פות, ימין ושרה נתניהו: שושקה הציתה את הפרובוקציה שלה נולדה

השמאל שוב איבד כיוון – והפעם הגיע להפגנה מחופש לשרה נתניהו בעירום מלא. מפה צעקו "הטרדה מינית", משם השיבו "ימנים בורים", ולאלה אנחנו אומרים – גזענים. רגע, שושקה, זאת את?

שושקה ושרה נתניהו (צילום: דנה נייבלט)
שושקה ושרה נתניהו (צילום: דנה נייבלט)
26 בדצמבר 2017

פייסבוק סוער סביב פרשה מרתיחה במיוחד: השמאל הקיצוני שוב איבד כיוון, אבל הפעם הגזימו ממש אלה. להפגנה של שמאלנים (טפי) ברוטשילד הגיע אחד, או אחת, בתחפושת של שרה נתניהו – ונתפס בעדשת המצלמה עם הפות בחוץ.

אוקיי, לא בדיוק. זאת אומרת, תלוי את מי שואלים. עורכת הדין כנרת בראשי קלטה את המחדל, ודרשה בפני עוקביה: "אחרי שיגידו קומץ, לא ראינו, הם יטענו שזה לא קשור להטרדה מינית. תאמאשלהם הייתי תובעת".

מבט מהיר בתגובות גרם לנו להיכנס לדיכאון קל. במקום ילד אחד שיצעק כי שושקה האהובה שלנו היא-היא הערומה, ולא אשת ראש הממשלה הנכבדת, בראשי הצליחה להצית זעם מקוון בשיטה הכי ישנה בספר: הצביעה על המחנה הנגדי וצעקה בוז. מנגד, הסחף אחריה עורר גם כמה תגובות גזעניות על מצביעי ימין ובקיאותם בתרבות, אז ברכותינו, כולכם דוחים.

אך גם אחרי שהוצגה בפניה טעותה (האנושית), בראשי סירבה להיות מובכת. בדף הפייסבוק שלה הבהירה: "אכתוב מה שבא לי, על מי שבא לי, לוקחת אחריות על הפרשנות שלי ולא מתייעצת אתםן לפני. מי שיעז או תעז לקרוא לי טפשה/בורה או לתת לי הוראות/ציונים… יחטוף ותחטוף ממני ביבים, כמו שאני ורק אני יודעת להקיא ובכבוד רב". התגובות הגזעניות הגעילו גם אותנו, אבל בחייאת כנרת, לא תודי שטעית?

יוצרה של שושקה, זאב אנגלמאיר, מיהר לפרסם לטובת החשדנים תמונה משותפת של נתניהו ושושקה, הדמות המצויירת שקמה לתחייה, כהוכחה ניצחת לזהותה התמימה.

שושקה, עשית בלאגן.

"זה מה שקרה: במוצאי שבת הלכתי להפגין נגד השחיתות, עם שלט 'ביבי תינוק' שעליו כתוב: 'איף… איף… להחליף'. כמה מפגינים בקצה של רוטשילד עם שלטי 'אוהבים אותך, ביבי', ראו אותי והיו בטוחים שאני שרה נתניהו. עו"ד כנרת בראשי כתבה על זה בפייסבוק, שאני שרה נתניהו, שזה ממש לא נכון ואני יכולה להוכיח את זה בקלות".

זה באמת מבלבל מאד. 

"אולי הפרווה הוורודה שלי מזכירה לאנשים בקבוקי שמפניה באריזת מתנה, אבל אם תסתכלו טוב, הבלונד שלי הרבה יותר טבעי".

איך נדע שאת באמת לא שרה נתניהו?

"לפני ארבעה חודשים נפגשתי אישית עם שרה, ואם הייתי היא, דבר כזה לא היה יכול לקרות".

קיבלת תגובות מעניינות?

"באינטרנט הרבה אנשים תמכו בגרסה שלי ומהימין כתבו שאני דומה שתי טיפות שמפניה לשרה נתניהו המלכה, ובטח ממומנת על ידי הסמול הקיצוני האנטי ציוני ו'הקרן להשמדת ישראל'. אושר ועקנין מאופקים כתבה: 'אני ימנית מהפריפריה, מצביעת ביבי ולא ידעתי מי זאת שושקה – מה תעשו לי?', הזמינה אותי לדרום והבטיחה לקשור אותי בבית הטורקי. איזה כיף".

ומה יש לך להגיד למלעיזים?

"אני חושבת שאולי מתבלבלים בינינו כי שתינו, שרה ואני, נשים חזקות, ורוצות שביבי יעשה מה שאנחנו אומרות, ז'תומרת – ביבי הביתה!".