סוג מוזר של אהבה: שירי האהבה של חנוך לוין בספר איורים חדש

פרויקט הגמר של אלירן הרוש, שבו אייר שירי אהבה שכתב חנוך לוין, מגיע לחנויות הספרים

מתוך פרויקט הגמר של אלירן הרוש
מתוך פרויקט הגמר של אלירן הרוש
21 בספטמבר 2014

אם תשאלו סטודנטים לאמנות מה הם מתכננים לעשות בסיום הלימודים, הם כנראה ימלמלו משהו על עבודה עד הטיול לברלין או עד שיתגלה כישרונם לעולם – מה שיבוא קודם. אחד היוצאים מין הכלל הוא אלירן הרוש (26), בוגר טרי של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, שעומד להוציא בקרוב ספר איורים ראשון במהירות מפתיעה. "גם אני ידעתי אהבה" הוא ספר חדש בן 50 עמודים המכיל 15 שירים וקטעים קצרים על אהבה פרי עטו של המחזאי והמשורר חנוך לוין ז"ל. הספר הוא פרויקט הגמר של הרוש, והוא כולל כמה מהטקסטים המיניים והחצופים ביותר של לוין שאותם אייר בכישרון ובפרובוקטיביות המתבקשת. האיורים היו כה טובים עד שאלמנתו של לוין, שחקנית התיאטרון ליליאן ברטו, נתנה להרוש אור ירוק להוציא את הספר לחנויות.

מתוך פרויקט הגמר של אלירן הרוש
מתוך פרויקט הגמר של אלירן הרוש

למה דווקא חנוך לוין?

"סימנתי אותו כבר בשנה השנייה ללימודים, גברים בוטים ופרובוקטיביים עניינו אותי. בשנה הרביעית, כשהתחלנו לעבוד על הפרויקט, המנחה שלי רותו מודן הציעה אותו כנושא". לאחר שהושלמה העבודה נעזר הרוש במודן כדי לשלוח את לחמו על פני המים. "כשעבדתי על הפרויקט הלכתי לראות הצגה שברטו הופיעה בה, והיא נראתה בן אדם נחמד. אמרתי, נשלח לה, מה כבר יכול להיות", הוא מספר. "התגובה שלה הפתיעה אותי מאוד. כמה ימים אחר כך היא כתבה לי שהיא ממש שמחה לראות משב רוח רענן וצעיר לטקסטים האלה, והציעה לתת לי זכות לגלגל את הספר הלאה, לחנויות". 300 העותקים הראשונים מהספר כבר נמכרו, אבל אל תחפשו אותם ברשתות הספרים הגדולות. "סטימצקי לא נכונה לי, עם מכירות באלפי עותקים ובסכומים מגוחכים. אני מעדיף את המקומות הקטנים והנגישים בתל אביב". בינתיים הוא מקבל גם תגובות חיוביות פחות שנוגעות לבוטות הטקסטים שמתבטאת גם באיוריו. "חלק מהעיתונים הגדולים לא רצו לפרסם ידיעה על הספר אצלם בגלל זה, אבל קיבלתי את התגובה הזאת גם אנשים פרטיים. דווקא מבוגרים מתחברים יותר לספר, אולי כי הם גדלו על חנוך".

לא פחדת לגעת במונומנט התרבותי הזה?

"לא הכרתי הרבה תכנים שלו לפני שניגשתי לפרויקט. לא הייתי מודע לגודל המשמעות שלו בתרבות הישראלית, אבל עשיתי דבר טוב שבא לתת כבוד ולא מוריד מערכם של הטקסטים".

אתה חושב שהוא היה אוהב את מה שעשית?

"אני מקווה שכן. הרגשתי שנוצרה הרמוניה בין העולם שלי לשלו, אבל קיבלתי חופש בעבודה. יש משהו מאוד משחרר בזה שהוא לא בחיים כדי להגיב לזה".

לרכישת הספר באינטרנט: http://goo.gl/p8g8GM