"האח הגדול" פרק 22: מתברר שאביבית היא הליהוק הכי שפוי

אלי ודניאל בריב מכוער, ישראל וסימה בריב מיותר ובר (מי?) מודחת. וגם: מה גרם למריה להתעורר מהקומה? "האח הגדול" פרק 22

אביבית ואדל צופות בריב של דניאל ואלי (מתוך "האח הגדול")
אביבית ואדל צופות בריב של דניאל ואלי (מתוך "האח הגדול")
16 ביולי 2018

הפרק אמש (ראשון) הוכיח שלרשת מגיעות ברכות, שכן המתכון הישן-חדש (כניסתם של הדיירים החדשים והרועשים) הצליח, ובהפקה הצליחו לרקוח תבשיל בלהות של מריבות מהז'אנר הנמוך ביותר. לעזאזל, הריב בין אלי ודניאל גורם לנו לחשוב שאביבית היא הליהוק החדש השפוי ביותר – ואם זו לא נורת אזהרה, אז אנחנו באמת לא יודעים מה כן.

מי בכלל צריך את מונדיאל השיימינג במשימת הלייקים (בה התבקשו הדיירים לדרג את חבריהם, ושקלול הנקודות הודפס לכל דייר על החולצה)? החברים מצליחים לשסע עצמם באחרים גם ככה, בלי טובות מהאח. ככה זה כשיש שלל דיירים עם פה גדול שדוגלים באמת של עצמם – ובעיקר בלהטיח אותה בפנים של אחרים. העבודה נעשית מעצמה.

משימת הלייקים ממשיכה לקצור קורבנות (מתוך "האח הגדול")
משימת הלייקים ממשיכה לקצור קורבנות (מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
דיירי הבית נכנסים לפרק של "מראה שחורה"
המצב בבית מתדרדר במהירות
הדיירים החדשים נכנסו – ונחשו מי נשכחה בחוץ

קדחת הריבים מדבקת, ואפילו החברים הטובים והוותיקים – ישראל וסימה – נקלעים לעימות בומבסטי. הכל מתחיל כשהיא מבקשת ממנו שינקה את השירותים לאחר שהשתמש בהם, הוא נעלב מהטון הפיקודי והעסק מדרדר במהרה. בתגובה ישראל מכריז בפני סימה שהוא מתכוון להתרחק ממנה כי היא לא אמיתית ומרכלת על אנשים מאחורי גבם (שזה, אם תשאלו אותנו, שני הפרמטרים הבלעדיים לתקן דייר בבית, אבל מילא). סימה, כצפוי, נפגעת עד עמקי נשמתה וטוענת שהיא כבר לא מכירה את ישראל, שרק עכשיו נחשף פרצופו האמיתי.

ישראל וסימה מתפוצצים (מתוך "האח הגדול")
ישראל וסימה מתפוצצים (מתוך "האח הגדול")

בתגובה, החברה המשותפת מירב מפגינה תסמונת מריה (המומחית מספר אחת להפקרת חברים), טוענת שהיא שבורה מהסיטואציה ובעיקר שהיא לא מעוניינת להיתקע באמצע. וזה בסדר, ההתנהגות הזו מתקבלת באהבה, כי הרי "זה שלו" ו"זה שלה" וכל זה. קצת מבאס בהתחשב בכך ששתיים מהנשים הבוגרות יותר בבית דוגלות גם כן בגישה אגואיסטית וצרה.

הלאה. בהמשך לניקוד העדכני של הדיירים במשימת הלייקים, מציע האח לבעלי ניקוד חמש ומעלה (להלן: תומר) לקבל מזוודת בגדים שנייה לבית, או לבחור דייר אחר שיזכה למזוודה משלו. תומר לא מפספס את ההזדמנות לערוך מחווה אצילית ובוחר במירב – ותהיו בטוחים שהוא מתכוון לקבל קרדיט על כך. למעשה, הבחור מבסוט מעצמו כל כך עד כדי שהוא מוחא לעצמו כפיים יחד עם יתר הדיירים. העניין כל כך מטריד, שאפילו מריה מתעוררת מהקומה של עצמה ומסננת כלפיו: "אל תמחא לעצמך כפיים, לא, לא, לא". לאחר מכן, כשמירב חוזרת עם המזוודה מחדר האח, הוא חג סביבה בתחושת גאווה מטורפת כאילו חזר מהקרב בטרויה. פרופורציות, בנאדם.

אז חיממנו מנועים עם המריבה של ישראל וסימה, אבל אלי ודניאל החדשים החליטו להראות להם איך עושים את זה באמת. זה מתחיל בכך שאלי מעמת את דניאל עם תחושתו שהיא לא מחבבת אותו: "שונאת אני לא, אבל אני לא מחבבת אותך", היא מכריזה בקוליות. "זה הדדי", משיב אלי. מרגיש לכם אלגנטי מדי? אתם צודקים. תכף המריבה הזו ממשיכה לסבב נוסף בחוץ. הוא מכנה אותה מניפולטיבית קטנה וחסרת ביטחון עצמי, היא מודה לו ומכריזה שהוא לא גבר אלא ליצן בקרקס, שהוא לא גברי בעליל ומלקק את התחת של חצי מדיירי הבית. אה, וגם קצת סוטה.

אלי ודניאל מתכסחים (מתוך "האח הגדול")
אלי ודניאל מתכסחים (מתוך "האח הגדול")

מה שעצוב עוד יותר מהסגנון והשפה של הריב הזה זו העובדה שגם לאחר מעשה, דניאל ואלי מבסוטים מעצמם. כן, גם הם משוכנעים ש"קלף האותנטיות" מהווה לגיטימציה לכל התנהגות, בטח אם מדובר במטרת העל שהיא להגיד לאנשים מה שאתה חושב עליהם בפניהם. חשבנו שהקטע הזה אמור לעבור עם גיל ההתבגרות, לא?

בכל אופן, את ההדחה שרדו השבוע מושיקו (שמרוב אושר הרביץ קפיצת טום קרוז. תכל'ס, בצדק), אדל, אביבית, מריה, ישראל ואלי. בר בחוץ. בראיון שלאחר הדחתה היא מתארת, בהמשך לשאלתם של עפר ולירון, כי אין בבית דיירים נגד דיירים ושהאווירה כיפית מאוד – ובמשפט אחד הצליחה להסביר את ההדחה של עצמה. קורה.

בר מציגה – הדחה חסרת משמעות (מתוך "האח הגדול")
בר מציגה – הדחה חסרת משמעות (מתוך "האח הגדול")

לא נגענו

"צריך להוציא מעדר כדי להוציא" (אליאב מתענג על סיר הפתיתים)

"אני לא יכולה להסתובב כמו שמעון פרנס" (מירב משוועת לתור אצל הספר שנכנס לבית)

"בא לך סטוץ?" (אלי מפגין גינוני חיזור אלגנטיים כלפי דניאל)

"לא תחת, אני אוהב ללקק משהו אחר" (אלי מפגין אלגנטיות בניחוח אירופאי)

"בסך הכל 11 יום לא ראית אותם, אל תגזימי" (עפר שכטר מזכיר לבר שתרגיע בראיון ההדחה)

עתידות

שוגה תתפרץ לבית בדרישה לפגוש את השוג.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד