בלי לפתוח את הארנק: דברים שווים לעשות בפסח בחינם

ההופעות, התערוכות, ההרצאות והסרטים הכי שווים בשבועיים הקרובים. לקרוע את העיר בלי לקרוע את הכיס

בני הזוג נתניהו במימונה. צילום: פלאש90
בני הזוג נתניהו במימונה. צילום: פלאש90

אמנות

מוזיאונים חינמיים בחול המועד

פרויקט המעודד את הציבור הרחב לצרוך אמנות זו השנה ה־13 ברציפות. כש־36 מוזיאונים ואתרים ברחבי הארץ נפתחים בחינם לגמרי בכל חול המועד. המוזיאונים המשתתפים בפרויקט (של בנק הפועלים):

ת"א והמרכז: מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין, מוזיאון הרצליה, מרכז המבקרים תפיסת עולם – המועצה לישראל יפה, מוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון פתח-תקווה, מוזיאון יהדות בבל.

השרון והסביבה: מוזיאון אום אל פחם, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון וילפריד ישראל, פרובוט.

צפון: מוזיאון ימי לאומי חיפה, יער האיילים, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון לוחמי הגטאות, מוזיאון הרמן שטרוק בחיפה, מוזיאון עתיקות הגולן, פארק קצרין, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון העיר חיפה, סימפוזיון הבינלאומי לפיסול אבן בגליל- מעלות תרשיחא, מוזיאון מאנה כץ חיפה, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה.

ירושלים ומודיעין: מוזיאון ארצות המקרא, יד לשריון לטרון, הגן הבוטני ירושלים, אמת המים בארמון הנציב – עיר דוד, מרכז מורשת מנחם בגין, מוזיאון לאמנות האסלאם.

השפלה והדרום: מוזיאון אשדוד לאמנות, מוזיאון ג'ו אלון בנגב, מוזיאון המים בקיבוץ ניר עם, מוזיאון הבובות בערד, מוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, מוזיאון הזכוכית בערד.

מוזיאון תל אביב
מוזיאון תל אביב

[tmwdfpad]

יריד

Craftsmanship Fair

או, סוף סוף משהו גם לגברים לשם שינוי, באמת נמאס מההדרה שלהם מהשיח הציבורי. יריד העיצוב לגברים של הדייגו סאן והמעפילים יכלול את כל מה שגבר (תל אביבי) צריך: מוצרי טיפוח, אופנה, אלכוהול, מוזיקה ומשהו ללבוש.
דייגו סאן, המשביר 2, שבת (15.4) 12:00

פעילות

מוזיקה, לצייר אותה

הרעיון של עופר ברזובסקי, שהתחיל לפני עשור, פשוט: אתם לוקחים משהו לשתות, מקשיבים למוזיקה ומציירים מה שבא לכם. בקיצור, משהו שבעיקרון אפשר לעשות סתם ככה בבית, אבל בתדר.
תדר, דרך יפו 9, שבת (8.4) 16:00

מסיבות

סטאקס: הפתיחה

סטאקס, בר חדש במזא״ה פותח שערים עם מסיבה מהצהריים ועד הלילה, שכוללת שעות של תקלוט, עבודות אמנות מהרצפה עד התקרה, המון אלכוהול ומנות בר של השף אדם כהן.
סטאקס, מזא"ה 49, שבת (8.4) 14:00

שלוש שנים לבילי ג׳ין

אנשי בילי ג׳ין חוגגים שלוש שנים במסיבת רחוב על רוטשילד ומבטיחים שהמסיבה תהיה בשילוב "יוון העתיקה". האם מדובר בשם קוד ל"טוגות"? בהחלט ייתכן, אם כי קיימת גם סכנה שמדובר בשיחות עם סטודנטים שנה א' לפילוסופיה.
בילי ג'ין, שד' רוטשילד 10, שישי (7.4) 13:00

ערב דפש מוד

מסיבה על טוהרת ההרכב שהכניס את הדיכאון לאלקטרוניקה עם תקלוט של צח זמרוני שמבטיח חומרים של דפש מכל התקופות, כולל בי־סיידז, הופעות, קטעים נדירים, רימיקסים והמון שירים שתוכלו להמהם בקול רם כאילו אתם באמת יודעים את המילים.
האוצר, הר סיני 1, ראשון (9.4), 22:30

מימונה בטנג׳יר

אוהבים מימונה אבל אין לכם קונקשן לחג? לא התארגנתם על מופלטה? בטנג׳יר פותחים שולחנות במימונה/מסיבת רחוב מרוקאית ולא בודקים דרכונים בכניסה.
טנג׳יר, יהודה הלוי 93, שני (17.4) 16:00

עדינים. בני הזוג נתניהו במימונה. צילום: פלאש90
עדינים. בני הזוג נתניהו במימונה. צילום: פלאש90

סרט

World Without Sun

הקרנה של הסרט פורץ הדרך של האוקיינוגרף ז׳אק קוסטו (שעליו ווס אנדרסון ביסס את הדמות של ביל מאריי ב"עמוק במים") וחזרה לימי ראשית חקר האוקיינוסים.
גלריה 4, פלורנטין 4, שבת (8.4) 20:00

הרצאות

מסיבת שיגור

לרגל יום החלל (או "ליל יורי" על שם הקוסמונאוט הראשון יורי גגארין), היה אך הגיוני ליצור איזה שיתוף פעולה עם בר הספוטניק, שחובר לפסטיבל אוטופיה לערב הרצאות על החלל. ממועדון הגגארין לא נמסרה תגובה.
ספוטניק, אלנבי 122, רביעי (12.4) 19:30

תערוכה

Flash&Trap

אמן הגרפיטי, המקעקע, הראפר ואיש האשכולות יונתן שגב יציג את עבודותיו בתערוכה מיוחדת שתשנה כל מה שחשבתם על תערוכות. איך? ובכן, תוכלו קודם כל להתקעקע שם אצל האמן עצמו או ליהנות מתקלוט והופעות טראפ של לוקץ', סוויסה ועוד.
בוקסא, שד' רוטשילד 31, שבת (8.4), 18:00