"עד היסוד נחריבה!": להב הלוי מעצב ומפרסם כרזות תעמולה מאיימות

האמן להב הלוי מפרסם כרזות תעמולה מאיימות לפוליטיקאים, לרוב מהימין. כל יום כרזה חדשה לפוליטיקאי אחר, עד יום הבוחר

כרזה בעיצוב להב הלוי. יאיר לפיד
כרזה בעיצוב להב הלוי. יאיר לפיד

האמן, הגרפיקאי והמרצה להב הלוי החל ביוזמה אישית לעיצוב כרזות תעמולה לקמפיין פיקטיבי בשם "עד היסוד נחריבה!". החל ב-4 במרץ ועד יום הבוחר מפרסם הלוי, בכל יום, כרזה שמוקדשת לפוליטיקאי אחר, עם כיתוב לא מחמיא במיוחד. הכרזות מתפרסמות בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של הלוי.

את הכרזה הראשונה, שעליה פניו של בנימין נתניהו, פירסם הלוי עם הסטטוס הבא: "עוד קמפיין בחירות יוצא לדרך. שמח ואופטימי, צבעוני ומייחל לטוב. כמו כולם. מעכשיו ועד יום הבחירות. כל יום בא מועמדו. הברירה בידיכם, המחדל בידינו".

ראש הממשלה זכה לכרזה עם הכיתוב "עד היסוד נחריבה! עד שלא ישאר פה כלום", בנט עם "נמוטט את הכל עד שלא תישאר אבן על אבן", אביגדור ליברמן – "נרמוס את כולם עד שלא יוכלו לנשום פה", מירי רגב – "נסתום לכולם עד שאיש לא יעז לפצות פה", יאיר לפיד – "נבוז לכולם עד שאיש לא יאמין למלה" ואיילת שקד לכיתוב "נחסל את כולם עד שלא יישאר פה כלום".

כרזה בעיצוב להב הלוי. בנימין נתניהו
כרזה בעיצוב להב הלוי. בנימין נתניהו

"אין משמעות לסדר הפוליטיקאים שלהם אני מעצב ומפרסם כרזות. זה די אינטואיטיבי מיום ליום, חוץ מנתניהו שהגיוני היה להתחיל איתו", אומר הלוי לטיים אאוט. הלוי הוא איש הקריאייטיב של הרשימה המשותפת בבחירות הנוכחיות ואף היה שמיני ברשימה של דע"ם בקודמות, כך שדי ברור במי הוא בוחר.

הלוי על מירי רגב: "זיקוק של סך כל הערכים השליליים של הוולגריות המקומית שלנו".

כרזה בעיצוב להב הלוי. מירי רגב
כרזה בעיצוב להב הלוי. מירי רגב

תיצור כרזה גם ל-ודעם?

"ממש לא. רק לימין. ואולי גם בוז׳י יזכה לאחת. ביום האחרון נראה לי שאקח את הצילום מהקמפיין המטומטם של מרצ עם זהבה גלאון מקפיצה שוטים ואתן את הכיתוב 'נשתה לחיי כולם'. לא שאני מזלזל בה, אבל הקמפיין שלה מטומטם כמו של כל האחרים".

הלוי על יאיר לפיד: "שום קשר לא הוכח עד היום בין המילים בהן הוא משתמש למעשים שלו, ולא שבין המילים לבין עצמן יש תמיד קשר הגיוני או ביסוס עובדתי המסתמך על מקורות מוסמכים ולאו דווקא על יכולת ההמצאה שלו, שמעת לעת מזכירה לי דווקא את שלמה ארצי? לא יודע, תחליטו לבד".

כרזה בעיצוב להב הלוי. אביגדור ליברמן
כרזה בעיצוב להב הלוי. אביגדור ליברמן

הלוי על איילת שקד: "הדמות האחת שחנוך לוין היה צריך לעבוד מאוד קשה כדי לברוא היא דמותה של איילת שקד. שם המציאות באמת קוברת כל דמיון. פחד אלוהים".

כרזה בעיצוב להב הלוי. איילת שקד
כרזה בעיצוב להב הלוי. איילת שקד