יד לבנות: שישה דברים שלמדנו מ"בנות גילמור"

לקראת עונת הקאמבק של "בנות גילמור" שתשודר החל מסוף השבוע הקרוב בנטפליקס, המעריץ מספר 1, גיא פרחי, פורט את חוכמת החיים שספג מצפייה בעונותיה עד כה

"בנות גילמור"
"בנות גילמור"
23 בנובמבר 2016

גיקיות נמשכות לדושבגים ולהפך

חרף החיבה היתרה בקרב מעריצי הסדרה לרומנטיקת "התפסן בשדה השיפון" של ג'ס מריאנו, אין עוררין על כך שרורי גילמור ידעה תמיד למצוא עצמה עם הדושבג הגדול ביותר בסביבה. שלישיית החברים לשעבר הכוללת את דין (ילד טוב שסרח), ג'ס (נרקיסיסט עם נטייה לפרצי אלימות) ולוגאן (מגלומן טחון בכסף) מעולם לא הלמה בחורה ברמה של רורי. מי מאיתנו שהפנים את קיומה של הברית ההרסנית הזאת בזמן הנכון השכיל להעביר את גיל ההתבגרות תוך שמירה על מרחק ביטחון מנערות חמודות עם חיבה לקפה וידע אזוטרי.

לבקש כסף מההורים זה ממש בסדר

לורליי גילמור הייתה חוצפנית מספיק כדי להתדפק על דלת הוריה ולבקש עשרות אלפי דולרים בשביל שרורי תוכל לאכול כאפות בבית ספר לילדי עשירים, מה שמעניק לגיטימציה אוטומטית לכל צ'ק צנוע שתבקשו לטובת גיחה עונתית לברלין.

אנשים מוזרים הם לא בהכרח סוטי מין

למי שרגיל לבלות בפינת לוינסקי והעלייה יהיה קשה להבין זאת, אבל בסטארז הולו אנשים מוזרים לעולם לא שולפים את איבר המין ממכנסיהם. אפילו לאחר שהציע ללורליי לצאת ונענה בסירוב, קירק גליסון – גבר תלותי עם תסביך אדיפלי שיצא מכלל שליטה – מצליח להיות מוזר בלי לחצות את הגבול האקסהיביציוניסטי, ובכך יכול לשמש כדוגמה עבור כמה וכמה דמויות שאנו מכירים מחיי הלילה התל אביביים.

לא מתקשרים לאקסים

גם מחמתם של רגעי חולשה לא משאירים לאקס הודעה במשיבון (או בגרסה המעודכנת: הודעה קולית בווטסאפ) ולא מתדפקים על דלתו כדי לשחזר מידה של הערכה עצמית. במקרה של דין ורורי זה נגמר בפירוק הנישואים (שלו), אובדן הבתולים (שלה) וצלקת בלתי ניתנת לאיחוי בלב (שלנו).

אופנת שנות ה־2000 לא ראויה לקאמבק

כולנו מצפים לקאמבק של "בנות גילמור", אבל מוטב להשאיר מאחור את משקפי השמש הצבעוניים, חליפות הטרנינג, מכנסי השלושה רבעים והג'ינסים החצי מתרחבים החביבים כל כך על הבנות למשפחת גילמור. במקרה הספציפי הזה עולם האופנה יתבקש לחרוג ממנהגו ולדלג על שנות ה־2000 המוקדמות בניסיונות הנשנים להמציא עצמו מחדש.

לגיטימי לגבות כסף על קפה פילטר דלוח

תמיד תוכלו להגיד שלוק עשה את זה קודם.

"בנות גילמור", עונה חדשה, עכשיו בנטפליקס