"הוראס ופיט": לואי סי קיי בפרויקט גאוני ולא צפוי

כשאתה לואי סי קיי, אתה יכול להחליט שהפרויקט הבא שלך הוא מחזה מצולם על משפחה לא מתפקדת שמריצה בר ניו יורקי כושל, ושפול סיימון יקליט לך שיר נושא בלעדי. כשאתה לואי סי קיי, זה גם יוצא גאוני

מתוך "הוראס ופיט"
מתוך "הוראס ופיט"
2 בפברואר 2016

אם "לואי" אפשרה ללואי סי קיי, לפרקים, לממש את אהבתו לעשייה קולנועית, ההרפתקה החדשה שלו היא ההזדמנות שלו להתנסות בתיאטרון. "הוראס ופיט" – הסדרה החדשה ודלת התקציב ששחרר סי קיי בעצמו, ללא תיווך של חברת הפקות או ערוץ טלוויזיה, בשיטה שבה כבר הפיץ מופעי סטנד־אפ מלאים שלו (לרכישה ישירה באתר שלו תמורת 5 דולרים) – היא לא פחות ממחזה מצולם. הפרק הראשון, שאורכו מעט יותר משעה, מתרחש כולו בין כותלי הבר הניו יורקי הוראס ופיט, שקיים כבר 100 שנה ועובר בירושה מדור לדור בין אחים ובני דודים שלכולם קראו – ניחשתם – הוראס ופיט.

מדובר בפרויקט שונה לחלוטין מכל מה שהתרגלנו לראות מסי קיי, ובכל זאת טביעת האצבע שלו ככותב ובמאי מורגשת בכל שורה ושורה. סי קיי מגלם את הוראס ולצדו ארסנל מרשים של טובי השחקנים: סטיב בושמי, אלן אלדה, ג'סיקה לאנג, אידי פאלקו ורבקה הול וכן קומיקאים וסטנדאפיסטים ותיקים יותר וותיקים פחות, כגון סטיבן רייט, ניק דיפאולו וקורט מצגר. הוא גייס גם את פול סיימון שכתב ושר את שיר הפתיחה. כשאתה לואי סי קיי, אתה יכול להרשות את זה לעצמך.

>>מה חשבנו על "באסקטס", החדשה הנוספת של לואי סי קיי?

כיוון שסי קיי שחרר את "הוראס ופיט" בהפתעה, ההסתגלות למבנה התיאטרלי הדל דורשת זמן. הקהל נדרש לבטוח בסי קיי ולהצטרף אליו למסע מסוג אחר לגמרי מזה שהוא רגיל לקבל בטלוויזיה. למרבה המזל, הקאסט המפואר מקל בהחלט על תהליך ההסתגלות. בושמי מצוין כהרגלו, אלדה מושלם בתור הדוד הנרגן ושונא האדם ולאנג נכנסת בקלות לנעלי הפאם פאטאל המבוגרת שממשיכה ללוות את המשפחה גם אחרי פטירתו בן זוגה, הוראס הקודם. בין שיחות חולין על פוליטיקה ודרמות משפחתיות קטנות, סי קיי מצליח לעשות ב"הוראס ופיט" את מה שהוא הכי טוב בו – הערות חכמות ואוניברסליות על הטבע האנושי, על משפחה ועל מגדר. הפתרונות שהוא מציע לעולם לפעמים כל כך פשוטים והגיוניים, שנדמה שאם רק נקשיב לו נמצא את הדרך לשלום עולמי. כך הוא פותר בחינניות מפתיעה את הסכסוך הנצחי בין ליברלים לרפובליקנים ומאתגר את מוסד המשפחה ואת שאלות הנאמנות העולות ממנו.

אף ש"הוראס ופיט" הוא מחזה מנוכר שמתנהל ברובו על אש קטנה, הוא בכל זאת מצליח לערער. פצצות מוטלות לכל עבר בנונשלנטיות מוחלטת, החל ממחלות נפשיות, שקרים גרנדיוזיים ומשני חיים עד לסיפור על רצח כפול של זוג אוהבים־בוגדים. בניגוד לרוב כוכבי הטלוויזיה – שהפריצה הגדולה שלהם רק מכניסה אותם יותר ויותר לפרויקטים מסחריים ענקים – מרשים לראות איך סי קיי משתמש בפרסום ובהצלחה שלו לחזור אחורה לפרויקטים ניסיוניים ומאתגרים, כאילו היה סטודנט תפרן ולא אחד הקומיקאים המוכרים בעולם. זה אולי ההישג הכי גדול שלו – העובדה שהכסף והתהילה לא הפכו אותו לעצלן וגלגלי המוח המבריקים שלו ממשיכים לרחוש. שלא יעצרו לעולם.

שורה תחתונה: טנסי וויליאמס פוגש את "פילדלפיה זורחת"

ציון: 10/10