שלום קר: צפו במיצב הקרח המרשים של בני אפרת

בתערוכה חדשה שנפתחה בגלריה קונטמפוררי מציג האמן בני אפרת מיצב ובו אותיות המילה "שלום" חצובות מ-14 טונות של קרח. אם תרצו לראות את זה מקרוב, כדאי שתזדרזו

מיצב הקרח של בני אפרת. צילום: דפנה גזית
מיצב הקרח של בני אפרת. צילום: דפנה גזית
21 בספטמבר 2014

גלריה קונטמפוררי פתחה את העונה החדשה עם התערוכה של בני אפרת, שבמרכזה עומד המיצב "היונה, קיץ 2062" – ובו אותיות המילה "שלום" חצובות מ-14 טונות של גושי קרח. "כשנולדו ילדינו היינו אומרים שכאשר יגדלו לא יהיו עוד מלחמות. תקווה קלושה זו, אשליה הנמוגה ומתפוגגת בעודה נאמרת ובכל זאת החיים אינם חיים בלעדיה, היא לב ליבו של המיצב שיצר בני אפרת", מסבירים בגלריה. "חלק הארי של המיצב עשוי מהמלה 'שלום' – אותיות עבריות החצובות מגושי קרח עצומים, שהולכים ונמסים אל בריכה המותקנת ברצפת הגלריה. מצלמת וידיאו מתעדת את החיזיון של אותיות הקרח הנמסות כדי שימשיך לפקוד את המקום כחזיון רפאים".

צילום: דפנה גזית
צילום: דפנה גזית

לצד מיצב הקרח, התערוכה (שאצר רוני פורר) כוללת גם דימוי עשוי עופרת של מטוס קרב שבחרטומו ענף של זית, ועבודות נוספות של אפרת משנות ה-70. היום (ראשון, 21.9) הגלריה תיפתח באופן חד פעמי לקהל הרחב, בעוד שהתערוכה תוצג בה עד דצמבר 2014. עם זאת, רצוי לבקר בה כבר בימים הקרובים, כי אחרי הכל – קרח נוטה להינמס.

[tmwdfpad]גלריה קונטמפוררי ביי גולקונדה. רח' הרצל 117, תל אביב