

אמנות בלבונטין 7. נבט יצחק
אמנות בלבונטין 7. נבט יצחק

אורות וצללים

סדנאות והופעות בתחנה המרכזית רוב האנשים מתמצאים יותר באמנות עכשווית מאשר בתחנה המרכזית החדשה. ובכל זאת המבנה המוזר הזה משמש השראה ללא מעט יוצרים. אורות וצללים יציג סדנאות והופעות ששואבות השראה מהמבנה בכל רחבי התחנה. את הפרויקט יזמו האמנים גיל יפמן ואסתר רוקין, ובמציגים גם דב אורנר, רונה יפמן בשיתוף סטודנטים לצילום מבצלאל, אנה לוקשבסקי (מחברות הברביזון החדש), שירלי נדב וגיורא ברגל. "מתחם התחנה המרכזית החדשה על אוכלוסייתו ההטרוגנית, ייעודו הפונקציונלי ומרחביו הבלתי נדלים, משמש קרקע פורייה לאמנים ויוצרים מתחומי האמנות והתרבות השונים", אומרים יפמן ורוקין. עכשיו רק נראה אתכם מצליחים להגיע לכל היצירות.

התחנה המרכזית, חמישי־שבת, (15.9־17.9) 18:00־22:00

אורות וצללים
אורות וצללים

עבודה זרה

מיצג של אמני אנסמבל 209 אם אתם רוצים להכיר באמת את התחנה המרכזית, אולי כדאי לכם לשוטט שם עם מישהו מקומי, נניח עם חברי במת מיצג שנמצאים במבנה זה 15 שנה. במסגרת אירועי "אוהבים אמנות" יציע האנסמבל מפגש עם המרחב של התחנה המרכזית החדשה באמצעות שיטוט. כל אחד מחברי האנסמבל, בניהולה של תמר רבן, יאיר בדרכו האישית את חוויותיו מהתחנה.

"האמנים מציעים מבט פתוח ומכיל על סביבה אנושית מורכבת זו, המתקיימת בתוך עולם צר של דעות קדומות ופחדים", מסבירים האמנים. "הם מסבים את תשומת הלב לקיום של חברה לא מוכרת, אך בה בעת – כה דומה. עם מי אפשר להזדהות כאן? עם אלו שנזנחים? עם אלו שמזניחים? עם בעלי האינטרסים הכלכליים והלאומיים?"

התחנה המרכזית, שישי (16.9) 10:00־13:00, שבת (17.9) 17:00־20:00

עבודה זרה. צילום: נמרוד גרשוני
עבודה זרה. צילום: נמרוד גרשוני

סיור בקומה השביעית

אמנות רחוב מסקרנת בתחנה המרכזית פרויקט מסקרן נוסף בתחנה המרכזית, שהופכת לסוף שבוע אחד ממפלצת בטון אימתנית למרכז אמנותי פעיל. עוז מדר ומתי עלה, שני חוקרי אמנות רחוב, יערכו בחמישי בערב סיורים בקומה השביעית של התחנה, שהפכה לאחרונה לחלל תצוגה ענקי. לפני שלוש שנים הוזמנו אמני רחוב בולטים לכסות יותר מאלף מ"ר של קירות התחנה.

"התחנה המרכזית החדשה משכה את חושיי בשנים האחרונות", אומר מתי עלה, "התחברתי
לקומה השביעית, על קירותיה החשופים שנדמו בעיניי לבדי קנבס ענקיים ולחלל שמזכיר מוזיאון. בשנים האחרונות, עם כניסתי וחשיפתי לעולם הקסום של אמנות הרחוב, הבנתי שזו התערוכה שהייתי רוצה לראות בה. אמנות הרחוב נעשית ברחוב ונשארת ברחוב לעתים לתקופות ארוכות, והתחנה היא סוג של רחוב עירוני ואפשר למצוא בה מגוון סוגי רחוב".

התחנה המרכזית, חמישי (15.9) 19:00 ו־21:00

סיורי אמנות בתחנה המרכזית. יצירת רחוב של ש"ל
סיורי אמנות בתחנה המרכזית. יצירת רחוב של ש"ל

מכון שיתופי אלפרד

פעילויות וסדנאות יצירה לילדים

קולקטיב האמנים הוותיק אלפרד, שהעתיק את מקומו לפני שנתיים וחצי לבניין מרהיב בפאתי נווה צדק, יציע במסגרת אירועי אוהבים אמנות מגוון שיעורים וסדנאות לילדים ולמבוגרים. בשיעורים שיוצעו חינם אין כסף: סדנת ציור פיגורטיבי למבוגרים בהנחיית גידי סמילנסקי (שישי 10:30־13:30), סדנת הדפס לכל המשפחה בהנחיית אתי כהן (שבת 10:00-11:30), סדנת היכרות עם יסודות האנימציה לילדים בהנחיית לרה מישורובה (שבת 13:00־14:30), סדנת יצירה בצבע וחומר לילדים בני 5 עד 8 בהנחיית טליה רז (שבת 16:00־17:00) ומפגש של "שירת הנבל הקדוש" – שירה קהילתית רב קולית ברוח המוזיקה הפלצ'ית. חלק מהאירועים כרוכים בהרשמה מראש ולחלקם אפשר להגיע בספונטניות ללא הרשמה.

סמטת שלוש 3 תל־אביב שישי־שבת (16.9־17.9)

גלריה אלפרד. צילום: עדי לוי
גלריה אלפרד. צילום: עדי לוי