ריפוי באמנות: תערוכת "פלסטר 4" נרתמת למען רופאים לזכויות אדם

תערוכת המכירה "פלסטר 4" מציעה לכם אמנות טובה עם ערך מוסף, כשחלק מההכנסות ייתרמו לארגון רופאים לזכויות אדם. יותר מ־100 אמנים יעזרו לכם להשקיט את המצפון בזמן שתבחרו תמונה חדשה לסלון

עבודתה של אלונה הרפז
עבודתה של אלונה הרפז

אם היו מציעים לכם לרכוש אמנות טובה במחיר שווה לכל נפש ועל הדרך גם לתרום לקהילה, מה הייתם אומרים? סביר להניח שלא הייתם חושבים פעמיים ואומרים כן. אז תוציאו קצת את הראש מהתחת ושריינו מקום ביומן, כי אירוע "פלסטר 4" שייערך בסוף השבוע הבא מציע בדיוק את זה.

בתערוכה, שמתקיימת ימים אחדים לאחר יום הפליט הבינלאומי, יימכרו יצירות אמנות של יותר מ־100 אמנים מוכרים וצעירים במחיר אחיד של 1,000 דולר ליצירה. 25 אחוז מסכום המכירה ילך לאמנים והשאר ייתרם לפעילות המרפאות הניידות של רופאים לזכויות אדם. את החיבור בין אמנות לארגון ואת הרעיון לתערוכת המכירה הגתה לפני ארבע שנים שירה גלזרמן, ציירת שהייתה באותה עת גם מתנדבת בארגון. את התערוכה אוצרות ורדית גרוס וכרמית גלילי.

עבודתה של מאיה אטון, "life on mars"
עבודתה של מאיה אטון, "life on mars"

"האירוע מתקיים זו השנה הרביעית, יש לו מסורת והיסטוריה והוא עדיין נחוץ", אומרת גלילי. "בכל שנה נמכרות כ־100 עבודות והכסף עוזר לפעילות של רופאים לזכויות אדם, והכסף מיועד בעיקר להפעלת המרפאות של הארגון. יש לארגון מרפאה פתוחה ביפו שאליה מגיעים אנשים שאין להם זכות לטיפול רפואי אחר, ויש המרפאה הניידת שנוסעת בכל סוף שבוע לשטחים ולפעמים גם נכנסת לעזה".

בין האמנים שמציגים השנה בתערוכה תוכלו למצוא את דוד טרטקובר, דויד ריב, דוד עדיקא, דור גז, דני קרוון, דנה יואלי, זויה צ'רקסקי־נאדי, חנאן אבו חוסיין, יאיר גרבוז, לארי אברמסון ומאיה אטון.

לתורמים השנה הצטרפו גם משוררים ומאיירים ובאירוע יושק פרויקט חדש בשם אגד – אסופה של עשרה שירים מאוירים שתימכר במהדורה מוגבלת. בין המשוררים יהיו אורית גידלי, טל ניצן ורועי צ'יקי ארד, ובין המאיירים איציק רנרט, גפן רפאלי, לירון כהן ולריסה מילר.

"פלסטר 4", חמישי־שבת (23.6־25.6), 2האנגר 2 (חלל התיאטרון), נמל יפו. לאירוע בפייסבוק

אירוע פתיחה: חמישי (23.6) החל מ־20:00, שישי (24.6) ושבת (25.6) 10:00־19:00