אחרי עשרים שנה סאות' פארק בשיא כוחה

"סאות' פארק" חוזרת השבוע עם העונה ה־20, וכנגד כל הסיכויים היא עדיין אחת מסדרות הסאטירה החריפות ביותר

קייטלין ג'נר בעונה 19 של סאות' פארק
קייטלין ג'נר בעונה 19 של סאות' פארק
14 בספטמבר 2016

כש"סאות' פארק" עלתה לראשונה העולם נראה אחרת לגמרי: האמריקאים היו עסוקים מעל הראש בפרשת המין של ביל קלינטון, טראמפ היה רק איש עסקים מבחיל ולו הייתם אומרים אל קעידה או דעא"ש היו עונים לכם ב"לבריאות". קרוב ל־20 שנים אחרי, הדבר היחיד שבאמת נשאר אותו הדבר מאותם הימים הוא הפה המטונף של ארבעה תלמידי כיתה ד' מעיירת מיקרוקוסמוס עלובה בקולורדו.

מה שהחל כתוכנית פוגענית לשם הפוגענות הפך אט אט לסאטירה הכי חדה והכי ארסית על המסך. טריי פרקר ומאט סטון, היוצרים והדיקטטורים המוחלטים של התוכנית, מצאו את הקול שלהם לאורך הזמן, כשהם מעצבים את הדמויות, קווי העלילה וההתייחסויות האקטואליות בהתאם למציאות האמריקאית. מיותר לציין כי אותה מציאות הופכת אבסורדית יותר עם כל שנה שעוברת. מלחמות, מתחים גזעיים, שערוריות פוליטיות, תקינות פוליטית, התקדמות טכנולוגית, ג'נטריפיקציה, קניה ווסט – כל אלו עברו את הטיפול האלים, הבוטה והמדויק של "סאות' פארק".

באופן תמוה כמעט, העונה הקודמת של "סאות' פארק" הייתה כנראה גם החדה ביותר שלה. הבחירה של פרקר וסטון ליצור לראשונה עונה שבה יש המשכיות בין פרק לפרק עזרה להם להתמודד עם נושאים נרחבים יותר מבלי לזנוח נושאים אקטואליים. הדבר המתאפשר בזכות העובדה שהם יוצרים כל פרק במהלך שבוע אחד בלבד (דבר חסר תקדים בסדרות מצוירות, שלרוב דורשות חודשים אחדים עד שנה ליצירת פרק). דווקא כשנדמה שהמציאות עולה על כל דמיון, "סאות' פארק" עדיין כאן כדי להתעלות עליה ולירוק לכולם בפנים.

הפרק הראשון בעונה ה־20 של "סאות' פארק" יעלה בהוט קומדי סנטרל בחמישי (15.9) 22:30