#ששעונותוסרט: פרידה מ"קומיוניטי"

רשת NBC הודיעה שלא תזמין עונה נוספת של סדרת הקאלט "קומיונטי", ובכך מחצה למיליוני מעריצים את החלום לשש עונות וסרט. מתן שרון התעורר לטיים ליין האפל ביותר

11 במאי 2014

בין מגוון הודעות הביטול שהוציאו רשתות השידור האמריקאיות בסוף השבוע האחרון, הייתה אחת שבלטה מעל כולם – סיומה המר והמעט צפוי של "קומיוניטי", כנראה הסיטקום השאפתני ביותר בטלוויזיה האמריקאית. אחרי חמש עונות שכללו הומור מושחז על המסך והמון דרמה מחוץ לו, הגיעה לסיומה הסדרה המבריקה שהשתמשה בכל כלי המשחק והמוסכמות של הטלוויזיה האמריקאית, פעלה ביותר מדי מישורים מכדי לספור וגרמה לקהל להתחבר לדמויות ארכיטיפיות ועם זאת עגולות להפליא.

הייחוד של "קומיוניטי" התבטא בין היתר, בכך שהיא הצליחה להציג הערכה אדירה לאמנות הטלוויזיה יחד עם לא פחות בוז לכשלים ולסדקים שבה. היא פעלה כפרודיה מתוחכמת על ז'אנר הסיטקום, תוך כדי שהיא דובקת בכל כלליו, היא ריסקה טריקים שחוקים תוך כדי שהשתמשה בהם בעצמה.

נכון לרגע הביטול, "קומיונטי" לא הגשימה את היעד שטבעה לעצמה, "שש עונות וסרט", אך ספק אם דן הרמון, המוח המבריק מאחוריה, אמר את המילה האחרונה. הרי הוא התעקש לשוב אליה גם אחרי העונה הרביעית והמוזרה (או כמו שהסדרה התייחסה אליה – "שנת דליפת הגז"). כפי שלמדנו מ"משפחה בהפרעה", "פיוצ'רמה" ו"איש משפחה", ביטול סדרה אינו בהכרח מסמל את הסוף. במיוחד כשזה מגיע לסדרות עם קהל מעריצים הדוק ונוכחות רשת חזקה. עם קצת מזל, אולי נזכה לראות עוד עונה אחת, ואפילו סרט. קול קול קול.