"קשת" ביצעה וידוא הריגה ב"אח הגדול" וגם ריטשה את הגופה

אביחי זכה אתמול בגמר העונה האחרונה והמשמימה של הריאליטי ב"קשת", שרואה עצמו גם כמדורת השבט וגם כאנשים סביבה. צופי הטלוויזיה הישראלית יסתדרו גם בלי האסון הזה

קורין גדעון וארז טל, גמר "האח הגדול" עונה 8
קורין גדעון וארז טל, גמר "האח הגדול" עונה 8
29 במרץ 2017

אתמול שודרו כל מני דברים בטלוויזיה. חידון התנ״ך הארצי לנוער, בו זכו נעמי כהן מצפת ושגיב לוגסי ממעלות-תרשיחא; בארצות הברית חשפו ב״הבחורה החדשה״ את שמו הפרטי של שמידט; ובישראל ניצח אחד, אביחי, בגמר ״האח הגדול״, עוד דבר ששודר והיינו יכולים לחיות בשלום גם בלעדיו.

בשתי העונות האחרונות שלה עשתה ״האח הגדול״ כל מאמץ להפוך לתכנית הזניחה שהיא הייתה אמורה להיות, אך בו זמנית המשיכה לקחת את עצמה ברצינות ששמורה לטקס ממלכתי. הפער הזה הגיע אמש לשיאו, במה שברטוריקת הריאלטי נקרא ״אירוע גמר״, אך נתן תחושה של מסיבת סיום בתיכון.

תחושה של מסיבת סיום. אביחי אוחנה, קורין גדעון וארז טל
תחושה של מסיבת סיום. אביחי אוחנה, קורין גדעון וארז טל

״האח הגדול״ סגרה אתמול עונה שמינית ואחרונה ב״קשת״ (עונה עשירית כולל עונות ה-VIP), והיא נפרדת מהזכיינית שבנתה את המותג והפכה אותו לפצצת רייטינג ותופעה תרבותית (אם כי הגמר אתמול זכה לאחוזי הרייטינג הנמוכים בכל העונות). בין אם ״רשת״, הבית החדש של התכניות מבית היוצר ההולנדי של אנדמול, יבחרו להמשיך את שדורי ״האח הגדול״ ובין אם לא, אתמול נגמר עידן, ואי אפשר לדון בתכנית ששודרה אמש מבלי להתייחס לאותו עידן.

לכל עונה, אמרה אמש המנחה קורין גדעון, יש את ״הסיפור הישראלי שלה״. ״האח הגדול״ סירבה להיות עוד תכנית ריאליטי; כאילו בשביל להצדיק שני ערבי פריים טיים בשבוע, צריך להיתלות בקונפליקטים כפויים ודיירים שמגיעים עם אג׳נדות (היי זיוה, מקווים שאת עדיין מטיפה לזהירות בדרכים!). בעיני עצמה ״האח הגדול״ היא גם מדורת השבט וגם האנשים שיושבים סביבה במעגל: היא תגיד לנו על מה הדיון וגם תנהל אותו בשבילנו. במשך חמש דקות ארוכות שודר מונטאז׳ פרידה מכל הדיירים והרגעים שחלקנו במשך עשר העונות, על רקע שיר של שלמה ארצי על בית, שלא אופתע אם נכתב במיוחד לתכנית. כך או כך, זה היה מאוד ישראלי.

וכן, היה גם גמר. נדמה היה שגם גדעון וארז טל לא לגמרי מתעניינים בסדר ההדחות, שהיו החלק הפחות דרמטי אמש במסיבת הסיום. הכל תקתק כמו שעון: מודח יצא, הראו לו קליפ — קצת מצחיק, קצת מרגש, קצת אנרגטי, החליפו איתו מילה או שתיים, ויאללה למודח הבא. ראשונה לצאת היתה מעיין אשכנזי, אחריה ירד במדרגות שרון גל, שציין שעבורו השהות בתכנית היתה לא פחות מ״משימה לאומית״. אל המקום השלישי הגיע חיים שועי, וכשנותרו בבית רק שני המתמודדים האחרונים — שני גולדשטיין ואביחי אוחנה — לא נעשה כל מאמץ ליצור מתח. שני, בוא אלינו. אביחי, אתה המנצח.

יאללה למודח הבא. שני ואביחי
יאללה למודח הבא. שני ואביחי

הוא יורד במדרגות לצלילי ״תראו אותי״, אותו השיר שליווה במורד המדרגות את שפרה קורנפלד כשניצחה בעונה הראשונה, לא לפני שהוא מבקש מהאח הגדול דקה על מנת לשאת דבר תורה ונענה בשלילה. דבר תורה תתן בדירה החדשה שלך, אביחי, לנו יש כאן מעגלים לסגור.

בעיני הדיירים, האח הגדול הוא אלוהים, ונראה כי עבור כל המעורבים בהפקת התכנית, ומי יודע, אולי גם בעיני עצמו, יורם זק עצמו הוא אלוהים. בסרטון קצר שצולם מנקודת מבטו הוא מסייר בין חדרי הבית, מספר מה מסמל עבורו כל אחד מהם. הוא לא עובר בקונטרול, שם התרחשה מול צופי השידור החי פליטת ה״בולבול בין השדיים״. בחדר השינה הוא לא מזכיר איך פתח שם סער סקלי את החבילה שחשפה אותו לפרשת הכדורים הפסיכיאטריים, וגם לא את שי חי, שבעט שם באלימות בעבודת האמנות של אור סיונוב.

משם הגענו לשלב התודות. ליורם, כמובן. לארז, לקורין, לאסי. למחנכת ולרכזת השכבה. יאללה, תלחצו כבר על הכפתור שדיברתם עליו כל הערב ותביאו חורבן על הבית הזה. צופי הטלוויזיה הישראלים יסתדרו היטב גם בלי ״האח הגדול״. שתי העונות האחרונות שלה הבטיחו שהם יהיו מסוגלים לכך. אמש ביצעה בה ״קשת״ וידוא הריגה, ואחר כך עוד ריטשה את הגופה.