שושקה, הדפסות על חולצות וקוקטיילים: 8 המלצות לשבוע האיור

50 תערוכות יתקיימו השבוע לרגל השנה החמישית של שבוע האיור, שתופס מעמד איקוני בעיר - עם שושקה אנגלמאיר, אילנה זפרן, מציאות מדומה וקלאבינג. אלה האירועים הכי מומלצים

גלריית הרחוב בסמטאות יפו העתיקה (צילום: עידו בירן)
גלריית הרחוב בסמטאות יפו העתיקה (צילום: עידו בירן)
15 בנובמבר 2018

בעשרת הימים הקרובים (15.11־24.11) האיור על צורותיו השונות הולך להשתלט על כל חלקה בעיר – בגלריות, בבתי מלאכה, בברים, במסעדות, בבתי מלון, בחנויות ובמתחמי חוצות עם 50 תערוכות ומאות מאיירים, אמנים ומעצבים שישתתפו בחגיגה, שרובה חינמית. הנה כמה המלצות לפסטיבל שבוע האיור שייערך זו השנה החמישית.

אירוע פתיחת שבוע האיור

בתוכנית: חברי הקולקטיב 45/46 ייצרו בלייב קיר אמן חדש בכניסה ליפו העתיקה, וסטודיו בעלי המלאכה ידפיסו יצירות של אמני הקולקטיב ושל האמנית לילך מדר על טי שירטס במהדורה מוגבלת. טיפ: תביאו חולצה או תיק מהבית שאתם רוצים להדפיס עליהם.

← מזל דגים 15 יפו העתיקה, שבת (17.11) 20:00

יוון הפלסטית. עבודה של לילך מדר
יוון הפלסטית. עבודה של לילך מדר

אפטרסקול

בית ספר פופ אפ עם סדנאות וכיתות אמן לילדים ולמבוגרים, שילמדו אתכם בין השאר ציור פורטרטים, אקטיביזם מאויר, איור נעליים רדי מייד, קליגרפיה עברית ואיור דיגיטלי. משתתפים: שושקה אנגלמאיר, שלי סתת־קומבור, שירלי בר אמוץ, סטודיו WIX, אילנה זפרן ועוד.

← מוזיאון יפו העתיקה, מפרץ שלמה 10 יפו, חמישי־שבת (15.11־24.11), יש להירשם מראש

שושקה ושרה נתניהו (צילום: דנה נייבלט)
שושקה ושרה נתניהו (צילום: דנה נייבלט)

חפץ לב

תערוכת יחיד ליעקב קאופמן, מבכירי המעצבים בישראל. התערוכה, באוצרותו של יובל סער – יזם שבוע האיור – מציגה את עיסוקו של קאופמן בצורה האיקונית של הלב. באירוע פתיחת התערוכה יתקיים מפגש עם קאופמן, ענת לב־אדלר, מאיה ארזי ויובל סער.

← מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2 רמת אביב, פתיחה: שבת (17.11) 12:00

Non Stop TLV

תערוכה המציעה הצצה אל סצנת הקלאבינג והאנדרגראונד של תל אביב ושל היוצרים אותה. באירוע הפתיחה תתקיים מסיבת צהריים עם ליינאפ של דב גומי והצמד קלעייבן לצד בירות וקוקטיילים. במהלך שבוע האיור יתקיימו במקום סדנאות בתשלום של איור רהיטים, גילוף הדפסים ועוד.

← MOLET, בן גמליאל 2 יפו, פתיחה: פתיחה: שישי (16.11) 10:00

להפך: תערוכה במציאות רבודה

תערוכה רבת משתתפים שהופכת את האיור למדיום חי ואינטראקטיבי באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. התערוכה תתקיים ברחבי בית המלון ובסמטאות הרחוב. מציגים: גיא חיות (שגם אוצר), אלה בן יעקב, דור פרידריך, יניב שמעוני, שירה שלז, שירי אלגור, ענבל רוסו ועוד.

← Rena's House, סמטת בית הבד 3 תל אביב, פתיחה: שישי (16.11) 14:00

לה קולטור: בית

עוד תערוכה גדולה של כ־90 מאיירים ואמנים שיציגו עבודות בנושא בית שיוצעו למכירה בסכום של עד 500 ש"ח. מותג הטי שירטס והאיור התל אביבי ג'לאדה יפתח במקום חנות פופ אפ. מציגים: קטיה בריודין, ארז שמח, דנה הרמן, אילן רייכנר, יעל שטיינוורצל, גד טש, דאו איסקוב סרגיי, יהונתן כהן לויטס ועוד.

← מזא"ה 9 תל אביב, פתיחה: חמישי (15.11) 18:00

Gelada (צילום: יח"צ)
Gelada (צילום: יח"צ)

מחוץ לשטאנץ

רונה יפמן, כרם נאטור, חיימי פניכל, הילה בן ארי ועוד בפרשנות שלהם למונח העיצובי שטאנץ – בין שמדובר בשיבוש פיזי של תבניות, בשיבוש של דפוסים חוזרים או בשבירת תבניות חברתיות.

← קום איל פו, האנגר 26 נמל תל אביב, פתיחה: פתיחה: חמישי (15.11) 19:00

תַּרְבּוּת אֲגוּדָה

תערוכת יחיד חדשה של המאייר והאנימטור ארז גביש, שמציג עבודות בקופסאות איור בטכניקה ייחודית של הדפס, עיצוב גרפי והקרנה, בהשראת גיבורי התרבות של נעוריו – מקראפטוורק וגארי ניומן ועד אנני לנוקס.

← גלריה P8, הפטיש 1 תל אביב, פתיחה: חמישי (15.11) 20:00

תרבות אגודה. איור של ארז גביש
תרבות אגודה. איור של ארז גביש

← שבוע האיור, חמישי־שבת (15.11־24.11) ברחבי העיר, חינם (חוץ מאפטרסקול). מומלץ להתעדכן בתוכנייה המלאה באתר

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד