תערוכה של בנקסי תציג בארנה הרצליה במהלך חודש אפריל

התערוכה של אמן הרחוב המפורסם, "The Art Of Banksy", כוללת כ-80 עבודות שלו והיא תהיה פתוחה גם בחופשת הפסח

15 בפברואר 2017

תערוכה של אמן הרחוב בנקסי תוצג במהלך חודש אפריל בארנה בהרצליה. התערוכה, "The Art Of Banksy", הציגה בערים שונות בעולם, בהן מלבורן, אמסטרדם, אנטוורפן וערים נוספות, ולישראל היא תגיע ב-4 באפריל ותוצג עד ה-18 באפריל.

זהותו של בנקסי, שככל הנראה נולד בבריסטול שבאנגליה, אינה ידועה. הוא נמנע מלהופיע בציבור, מה שמעצים את האפקט שיש לעבודות שהוא עושה במרחב הציבורי. הוא פעיל החל משנות התשעים, אך את עיקר פרסומו קנה בשנים האחרונות.

בין עבודותיו המפורסמות נמנית הדפסת שטרות של 10 ליש"ט עם תמונת הנסיכה דיאנה והכיתוב "בנקסי של אנגליה" במקום "הבנק של אנגליה". השטרות נמכרים עד היום באינטרנט במחירים של עשרות אלפי ליש"ט.

"דיסמלנד" – פופ אפ לונה פארק מסויט
"דיסמלנד" – פופ אפ לונה פארק מסויט

עבודותיו הבולטות נוגעות בפוליטיקה ובביקורת, בין אם על מוסדות המדינה, תרבות הצריכה או עולם האמנות. במשך השנים תלה בנקסי בחשאי יצירות שלו במוזיאונים ברחבי העולם, ופעולות גרילה שלו במקומות כמו רמאללה, רצועת עזה ובית לחם משכו תשומת לב רבה.

ב-2015 פתח בנקסי פארק שעשועים בשם Dismaland – מעין פופ אפ לונה פארק מסויט שמשך תשומת לב תקשורתית רבה.

התערוכה הנוכחית מציגה את האוסף הגדול ביותר של עבודותיו, ובהן ציור הנערה עם הבלון האדום המפורסם, המוכר בשם "Girl and Balloon" שזכה לאינספור פרשנויות, העבודה "Laugh Now" המציגה קוף שעל צווארו תלוי שלט ובו כתוב: "צחק עכשיו אבל יום אחד אנחנו נשלוט", וכ-80 עבודות נוספות.

התערוכה תוצג בארנה הרצליה בתאריכים 4-18 באפריל ותהיה פתוחה לקהל הרחב גם בחופשת הפסח. כרטיסים: 59-89 ש"ח.