ירח מלא: להקת Luna המאוחדת תופיע לראשונה בארץ

דין ורהאם שאמור היה להגיע בקיץ שעבר יופיע עם להקתו המצוינת, Luna, ב-5 באוגוסט בבארבי. חובבי אינדי ושוגייז, זה בשבילכם

Luna. צילום: יח"צ
Luna. צילום: יח"צ

להקת האינדי והדרים-פופ, Luna, מתאחדת עשור אחרי שהתפרקה ועומדת להופיע לראשונה בישראל ב-5 באוגוסט בבארבי. לונה היא להקתו של דין ורהאם, מי שבעברו היה חבר הרכב השוגייז החלוצי גלקסי 500 ושאמור היה להופיע בקיץ שעבר לצד מארק גרדנר סולן להקת Ride. על ההפקה אחראית המון ווליום, חברת הבוקינג שהביאה לארץ בין השאר את The Jesus and Mary Chain, Mojave 3 ו-מארק קוזלק (סאן קיל מון). מחיר כרטיס יעמוד על 159 ש"ח במכירה מוקדמת ואחר כך יעלה ל-179 ש"ח. המופע הפותח יהיה של להקת Cheval Sombre.

דין ורהאם, יליד ניו זילנד, הקים את גלקסי 500 בשנת 1987 יחד עם דיימון קרקובסקי ונעמי יאנג, שלמדו איתו באוניברסיטת הארוורד. אחרי שלושה אלבומים, "Today", "On Fire" ו-"This Our Music", ורהאם עזב את הלהקה בשנת 1991. הרכבים רבים הושפעו מהסגנון האווירתי-חולמני של הלהקה, ביניהם Low, Mojave 3 ובריאן גו'נסטאון מאסקר.

דין ורהאם. צילום: יח"צ
דין ורהאם. צילום: יח"צ

זמן קצר אחרי פירוק גלקסי 500 הקים ורהאם להקה חדשה, Luna. בין השפעותיה אפשר לציין את ולווט אנדרגראונד, טלויז'ין וניו אורדר. הם הוציאו שבעה אלבומים ושיתפו פעולה עם Laetitia Sadier מסטראולאב וטום ורליין מטלויז'ן (שהתארח באלבומם "Penthouse") ואף חיממו את הוולווט אנדרגראונד באיחוד האירופאי שלהם. כמו כן, ורהאם הקליט גם לבדו ובמסגרת הצמד Dean And Britta לצד שותפתו ל-Luna ואשתו – בריטה פיליפס, ואף הלחין מוזיקה לסרטי קולנוע.

יחד עם לטישיה סדייר מלהקת סטריאולאב