מדריך הטרמפיסט לסטייל: ערבי אמנות אופנתיים במוזיאון תל אביב

שיתוף הפעולה הקיצי בין חברת האופנה קסטרו למוזיאון תל אביב לאמנות חוזר עם הרצאות, סיורים, מיצגים, מחול, אופנה ולילה

מנועי צמיחה. עבודתו של אלי גור אריה
מנועי צמיחה. עבודתו של אלי גור אריה
10 באוגוסט 2016

T-art, קולקציית קפסולה החדשה של קסטרו, היא מחווה ל־19 אמנים ישראלים המציגים במוזיאון תל אביב, בהם מנשה קדישמן, דוד עדיקא וצדוק בן דוד. מעבר לקולקציה עצמה ייערכו בכל ערבי חמישי באוגוסט אירועי תרבות במוזיאון, בהם סיורים, מיצגים וכמובן חנות פופ אפ בה יהיה אפשר לקנות את הקולקציה.

נושא הערב הקרוב יהיה "מדע דמיוני" והאירוע המרכזי יהיה תערוכתו של אלי גור אריה "מנועי צמיחה", שעוסקת באפוקליפסה ובתוצאותיה החברתיות והסביבתיות. גור אריה בורא עולם פוסט-אפוקליפטי וסוריאליסטי שבו מעט שרד, ועל הארץ מתהלכים יצורי כלאיים. באמצעות האסתטיקה הצבעונית והמבריקה גור אריה מותח ביקורת על השטחיות של החברה בת זמננו. במשך הערב יתקיימו שלושה סיורים בתערוכה בהנחיית האמן ואוצרת המשנה של התערוכה. הסיורים ייצאו כל שעה עגולה (21:00־23:00) ממבואת ריקליס.

אירוע נוסף שיתקיים הוא "חולה בית" – מופע המחול של הכוריאוגרפית איריס ארז, העוסק בחיפושו של האדם אחרי בית מוחשי ורגשי. שלושה רקדנים חווים על הבמה מפגשים שגורמים להם להגדיר מחדש את הגבולות בין האינטימי לציבורי. מושג הבית מתפרק למשמעויות מפתיעות החושפות את שבריריותה של המציאות שבה אנו חיים. המופע יתקיים בגלריה לילי אלשטיין לאמנות עכשווית ב־21:15 וב־22:45.

אירוע נוסף שעוסק בנדודים וחיפוש אחר בית הוא התערוכה הקבוצתית "תלוש", המתחקה אחר דמותו של היהודי הנודד – דמות שצצה בספרות היהודית במאה ה־19 וביטאה את הכמיהה אל הבית ואת הרצון להכות שורשים. בתערוכה מציגים 15 אמנים הנותנים פרשנות עדכנית לדמותו, מתוך חשיבה על הדרך שבה הנושא מעסיק אמנים בני זמננו. במרבית היצירות בתערוכה הוא מופיע כדיוקן אישי של היוצר ומאיים לבטל את הפער בין האמן ליצירתו. בתערוכה יתקיים שיח גלריה עם האוצרת דלית מתתיהו.

ומי שמתחבר לטרנד ההרצאות ששטף את העיר בשנה האחרונה יוכל להגיע להקשיב להרצאתה של טל לניר בנושא דמותה של המכשפה בתולדות האמנות (21:30).

מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27 תל אביב, חמישי (11.8) 21:00