המדריך המלא לשבוע הדופלגנגר

עשה ואל תעשה: כך תשרדו את שבוע הדופלגנגר בלי לעשות יותר מדי פדיחות

2 בפברואר 2014

שבוע הדופלגנגר מספק אמנם לא מעט רגעים מצחיקים וכיפים, אבל גם המון מלכודות שקל ליפול בהן. כדי שלא תעשו לעצמכם פדיחות שיובילו לנידוי חברתי מוחלט, אספנו עבורכם את המדריך המלא להתנהלות הנכונה בשבוע הדופלגנגר:

עשה: הישראלי

אין מה לעשות, גאווה מקומית עובדת. חלק מהעניין שבשבוע הדופלגנגר נוגע לא רק באתגר למצוא דמיון לאדם אחר, אלא גם בלמצוא דמיון מעניין. לכן איתור של סלב ישראלי מספק מספר נקודות בונוס – כמה שיותר נשכח ונלעג, יותר טוב. אלא אם בחרתם ללכת על דמיון עדתי בלבד, ואז אתם עלובים. וגזענים כלפי עצמכם.

אל תעשה: האנונימי

אז מצאת באחת מהאפליקציות המקושקשות האלה שאתם וגופה מס' שלוש מ"שליחות קטלנית 2" חולקים את אותן עצמות הלחיים. ממש מרחק נגיעה מאבק הכוכבים. ובקיצור, אם אתם צריכים לחפור בפינות האפלות ביותר של IMDB כדי למצוא את הכפיל שלכם, עדיף שתשמרו על פרופיל נמוך במהלך השבוע.

עשה: הנורית גלרון

לפעמים דווקא הצפוי הוא המפתיע. אם כל החיים מתבלבלים בינך לבין מיסטר בין, או מבקשים ממך חתימה לילדים כי את הכי ציפי שביט, כדאי להצטרף לנסיעה במקום להילחם. כך עשתה נורית גלרון שבשנה שעברה החליפה את תמונת הפרופיל שלה לתמונה של יהודית רביץ וכמעט גרמה לאינטרנט להגיע לאורגזמה קולקטיבית.

אל תעשה: הביבי

מי שלא למד מטעותו המביכה של ביבי משנה שעברה, כאשר בחר בחיקוי שלו מ"ארץ נהדרת" כדופלגנגר שלו, ראוי שיוותר מראש. הרי בנימין היקר ויתר מראש על האתגר והלך על האופציה הכי ברורה, וגם אם קיבל מעט קרדיט על חוש הומור מאולץ, הוא איבד אותו מיד כאשר בחר באוננות עצמית מהמעלה הגבוהה ביותר. אגב, זה פוסל גם תמונות של אחים, במיוחד אם יש לכם תאום. הכלל לא תקף למרי קייט ואשלי אולסון. סורי.

עשה: העדכני

אין ניצחון גדול יותר מלהיות בעניינים. חוץ משיהיו לך חיים ולא תצטרך להשתתף בטרנד הטיפשי הזה, אבל לא כולנו כאלו ברי מזל. לכן אם אתם דומים לאדם ורטה, או לפחות לחן טל, זה הזמן שלכם לזרוח. סרקו את החדשות וחפשו התאמה, אם יתמזל מזלכם אולי מישהו שדומה לכם ידקור תלמיד בבאר שבע.

אל תעשה: המחזורית

כאן נמצאת הבעיה הגדולה של השבוע. מצד אחד, קיבלתם כבר עשרות לייקים על התמונה של שנה שעברה, אבל אתם עדיין לא פחות דומים לוולטר ווייט. אז אחרי שתגלחו מהר את הזקן הצרפתי תפנימו שאין מה לנסות לשחזר תהילת עבר. אותה בדיחה לא עובדת פעמיים – אלא אם כן אתה ברלד כמובן. במקרה כזה רצוי לחפש כפיל חדש או לפחות להתעלם בחינניות מהסיבוב הזה, עד שיבוא הסלב הבא שיעטה על עצמו זקן צרפתי, ומי כבר רוצה שזה יקרה?

עשה: המאפיין האישיותי הבודד

אם יש לכם את אותו חוש ההומור כמו של אל יינקוביץ, אותה קוליות של ג'ניפר לורנס או את אותו ה"או-מיי-גאד-אני-האדם-המעניין-ביותר-בכדור-הארץ" של ביל מארי, זו ההזדמנות המושלמת לשים את זה היכן שזה משמעותי – תמונת הפרופיל! אחרי הכל, כל עניין הדופלגנגר הזה הוא עניין של מודעות עצמית. זהירות – לשים את יאיר לפיד לא יהיה חכם.

אל תעשה: המאפיין הבודד

שימו לב! אין שום לגיטימציה לשים תמונה של מישהו שאתה דומה לו באופן מאוד מרוחק רק כי יש לכם את אותו האף/גבות/שיער/פזילה. אין שום סיבה לבחור בתמונה של מיילי סיירוס רק כי אתם שותפים לאותה לשון ולאותו חוסר כבוד עצמי.

עשה: הלא מוצלח

אם כבר בחרת לא לשתף פעולה עם המנהג ולא בא לך לאבד את כל חבריך, לפחות תביע מחאה בדרך מעניינת. נגיד – בחירה בדופלגנגר הכי לא מוצלח שתוכל למצוא. לא, לשים תמונה של בראד פיט וריבועיו לא נחשב. תמונה של סטיב בושמי אוכל סנדוויץ או תמונה עדכנית של מייקל ג'קסון דווקא כן.

אל תעשה: הפארטי פופר

העיקר שלא תהפכו לטיפוס הזה. לציניות יש חינניות מסוימת עד הרגע שבו היא מקלקלת לכולם. מעיק עליך שכל רגע קופץ לך בפיד שינוי תמונת פרופיל? אתה מתחרפן מההיא מהמשרד שאוכלת כאפות שהיא אלניס מוריסט? רוצה לעקור את העיניים של כל בחורה עם פוני ששמה זואי דשנל? נראה אותך מחזיק שבוע בלי פייסבוק.