המערכונים המצחיקים של ספי ריבלין

את ספי ריבלין, מגדולי הקומיקאים בישראל שהלך לעולמו, נזכור תמיד בזכות הצחוק שהפיח בחיינו. הנה מיטב המערכונים בהשתתפותו

ריבלין הנחה שלל פינות חידה קבועות ב"זהו-זה", רובן לצד שולה חן. המצטיינות מביניהן היו "מוקש" (פרודיה על תכנית האקטואליה "מוקד"), בה גילם תפקיד כפול – ספי גאון ויוסף עילוי והפרודיה הבלשית "נוח רב מוח", בעלת המשפט האלמותי "עזבי הכל ורשמי הפרטים".

"מוצ"ש", תכנית מערכונים בסגנון "Saturday Night Live" היתה הפלטפורמה שבה ריבלין – לצד אלי יצפאן הצעיר, דב רייזר, יעל עמית ודפנה ערמוני – הביא לחזית את מירב כישוריו. הוא גילם שלל דמויות שהבולטת מביניהן היתה יוסף – נעאבך מקסים ומצחיק מאין כמותו.

"ניקוי ראש" היתה המקפצה של ריבלין אל המיינסטרים הישראלי. הוא נקרא לדגל על ידי יוצר הסאטירה המושחזת מוטי קירשנבאום, והיה חבר בכיר בבתכנית המערכונים החלוצית.

ועם כל הכבוד לסאטירה, רבים מאיתנו יזכרו את ריבלין בעיקר כפיסטוק, השכן המטורלל של רגע ודודלי שקיבל את אחד הספין-אופים הראשונים בטלוויזיה הישראלית (בצבע ובדלי דודלי). הפרק הקלאסי שלפניכם, פיסטוק מגלה שכדור הארץ מסתובב ומפחד שייפול ממיטתו בלילה.

כמו אריק איינשטיין ז"ל, גם ריבלין היה אוהד ספורט מושבע שהטמיע את אהבתו במערכונים רבים, כמו בזה, ששודר בתכנית הבידור "שעה טובה".