היום שאחרי מחר

חוץ מלהתבאס על מדליפי מסמכים, ג'ק באוור שחזר למסך, הוא עדיין אותו גבר־גבר. האם זה מספיק כדי לסחוב עונה שלמה של "24: לחיות עוד יום"?

24: לחיות יום נוסף. צילום: יח"צ
24: לחיות יום נוסף. צילום: יח"צ

המאורעות הבאים מתרחשים בין 2001 לבין 2010. "24" הייתה סדרה מטופשת עם גימיק משעשע – 24 פרקים בעונה, שכל אחד מהם מתאר שעה עוקבת בחייו של ג׳ק באוור – סוכן ממשלתי אמריקאי שתמיד מוצא עצמו במרכז של קנוניה כזו או אחרת. במשך שמונה עונות וסרט, רדף באוור אחר טרוריסטים, חשף בוגדים שתמיד הצליחו לחדור אל הממשל ואל הסוכנות שבה עבד, עינה אנשים ורצח אותם בדם קר, נורה עשרות פעמים ומעל לכל – הציל את העולם החופשי. ואז זה נגמר, רשת פוקס ביטלה את הסדרה, ובאוור הלך לו אל השקיעה.

המאורעות הבאים מתרחשים בין 11:00 בבוקר לבין 13:00 בצהריים, האירועים מתרחשים בזמן אמת. ארבע שנים לאחר שירדה מהמסך, "24" חוזרת, אך לא ליממה שלמה כי אם לחצי יום. "24: Live Another Day" כוללת רק תריסר פרקים, מה שאומר כי לראשונה בחייו, באוור כנראה יוכל לישון בשקט בלילה. או, לחלופין, לנוח על משכבו בשלום – תלוי ברייטינג ובפוטנציאל הכספי הטמון בהמשך עלילותיו.

הגימיק הוא אותו הגימיק, ובאוור הוא אותו הבאוור. לטוב ולרע, ארבע השנים שעברו מאז סיום העונה השמינית של הסדרה, לא הובילו לשינוי בפורמט. יותר מכך, אי אפשר להגיד כי ארצות הברית, עבורה באוור משמש כאלגוריה מאוד לא מתוחכמת, שינתה את פניה. המעורבות בעיראק ובאפגניסטן לא נגמרה, וכך גם האלימות הצדקנית שבאוור שואב ממנה השראה. המל״טים תוקפים בתימן כדי להגן על אינטרסים אמריקאיים, ובאוור תוקף בלונדון על בסיס מודיעין שנשיא ארצות הברית המבקר בעיר עומד להירצח.

השינוי המהותי היחיד שקרה בעולם הרלוונטי ל"24", ועליו נותנת הסדרה את הדעת, בשני הפרקים הראשונים לפחות, הוא הטרנד של הדלפת מסמכים סודיים לציבור. באוור, מיותר לציין, ממש לא מרוצה מההדלפות, ומכך שאחת המעורבות בהדלפות היא ידידתו משכבר הימים קלואי. יש אפילו הרצאה קצרה בנושא, לטובת הצופים שעדיין לא מבינים כי אדוארד סנואודן וג׳וליאן אסאנג׳ הם השטן.

יחד עם מרי־לין רייסקוב בתפקיד קלואי, ג׳יימס דבלין וקים רייבר חוזרים בתפקיד ג׳יימס ואודרי הלר. ג׳יימס הוא נשיא כעת, ובתו אודרי (שמצבה לא היה מזהיר כשראינו אותה לאחרונה) נשואה לראש הסגל הסליזי שלו, בגילומו של טייט דונובן. אל אלה מצטרפים גם סטיבן פריי בתפקיד ראש ממשלת אנגליה, ובנג׳מין בראט יחד עם איבון סטרחובסקי בתפקיד סוכני CIA. ומי שאולי עומדת מאחורי כל הדברים הרעים שעומדים לקרות בעונה הזו היא מישל פיירלי, המוכרת מתפקידה כקטלין סטארק ב״משחקי הכס״. היי, אולי באוור הוא זה שאחראי באמת לחתונה האדומה – זה בהחלט מתאים לאופי שלו.

194 השעות בחייו של ג׳ק באוור שקדמו ל"24: Live Another Day", לימדו אותנו כל מה שצריך על היום הזה: קנוניה תיחשף, אנשים ימותו, בוגדים יתגלו בכל מקום וג׳ק באוור יציל את היום. השעתיים הראשונות של העונה הזו לא נותנות סיבה לחשוב אחרת.

השורה התחתונה: ג'וליאן אסאנג׳ היזהר, ג׳ק באוור בעקבותיך!