זה מריח כמו שזה מריח: למה גברים חייבים לראות את "ברוד סיטי"

העובדה ש"ברוד סיטי" מציבה על המסך התנהגות אמיתית של בחורות ובני אדם בכלל חשובה לא רק לנשים, אלא גם לגברים. העונה הרביעית של הסדרה הדגימה את זה היטב

אילנה ב"ברוד סיטי" עונה 4
אילנה ב"ברוד סיטי" עונה 4
10 בדצמבר 2017

באחד הפרקים בעונה הרביעית של "ברוד סיטי", שהסתיימה בשבוע שעבר, נתקלת אילנה במסיבת בית באקס שלה, לינקולן, ובחברה החדשה שלו. אילנה, גמורה מקוק, שיכורה ומתאמצת בטירוף להראות כמה כסף היא מרוויחה לאחרונה, מתפחלצת, ועושה מה שכל כך לא מדברים עליו שלא נעים אפילו לכתוב את זה מפורשות ב-Time Out. בקיצור, היא מחרבנת במכנסיים.

אחר כך, בשירותים, היא נאבקת עם האאוטפיט המוגזם שלה שאותו היא לא מצליחה להוריד כדי, ובכן, להתנקות, כשלינקולן דופק בדלת. היא פותחת את הדלת מובכת והוא שואל מייד: "חירבנת בבגד הגוף שלך?". בהתחלה היא מכחישה, אבל בסוף פותחת את הדלת ונעתרת והוא עוזר לה בלי לחשוב פעמיים. "איך ידעת?", היא שואלת, והוא פשוט אומר את זה כמו שזה: "הייתי מזהה את הפרצוף הזה בכל מקום. וגם ממש מריח פה כמו חרא". ואז הוא מוסיף: "אבל זה פשוט ריח, זה מריח כמו שזה אמור להריח".

עוד סדרות מומלצות:
"דארק" של נטפליקס הרבה יותר מוזרה מ"דברים מוזרים"
הסדרות והסרטים הכי שווים בנטפליקס
הסדרות הישראליות הטובות בכל הזמנים

חווית הצפייה של גברים בסדרה הזו שונה מאוד, סביר להניח, מחווית הצפייה של נשים. כולנו יודעים שגברים ונשים מתנהגים בסופו של דבר באופן דומה: כולנו מפליצים, מעשנים וויד, תוקעים גרעפסים, מחטטים באף ומתמודדים עם החיים האלה והקודים התרבותיים שלהם בצורה מביכה ומפגרת. זו אחת הסיבות שבגינן "ברוד סיטי" כל כך יוצאת דופן: היא שמה את כל הדברים האלה על המסך, פשוט כמו שהם.

הייתי מזהה את הפרצוף הזה בכל מקום. אילנה ב"ברוד סיטי"
הייתי מזהה את הפרצוף הזה בכל מקום. אילנה ב"ברוד סיטי"

אבל הסדרה הזו לא חשובה רק לנשים. היא חשובה לא פחות לגברים. אנחנו לא רגילים לראות – לא על המסך ולא בחיים האמיתיים (יש לי חברים שנשבעים שמעולם לא שמעו את חברה שלהם מפליצה) – בחורות שמתנהגות כמו שבאמת בא להן להתנהג, וכשזה כן קורה זה מפתיע. בחטיבת הביניים חברה שלי נשבעה בפני שלמה שהיא עושה בשירותים אין ריח. לתקופה מסוימת האמנתי לזה. זה מצג השווא שהחברה מוכרת לנו ושעל פיו היא מצפה שננהג: לגברים מותר להתנהג בצורה דוחה ומגעילה ולנשים אסור. ואז באה "ברוד סיטי", לצד אינספור נשים בחיים האמיתיים, ואומרת לנו: זה בסדר, זה מריח כמו שזה אמור להריח.

האווירה הזו כוללת גם את הפתיחות הגוברת לעובדה שבחורות אוהבות להתמסטל לא פחות מגברים. הפלא ופלא, נשים אוהבות לעשן הרבה, למנצ'ס ולצחוק מדברים מפגרים ממש כמונו. אבי ואילנה מעשנות כל הזמן, זה חלק מהחיים שלהן. במובן הזה, "ברוד סיטי" היא אחת הסדרות שמטפלות בנושא הזה בצורה הכי נטורליסטית ואמינה אי פעם. לא במקרה ממש עכשיו יוצא בארצות הברית מגזין חדש בשם "ברוקולי", שממתג את עצמו כמגזין לנשים שאוהבות וויד. משהו טוב קורה. וגם במקרה הזה, זה מריח כמו שזה אמור להריח.

הסצנה המדוברת. לינקולן ואילנה ב"ברוד סיטי"
הסצנה המדוברת. לינקולן ואילנה ב"ברוד סיטי"