לילה במוזיאון: אירוע אמנות או רייב טכנו?

חללי מועדונים כבר אירחו תערוכות בעבר, אבל ברייב האמנות שיתקיים בחמישי הבא (28.4) בבסקולה, המפגש ביניהם הוא לב העניין

עבודה של הדס גלבוע ואופירה לבנון שיציגו ב־ash artline בבסקולה
עבודה של הדס גלבוע ואופירה לבנון שיציגו ב־ash artline בבסקולה
25 באפריל 2016

"אפשר להוריד את האמנות ממגדל השן שהיא נמצאת בה". הציטוט הזה לא שייך לשרת התרבות אלא למרינה פוזנר, אוצרת צעירה שהיא ושותפתה מרב פרי דבש מרימות לכולנו רייב אמנות. צריך רגע להשתכנע, לא לחשוד שמדובר בעוד ניסיון לרדד את השיח עם אמירות כגון "לחוות אמנות בדרך אחרת, דרך הרגש לא רק דרך השכל", או "במוזיאון יש כללי התנהגות מסוימים ולפעמים אתה מרגיש טיפש מול עבודה. זה מתסכל את האנשים ולכן הם לא הולכים למוזיאונים וגלריות". כי היי, היא צודקת. מי מאיתנו לא רוצה לקבל את האמנות שלו כשהוא במצב טיפה יותר אפוי?

אפשר לקרוא לזה רייב אמנות ואפשר לקרוא לזה "מסיבת טכנו משובשת" (כמו שאוהבות להגיד האוצרות). ישתתפו האמנים אורי קצנשטיין ורן סלווין, גוני ריסקין, טריו הטכנו דב־גומי, קבוצת המחול דנה רוטנברג ועוד רבים ומעולים, שיציגו עבודות תחת קונספט עתידני.

עבודה של לירון
עבודה של לירון

איך בכלל הגעתן לשילוב של חיי לילה ואמנות?

"מרב הייתה בברגהיין, תלויות שם תמונות מסצנת חיי הלילה של ברלין. זה נורא עצבן אותה, היא אמרה: אני כבר פה, אני חווה את הדבר עצמו", כלומר, היא הייתה רוצה לראות על הקירות משהו שיאתגר אותה, משהו שייתן לה קונטרה, והחליטה ללמוד אוצרות. הכרנו במסלול והיא סיפרה לי את הסיפור הזה ואמרתי שזה אדיר".

חוץ ממסיבות האמנות, השתיים אחראיות על גלריית לילה בחניון של הבר הקולינרי סורא מארה ברחוב סעדיה גאון. האירוע הראשון שערכו יחד היה "מסיבה בקונספט של בין ערות לשינה" באוקטובר האחרון בבלוק. "זה היה תהליך יצירה של חצי שנה, עד שיצרנו קשרים עם הבלוק ועם אמנים מהשורה הראשונה שחששו, אבל לגמרי קפצו איתנו למים. חלקם בכלל דרכו פעם ראשונה במועדון ולא ידעו איך אנשים יגיבו"

איך מסתדרת הצגה של אמנות עם תאורה של מועדון?

"אנחנו לא מאירות עבודות כי אנחנו עובדות בעיקר עם וידיאו ארטים שהם עצמם התאורה, אבל למדנו שאי אפשר לשים כל וידיאו ארט. אתה לומד שהעבודות צריכות להיטמע בחלל. החוכמה היא לא להרוס את המסיבה כי יש לה עוצמה משלה, היא הרי לא באמת צריכה את האמנות".

Ash Artline – רייב אמנות אורבני, הבסקולה, הרכבת 72 תל אביב, חמישי (28.4) 21:00, 70 ש"ח