האוס, גלים ונוסטלגיה: "פסקול בת ים" מלחין זיכרונות באירוע חד פעמי

האירוע המוזיקלי "פסקול בת ים", שיפגיש בין מוזיקאים שגדלו בבת ים או שגרים בה, הוא אחת הבמות היחידות שעליהן יכולים להיפגש ברי סחרוף, דוד ד'אור וסיסטם עאלי

המנהל האמנותי של "פסקול בת ים", שי צברי (צילום: גאיה ס. טרטל)
המנהל האמנותי של "פסקול בת ים", שי צברי (צילום: גאיה ס. טרטל)
11 ביולי 2016

"בת ים היא עיר עם מגוון אנושי מאוד גדול, ולאורך השנים עברו בה המון אנשים", מספר שי צברי, מיוצרי המוזיקה הים תיכונית המקוריים ביותר שקמו כאן בשנים האחרונות והמנהל האמנותי של "פסקול בת ים", אירוע מוזיקלי חד פעמי שיפגיש בין מוזיקאים שגדלו בבת ים או שגרים בה, ובו הם יבצעו שירים העוסקים בעיר או קשורים לזיכרונות שלהם ממנה. "המוזיקה מאוד נוכחת ברחובות בת ים. אני זוכר את זה כילד, איך שירים היו מתנגנים ממכוניות ומבתים, באווירה מאוד פלורליסטית, ואותה ניסינו ליצור בערב הזה". צברי יופיע בערב לצד הזמר ג'מאל טורקולו והנגנים מומין ססלר ומוסטפא הפאוקור, שעליהם הוא מספר שהם הגיעו לפני שנים מאיסטנבול להופיע במועדון בבת ים ופשוט נשארו.

אפשר לצפות לקאברים חד־פעמיים. ברי סחרוף (צילום: רונן ללנה)
אפשר לצפות לקאברים חד־פעמיים. ברי סחרוף (צילום: רונן ללנה)

אפשר לנחש איזה שיר ברי סחרוף הולך לבצע.

"מובן שהוא ינגן את 'כמה יוסי', אבל בחיים לא תנחש איזה קאבר הוא מביא איתו, מהשירים שהוא זוכר מנעוריו בעיר. גם לאליעד נחום יש בחירה מפתיעה מאוד".

מי יעשה את הקאבר הבלתי נמנע לפונץ'?

"סיסטם עאלי (הרכב היפ הופ יפואי במקור שיוצר בעברית, ערבית ורוסית – ע"ק), שעושים בעיר פעילות מדהימה, אידיאליסטית ויפהפייה עם בני נוער דרך 'בית סיסטם עאלי'".

מהו בשבילך הסאונד של בת ים?

"פעם נכנסתי למים בחוף בבת ים. מבית קפה אחד השמיעו מוזיקה אלקטרונית, האוס כזה, ובשני מוזיקה יוונית, טריפונס, וזה התמקסס מושלם עם הרעש של הגלים והמטקות. זה מבחינתי הסאונד של בת ים".

"פסקול בת ים", אמפי פיס, העצמאות 2 בת ים, רביעי (13.7) 21:00, כניסה חופשית