זהירות, שביר: תערוכת מכירה בנושא שיברון לב תיפתח באבן גבירול

התערוכה "יחסים שבורים" שתפעל בסוף השבוע תתמקד במערכות יחסים מפורקות, ולצד האמנים - יוזמנו גם המבקרים להשאיר מזכרות משיברון לב

צילום: יונתן כרמי
צילום: יונתן כרמי
5 באוגוסט 2015

האדם הוא יצור חברתי, וכפועל יוצא, חיינו רוויים מערכות יחסים ופרידות. מחר (חמישי, 6.8) תיפתח במתחם התרבות גבירול תערוכה קבוצתית בשם "יחסים שבורים" שתוצג למשך שלושה ימים בלבד. 18 אמנים יציגו מערכות יחסים שבורות מעברם בווידיאו ארט, פיסול, רישום, ציור והצבה. במשתתפים יהיו גיא פיטשון, דפי הגאי, Foma, אורן פישר ונועה גינזבורג.

רעיון ההצגה החזותית של מערכות יחסים שבורות אינו חדש. בקרואטיה פועל זה כמה שנים מוזיאון המציג חפצים ששלחו אנשים מרחבי העולם ומסמלים עבורם פרידות וכאבי לב. בתערוכה התל אביבית תרגמו את הרעיון לקיר פתוח לקהל המבקרים, שיוזמנו להוסיף חפצים משלהם. אוצר התערוכה גיל זאבי מאשר שקיבל את ההשראה מהמוזיאון הקרואטי, אך מתכוון ליצוק לתוכו רעיונות מקוריים.

"לפני כמה שנים אמי ביקרה במוזיאון בקרואטיה, אז עלה בי הרעיון ליצור קיר שעליו יניחו המבקרים חפץ או מזכרת ממערכת יחסים שבורה", הוא מפרט. "הקיר ייצור הזדהות ויעניק נחמה. כזה שיכול לגרום למבקרי התערוכה להבין שהם לא לבד בעולם". זאבי, סטודנט לרפואה, החל את דרכו בעולם האמנות לפני כשלוש שנים כשיזם את "Creation Cycle", תערוכה שהוצגה בנמל יפו ועסקה באמנות המִחזור. ב"יחסים שבורים" תחבור אליו שרה פגין, בעלת בלוג האמנות "Oh so Arty".

"המטרה שלנו היא שכל אמן יציג את האינטרפרטציה שלו למערכת יחסים. לא רצינו שזו תהיה תערוכה שעוסקת רק ביחסים בין בני זוג כי יש הרבה מעבר לכך. המיצגים כוללים גם יחסים בין בני אדם לבעלי חיים, בין אדם להוריו ואפילו היפרדות מרחם״, מסביר זאבי. "כל אמן שפנינו אליו, אם הוא נכנס לתערוכה או לא, התחבר לנושא ומצא בו תרפיה, בעיקר אלו שבחרו לעסוק בבני זוג או משפחה". התערוכה מתקיימת במימון ותמיכה של פרויקט תוכנית רשת האמנים של חברת האופנה והלייף סטייל RVCA המקדמת אמנים צעירים דרך אירועים, סרטונים ותערוכות. העבודות המוצגות יוצעו למכירה וההכנסות יועברו ישירות לאמנים.

Broken Relationships יחסים שבורים

אבן גבירול 106

חמישי־שבת